سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ شنبه 94 مهر 11 توسط منتظر | نظر

در یک ماهه اخیر شاهد اتفاقات زیادی در دنیا بودیم. از همه دردناک تر فاجعه قربانی شدن حاجی ها زیر دست و پای مزدوران وهابی عربستان بود. سفر آقای روحانی به آمریکا هم مقارن همان شد و دست دادن آقای ظریف با اوباما و... اما از همه اینها آرامش بخش تر، مقاوم و مدبرانه تر, واکنش رهبر معظم انقلاب در مقابل هر یک از این وقایع بود. اعلام سه روز عزای عمومی در کشور، اعلان موضع صریح و قاطع بر علیه مسئولان و مقصران سعودی، پیام تسلی بخش به بازماندگان و...

شاید از همه درس آموزتر پیغام ایشان بود به سعودی ها؛ که اگر بخواهند روند پنهان کاری و موذیانه خود را ادامه دهند، پاسخ خشن و سختی از جانب ایران دریافت خواهند کرد. پاسخی که باعث شد از فردای آن نه تنها موضع آل سعود که موضع اکثر دشمنان و غربیها با چرخشی قابل توجه تغییر کند و عده ای از همان ها اعتراف کنند که در حق مسلمانان کوتاهی شده و مسئولین و یا حداقل مأمورین بی کفایت عربستانی باید پاسخگوی این فاجعه ی عظیم باشند و مسئولیت آن را به عهده بگیرند. سعودی ها هم دست و پایشان را جمع کرده و شروع به تحویل اجساد کردند و اجازه دادند که مسئولین ما وارد خاک آنها شده و به پیگیری اوضاع در شرایطی بهتر از قبل ادامه دهند.

در این چند روز حضرت آقا باز هم توصیه کردند که نباید در مقابل دشمن کوتاه بیاییم. و اینکه ما نباید فکر کنیم که اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و فلان کاری که خوشایند اوست را انجام دهیم و یا بالعکس به دلیل ناراحتی او فلان کار را نکنیم، او از دشمنی اش دست برخواهد داشت و یا دشمنی اش کمتر خواهد شد. این خواسته ها، مصداق همان بود که در پیغام شجاعانه اخیرشان خطاب به مسئولین عربستان شاهدش بودیم. به راستی اگر یک نفر اینچنین با شجاعت آل سعود را خطاب قرار نمی داد، الان چه سرنوشتی در انتظار مفقودین ما و یا دیگر مجروحین و مفقودین مسلمان بود و چه کسی با چه زبانی می توانست پاسخگوی بازماندگان و خانواده های آنان باشد؟!

اما درس ایستادگی و عزت را باید در همه ی میادین از رهبری آموخت. چه آنجا که در سازمانهای بین المللی سخن می رانیم، چه در راهروهای سازمان ملل و چه در محکوم کردن آل سعود.

متأسفانه همچنان شاهدیم که برخی از مسئولین ما با وجود اینکه می دانند آل سعود چه ظلمی در حق حاجیان روا داشته است، مسئولین ایشان را تبرئه کرده و بسیار ساده لوحانه تنها چند مأمور جزء از آنان را مقصر قلمداد می کنند. در حالیکه همه و شاید کودکان هم بدانند که هر مأموری ملزم به اجرای دستور مافوق خود است!؛ یا وزیر امور خارجه ما -شاید برای خوشایند اوباما- با او دست می دهد و آن را کاملاً اتفاقی قلمداد می کند؛ و یا آقای رئیس جمهور در مصاحبه با یکی از خبرگزاریهای آمریکا، شیطان بزرگ را متعلق به دهه شصت می خواند! تأسف برانگیزتر این است که اینگونه مواضع ضعیف و ناشیانه نسبت به دشمن، او را هر روز جری تر می کند - تا حدی که دو روز قبل باز ما را به تروریست بودن محکوم کرده اند و غرامت کشته هایشان در جنگ با مسلمانانِ کشورهای همسایه را از ما مطالبه می کنند!- و این وقایع و امثال آن، انسان را به تدبیر اندیشی برخی از دولتمردان دولت تدبیر و امید، نا امید می کند.  

اینکه کسی کشته شدن هزاران مسلمان را توسط دست نشانده های آمریکایی و اسرائیلی در عربستان، یمن، فلسطین و... ببیند و باز هم به تغییر موضع آمریکا نسبت به ایران امیدوار باشد و یا گمان کند که قرار است با امثال برجام ها، آمریکا از مواضع قدرت طلبانه و ستمگرانه اش کوتاه بیاید، جای بسی تعجب و تأثر است. 

و اما پیام ما برای نمایندگان مان در مجلس شورای اسلامی:‌ درس عزت،‌ ایستادگی، اقتدار و مقاومت را از رهبر فرزانه و عزیزتر از جان مان بیاموزید؛ چشم ما و شهدای مان به عملکرد فردای شما در مجلس دوخته شده است؛ بخاطر خوشامد یزیدیان و ابوسفیان های زمان و یا ترس از نارحتی آنها، به تأیید برجام رأی ندهید؛‌ ما مدت هاست که با تحریم ها خو گرفته ایم، تنها به دلیل رفع تحریم- که حتی عده ای معتقدند در برجام تحریم ها تعلیق شده است و نه تحریم- به برجام رأی ندهید؛ اگر بناست که با رأی دادن به برجام،‌ پای بیگانگان هر روز بیشتر از قبل به سرزمین مطهرمان باز شود، به برجام رأی ندهید. خدا، رهبر، شهدا و امام را در نظر آورید و بدانید که همان خداوند با متقین و صابرین است؛ با توکل بر او و توسل بر ائمه معصومین(علیهم السلام) بهترین و آزادمردانه ترین رأی را صادر کنید که انشاءالله پیروزی نهایی بر طاغوتیان و کفار جهان نزدیک است...




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.