سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ شنبه 93 تیر 28 توسط منتظر | نظر

مدتی است که زمزمه لغو قانون منع استفاده از ماهواره مطرح شده است و عده ای از مسئولین هم در تکاپو هستند که هر چه زودتر مجوز استفاده از ماهواره برای همگان کاملاً قانونی و علنی صادر شود -البته اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده باشد- و همین منع اندک کنونی هم در استفاده از آن نباشد. گذشته از برخی از کلان شهرها و در رأس آن پایتخت، که چند سالی است بر تعداد آنتن های ماهواره روی بام ها هر روز افزوده می شود و بودن و دیده شدن آن برای همگان حتی پرسنل نیروی انتظامی همانند وجود درختان در پارکها عادی شده است، و گذشته از این مسئله که در برخی از شهرهای جهان تنها به این بهانه که چهره ی شهرشان نازیبا نشود آنتن های ماهواره را از پشت بام ها جمع می کنند باید با حساسیت بیشتری به بررسی و پیش بینی وضع قانون جدید در سطح شهرهای کشور پرداخت. تماشای برنامه های ماهواره ای برای بسیاری از مردم تخریب باورها و اعتقادات اسلامی و یا کم اهمیت شدن ارزش های اسلامی را به همراه داشته است . کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی، از بین رفتن حیا و عفاف در جامعه و در بین اعضای خانواده ها، تجمل گرایی و مصرف زدگی، بی اعتماد و یا کم اعتماد شدن افراد به نظام اسلامی و به طور کلی تغییر ذائقه و افکار مردم به سمت بینش و ذائقه دشمنان و برنامه سازان شبکه های ماهواره ای بر همگان مبرهن است. متأسفانه  اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان این برنامه ها در دیدن این برنامه ها به گونه ای دچار اعتیاد هم شده اند و به راحتی حاضر و یا قادر به ترک آن نیستند. عده ای از آنها هم با وجود اینکه حتی در اثر دیدن این برنامه ها نمازشان را هم دیگر نمی خوانند همچنان به خودشان اعتماد داشته و معتقدند که دیدن برنامه های ماهواره هیچ تأثیری روی آنها نمی گذارد و نماز نخواندن ها، بدحجاب شدن ها، آسیب های خانوادگی و... به خاطر ماهواره نیست و شاید اصلاً با خود نیندیشیده اند که چطور ممکن است و آیا اصلاً چنین چیزی ممکن است که دشمن و آن هم دشمنان خبیث و پلیدی همانند آمریکا یا منافقین که دست نشانده های او هستند بخواهند به نفع این ملت کاری انجام دهند و یا برنامه ای مفید برایشان بسازند و حتی به فرض مفید بودن تعداد محدودی از برنامه های آن آیا واقعاً عموم مردم ما دنبال آن برنامه ها هستند و صرفاً به خاطر آن از ماهواره استفاده می کنند؟!

و در این راستا جای چند سئوال از مسئولین هم مطرح می شود که: اساساً قانون اولیه آن یعنی منع استفاده از شبکه های ماهواره ای به چه منظوری تصویب شد و اگر به عنوان قانون وضع شد چرا هیچ وقت آن چنان که باید اجرا نشد؟ به راستی اگر این قانون مانند بسیاری از قوانین دیگر ضمانت و پشتوانه اجرایی داشت آیا امروز می توانستیم به بهانه اینکه بودن یا نبودنش در استفاده عموم مردم از ماهواره ها تغییر چندانی ایجاد نمی کند به راحتی آن را لغو کنیم؟ آیا یک قانون که با نظریات کارشناسانه زیادی تصویب شده و مفید هم است را بایستی به راحتی حذف کرد یا اینکه چاره ای برای کاربردی کردن آن اندیشید؟ آیا قرار بر این است که هر طیفی از سیاستمداران که چند روزی اداره کشور را به دست می گیرند مطابق سلیقه ی خود به وضع قوانین جدید پرداخته و قوانینی را که با اندیشه ی آنان مغایر است لغو کنند؟ و به راستی در کشور اسلامی ما چرا هر جا که حرف از قوانینی است که به حفظ ارز ش های اسلامی و باورهای مردم منجر می شود، این قوانین اجرا نمی شود یا در اجرای آن کم کاری شده و بر آن نظارتی نیست؟

از همه ی مسئولین خواستاریم که اجازه ندهند ماهواره یا هر وسیله ی تبلیغاتی دیگری که از جانب دشمنان پشتیبانی می شود به راحتی و به بهانه توسعه مدرنیته و... وارد زندگی مردم شود حتی اگر خودشان به آن متمایل باشند.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.