سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ جمعه 95 مهر 30 توسط منتظر | نظر

بارها شنیده ایم که عاملی که سبب شد کوفیان در روز عاشورا به سخنان امام حسین علیه السلام گوش ندهند و حتی برای نشنیدن صحبت های امام سر و صدا راه بیندازند، انباشته شدن شکم هایشان از مال حرام بود و این دلیل را خود امام که حجت خدا بر روی زمین است، بیان فرمودند.

به راستی با این سیل جریان حقوق های نجومی و دزدی های سربه فلک کشیده ای که امروز شاهد آن هستیم، آیا مسئولینی که به نوعی گرفتار و بانی این مسئله هستند -چه آنها که بیت المال را با عناوین مختلف غارت کرده اند و می کنند، چه آنها که ناظرند و سکوت کرده اند و چه آنها که در کمال جسارت و بی شرمی به دفاع از این عمل قبیح و افراد خاطی می پردازند- می توانند و یا اصلا تمایلی دارند که جامعه را به سمت آرمان های مهدوی پیش ببرند؟!  مگر نه اینکه حضرت حجت علیه السلام ان شاءالله مجری عدالت و حکومت علوی خواهند بود و مگر نه اینکه بسیاری از ما و مسئولین کنونی مدعی یاری امام زمان خود هستیم؟!

خدا نگذرد و یا بهتر بگویم رحم کند به همه آنان که با غارتهای نجومی به یک ملت و آن هم شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام ظلم می کنند و ککشان هم نمی گزد; آنان که می دانند و می بینند که بعضی از محرومین جامعه به نان شب محتاجند و گاهی از پس تأمین مایحتاج اولیه خود برنمی آیند. و شاید هم نمی دانند و به قدری در امیال و دنیای خود غرق شده اند که وقت نمی کنند، اوضاع و احوال مستضعفین و محرومین را جویا شوند و بدون شک اگر درصدد تغییر رویه خود برنیایند، حتی همین ندانستن هم برای آنان عذر بدتر از گناه خواهد بود.

علاوه بر این، متأسفانه علی رغم همه گرانیها، این روزها شاهد این مسئله هم هستیم که بعضا" اگر کسی بخواهد آب هم بخورد، باید به نهادها و ادارات دولتی پول بدهد. گویا یک عده همین مقدار حقوق های متعارف و یا پول های اندک را هم در دست مردم عادی نمی توانند ببینند.

و جای بسی تعجب و تأسف که قضات و مسئولین ناظر بر این دزدی های نجومی عمل قابل ملاحظه ای در مقابله با این خلافها و خلافکاران برنداشته اند; یعنی واقعا" آنها نمی دانند که این دزدی ها سبب می شود اعتماد مردم روز به روز نسبت به دولتمردان و حتی نظام کمتر شود و بسیاری از افراد در رده های پایین تر را نیز جسور می کند تا آنها هم برای خود و اطرافیانشان، حقوق اضافه ای قائل شوند؟!  و آیا تاکنون متوجه نشده اند که این کوتاهی ها سبب می شود، عملکرد خوب و پاک مسئولین صادق که تعدادشان به مراتب بیشتر از متخلفان است نیز نادیده گرفته شود؟

شاید اگر تنها حکم بریدن دستهای دزدان را از همان ابتدا برای چند نفر اجرا می کردند، الان شاهد این وضع نبودیم. حداقل اگر بنا نداریم چنین احکامی را اجرا کنیم، از وجود این حکم باید بفهمیم که در جامعه اسلامی دزدان باید تاوان سختی بدهند -چه رسد وقتی که از بیت المال دزدی کرده باشند-. اگر بنا بود به بهانه حفظ آبروی این افراد، با آنان برخوردی نشود که چنین حکمی آورده نمی شد! بهتر است مصلحت ها و اولویت های بالاتر را فدای مصلحت اندیشی های شخصی خود نکنیم و برخورد قاطع و محکمی با متخلفین داشته باشیم. حداقل اگر بنا نداریم دست طرف را قطع کنیم، مجازاتی برایش در نظر بگیریم که برای همیشه دستش از غارت در اموال مسلمین، کوتاه گردد و کس دیگری هم جرأت نکند رویه او را پیش بگیرد و به راستی چه بیچاره و کم فهم هستند آنان که نه تنها در صدد محکومیت مسئولین غارتگر  برنیامده اند که به دفاع از ایشان نیز برخاسته اند! چرا که بدون شک اینها نیز در این حرام خوری ها شریکند هرچند یک ریال هم به ظاهر به تصرف خودشان درنیاید.

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.