سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 آذر 17 توسط منتظر | نظر بدهید

حدود دو سه ماه پیش در سایتی خواندم که از طریق شماره پیامکی 50002030401393 یا آدرس اینترنتی hejab93.ir در صورت تمایل اعتراض خود را نسبت به وضعیت فعلی حجاب در کشور اعلام نمایید؛ به این صورت که با ثبت کد ملی و نام و نام خانوادگی، بیانیه موجود در آن را امضا کنید تا آن را با امضاهای حقیقیش به دست رؤسای سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه برسانیم شاید که فکری به حال اوضاع کنونی کنند. همچنین در سایت آمده بود که رونوشتی از بیانیه و امضاهای آن محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیم خواهد شد.  وارد سایت مذکور شده و اینجانب هم نام خود را در آن ثبت کردم. از آنجا که مطمئن بودم دوستان زیادی به دنبال این هستند که اعتراض خود را در این زمینه از راههای مختلف به گوش مسئولین برسانند، به همراه دوستان اطلاع رسانی کردیم.

درست یک یا دو شب پس از ثبت نام اینترنتی وقتی دوباره به سایت مراجعه کردیم باز نشد و متأسفانه از آن تاریخ تاکنون هر وقت به این آدرس رفتیم صفحه ی آن دچار مشکل بود. اینکه چرا و چگونه چنین اتفاقی افتاد جای بسی سئوال و تعجب است؟! آیا این مسئله کاملاً اتفاقی بوده و یا عده ای به عمد راه اعتراض مردمی را بسته اند؟! اگر جلوی آن به عمد گرفته شده چرا وقتی بستری -هر چند کوچک- فراهم آمده تا مردم در یک حرکت خودجوش تقاضای خود را به گوش مسئولین برسانند با آن مخالفت می شود و راه آن را سد می کنند و اگر هم عمدی در کار نبوده، چرا صاحبان سایت تاکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکل آن نکرده اند؟! چرا مردم نباید بتوانند درخواست خود را به شیوه ای کاملاً منطقی مطرح کنند؟ چرا اینکه هزاران نفر حاضر هستند با ثبت مشخصات حقیقی خود به وضعیت کنونی حجاب در جامعه اعتراض کنند دیده نمی شود و یا مورد کم مهری مسئولین قرار می گیرد؟! اصلاً مگر درخواست مقابله با بدحجابی درخواست نادرست و غیرمعقولی است که سالها و به طرق مختلف به سمع مسئولین رسیده اما از جانب آنان پاسخ درخوری داده نشده است؟ حتی اگر این بیانیه نوشته نشود و یا جلوی  نوشتنش را هم که بگیرند، آیا می توانند جلوی زنان متدین و عفیف ما را که چند سال است در روز ملی حجاب و عفاف به راهپیمایی می آیند و خواستار رسیدگی مسئولین و اجرای قوانین مربوطه هستند، بگیرند؟ به راستی چرا همچنان رسیدگی به این وضعیت مغفول مانده و عده ای خود را به بی خیالی زده اند؟! چرا از جانب دولت که همواره مردم را به انتقاد کردن دعوت می کند، در مقابل این اعتراض و انتقاد مردمی کوچکترین عکس العملی دیده نشده است؟! چرا مجریان قانون وقتی به اجرای این قانون می رسند همواره پایشان می لنگد و به بهانه کار فرهنگی - که بیشتر امروز ضد فرهنگ شده و مروج فرهنگ غرب است- از آن سرباز می زنند؟ و هزاران چرای دیگر ... 

به راستی مگر ممکن است در جمع خانواده های شهیدی که جناب آقای روحانی هر از چندگاهی میهمان یکی از ایشان می شود تاکنون مادر، همسر یا خواهر شهیدی اعتراضش را به گوش ایشان نرسانده باشد و یا توصیه به رعایت حجاب و اجرای دستورات دین آرزوی قلبی یک شهید نباشد و ایشان از آن مطلع نباشند؟! چرا با عده ای که با لجبازی و یا از روی هوس به بدحجابی ها دامن می زنند و امنیت اجتماعی و روانی جامعه را مخدوش می کنند، برخورد جدی نمی شود؟ آیا می توان به بهانه ی بد رفتار کردن عده ای، قید فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر را زد و به خاطر جلب رضایت همگان، رضایت خدا را نادیده گرفت؟ این که مسلم است که هرگاه به خانمی که به قصد خودنمایی و با بدحجابی فراوان وارد جامعه می شود، تذکر دهند  و او را بخاطر عدم رعایت حجاب جریمه کنند، ناراحت خواهد شد. اما مگر وقتی جلوی بقیه متخلفین - به عنوان مثال آنان که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند- گرفته می شود آنان ناراحت و معترض نمی شوند؟! چگونه است که وقتی به مسئله ی بدحجابی می رسیم بانیان آن را به حال خود رها کرده و رعایت حالشان را می کنیم؟! 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.