سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ شنبه 97 اردیبهشت 1 توسط منتظر | نظر

این شبها شاهد پخش سریال کوبار از شبکه 2 سیما هستیم. سریالی که در فضای سرسبز شمال فیلم برداری شده و تا اینجا ساختاری صمیمی، بدون سرو صدا و زد و خوردهای معمول در سریال های امروزی دارد.

ظاهرا در پشت پرده این سریال به ظاهر آرام که بازیگران سرشناس، خوش قیافه و در عین حال دانش آموزان مودبی دارد، اهدافی گنجانده شده است. چرا که از همین قسمت های ابتدایی، دغدغه آقا معلم تازه وارد این شده که پسران و دختران مقطع دبیرستان با هم نمایشنامه اجرا کنند و تلاش های خود را هم برای عادی سازی روابط دختر و پسر در این مقطع انجام می دهد و دیگران هم با او در این زمینه همکاری می کنند به گونه ای که حتی مخالفین این طرح نیز به راحتی و بدون بیان دلیل منطقی، تسلیم خواسته او و دانش آموزان شده و مجوز حضور پسران در مدرسه دخترانه صادر می شود.

سئوال اینجاست که الان که روابط و دوستی های دختر و پسر در جامعه ما به معضل تبدیل شده و حتی در مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز مسئولین مربوطه قادر به مدیریت و کنترل آن نیستند،چه لزومی دارد و با چه اهدافی روابط دختر و پسر کاملا عادی سازی شده و در عین حال حق دانش آموزان شمرده می شود؟ چرا عده ای اصرار دارند از سریال های غربی و فرهنگ غرب کپی برداری و الگو برداری کنند و چالش هایی که در پس روابط دختر و پسر آن هم در اوج نوجوانی و جوانی وجود دارد را نادیده بگیرند؟ چرا صدا وسیمای ما در بسیاری از موارد پیشگام در هنجارشکنی ها می شود و نظارتی بر عملکرد آن مشاهده نمی شود؟ تا کی بناست ارزش های دینی و عرفی ما در جامعه توسط عده ای کم رنگ شده و حتی بی اساس و بی مورد نمایش داده شود؟ 

بهتر است بانیان فرهنگی به جای ساخت برنامه هایی با رویکرد غربی، اطلاعات دینی خود را افزایش دهند و در مسیری گام بردارند که روز به روز به سمت محکم کردن پایه های دینی و اخلاقی مردم پیش بروند نه اینکه با شیوه های مختلف دچار خودباختگی فرهنگی شوند.

یادمان باشد که نظام کشور ما اسلامی است و بناست ان شاءالله اسلام و قوانین اسلامی بر آن حاکم شود نه اینکه بنا بر نظر و مصلحت های شخصی تنها بخشی از دین و احکام آن را بگیریم مثل آنچه که متأسفانه در اکثر برنامه ها شاهدش هستیم.

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.