سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93 مرداد 2 توسط منتظر | نظر

صحبت‌های آقا که تمام می‌شود، شعرا صلوات می‌فرستند و باتجربه‌ها بلند می‌شوند برای خداحافظی آخر جلو می‌روند. ازدحام زیاد می‌شود. فیض و برقعی کتاب‌هایشان را می‌دهند به ایشان. آقا از کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با تأخیر هم آمده بود می‌گذرند و می‌گویند: با آقای وزیر حرف زیاد داریم، در عرصه فرهنگ اشکال جدی داریم.

نوشته فوق بخش پایانی شرح  دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب (مدظله) در شب نیمه ماه مبارک امسال است. از صفا و صمیمیت حاضر بر جلسه دیدار رهبر عزیز و فرزانه مان با شاعران که بگذریم آخرین حرف این متن - که به نوعی آخرین صحبت های رهبری نیز هست- تأمل و شاید تأسف برانگیزترین بخش این دیدار است؛ اینکه: با آقای وزیر حرف زیاد داریم، در عرصه فرهنگ اشکال جدی داریم.

یادم است چنذ ماه قبل هم حضرت آقا دغدغه خود را نسبت به مسائل فرهنگی بیان کردند که آقای وزیر بعد از شنیدن نگرانی ایشان پشت تریبون رفت و اعلام کرد که به خواسته های مقام معظم رهبری لبیک می گوید و توجه دارد. حرفی که هیچ گاه عملی نشد و شاهد این حرف هم همین اعلام نگرانی ها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما نسبت به اوضاع کنونی فرهنگ است. امروز در مقابل برخی از نقدها شاهد بی اعتنایی دولتمردان و مسئولین فرهنگی نسبت به آن و یا حتی گاهی تحقیر و تمسخر آن هستیم. 

این روزها فضای فرهنگی کشور تعریفی ندارد. کار فرهنگی شاید انجام می شود اما گاهی اوقات کاری می شود ضدفرهنگی یا حداقل ضدفرهنگ اسلامی. تنها چیزی که ظاهراً زیاد باب شده است این است که که کسی و اکثراً مسئولی، آن هم مسئولی دولتی به راحتی به منتقدین و بویژه منتقدین عرصه فرهنگ، برچسب افراطی، بیکار و ... بزند یا همچنان در فضای قبل از انتخابات به سر برد و بخواهد با تخریب دولت قبلی، فرافکنی کرده و از پاسخ به چرایی وضعیت فعلی یا کم کاری های خودش طفره برود. برخی از قوانین فرهنگی مانند قانون حجاب و عفاف یا منع استفاده از ماهواره و... اجرا نمی شود و هر جا اعتراضی به آن می شود خود انجام کار فرهنگی دلیل و بهانه آن است. - یک نفر نیست بگوید که اگر قرار بود فرهنگ سازی تنها و آن هم بدون اعمال قدرت از طریق حکومت، نتیجه دهد که خداوند متعال هم نباید حدود را وضع می کرد و لازم نبود مجرمان تنبیه بدنی یا مالی شوند آن هم از جانب حکومت. مثل اینکه برخی از مسئولین ما فراموش کرده اند و یا نمی خواهند باور کنند که ما در کشوری با حاکمیت نظام اسلامی زندگی می کنیم و باید خود را ملزم به اجرای قوانین اسلامی و تلاش در راستای تحقق آن کنیم و  برای مسائل پیش بینی نشده نیز برنامه داشته باشیم و حتی قانون وضع کنیم.

بهتر است اگر آقای وزیر بنا دارند سیاست های پیشین خود را درباره مسائل فرهنگی ادامه دهند و اصلاحی نیز در این زمینه صورت نگیرد، دیگر مسئولین فعال در عرصه فرهنگ و یا حتی نمایندگان مجلس وارد عمل شوند و نسبت به برکناری و یا نظارت بیشتر و بهتر بر عملکرد ایشان و اطرافیانشان عکس العملی مناسب و خداپسندانه نشان دهند.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.