سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 اردیبهشت 31 توسط منتظر | نظر بدهید

1

سلام بر حسین شهید

2

سلام بر حسین

5

میلاد حضرت عشق، رحمت واسعه الهی،‌ دردانه و یکی یک دانه ی خدا مبارک

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 اردیبهشت 21 توسط منتظر | نظر بدهید

سخنرانی مهم استاد پناهیان در راهپیمایی سراسری حمایت از مردم مظلوم یمن

مهربانی‌های پیامبر(ص) به یهودیان مدینه را به یاد داشته باشید

روز اول که پیامبر گرامی اسلام(ص) وارد مدینه شدند مهربانانه‌ترین و کریمانه‌ترین برخورد را با یهودی‌ها داشتند، به آنها اجازه دادند دین خودشان را داشته باشند، امور اقتصادی خودشان را بگردانند، از آنها جزیه نگرفتند، تا وقتی که فساد نکرده‌اند، دفاع از آنها را مانند دفاع از مسلمانان بر مسلمانان لازم دانستند، هر کدام از یهودی‌ها که خواستند از مدینه بروند به آنها اجازه دادند، و هر کسی از آنها که خواست در مدینه بماند و قبیله‌های تحت پوشش خود را اداره کند، به او اجازه دادند. با اینکه یهودیان آن زمان مشهور بودند به اینکه دارای معلومات هستند و منتظر آخرین پیامبر هستند و لذا ایمان نیاوردن یهودیان فی‌نفسه تبلیغات منفی برای پیغمبر اکرم(ص) محسوب می‌شد؛ اما پیغمبر اکرم(ص) فرمودند هیچ اجباری به مسلمان شدن شما نیست. یعنی علی‌رغم اینکه یهودیان مدینه یقین داشتند که ایشان آخرین پیامبر است و خود یهودیان، حتی قبل از اوس و خزرج منتظر بودند که ایمان بیاورند، ولی به پیامبر(ص) ایمان نیاوردند و این جای تنبیه و مجازات داشت، اما پیامبر گرامی اسلام بسیار کریمانه با آنان برخورد کرد.این تاریخ را به یاد داشته باشید؛ تاریخ مهربانی پیامبر اکرم(ص) با یهودیان مدینه را به یاد داشته باشید. پیامبر خدا(ص) سالها بعد از این بزرگواری، خیانت‌های آنان را تحمل کرد. بخشی از آنان ایمان آوردند و بخشی از آنان خیانت کردند و آن کسانی که خیانت کردند به سزای اعمال خود رسیدند و بعد پراکنده شدند؛ تا به امروز.

صد سال است که یهودیان در این منطقه مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند /در یمن با آخرین نوع از جنایت‌های یهود اسلام‌ستیز مواجهیم

امروز ببینید؛ سالیان طولانی است، لااقل صد سال است که یهودیان دارند در این منطقه مسلمانان را به خاک و خون می‌کشند و جنایت می‌کنند؛ جنایت‌هایی که بشریت در طول تاریخ سراغ ندارد، باید گفت که الان نه دوران حاکمیت، بلکه دوران ضعف یهودی‌های صهیونیست است، دوران حیات صهیونیست با این جنایت‌های اخیر به پایان رسیده، دوران سعه صدر جامعه اسلامی علیه یهود اسلام‌ستیز به پایان رسیده است و امروز با آخرین نوع از جنایت‌های یهود اسلام‌ستیز در منطقه مواجه هستیم که بی‌گناهان یمن را این‌گونه به خاک و خون می‌کشند.

ما تمام گرفتاری‌های لبنان و شام، عراق و بحرین و یمن را زیر سر همین صهیونیست‌ها و یهودیان اسلام‌ستیز می‌دانیم. ما گرفتاری‌های مردم اروپا و مردم آمریکا را زیر سر ثروتمندان یهود و صهیونیست‌های خبیث می‌دانیم، ما وقتی منطقه را از زیر ستم یهود خبیث اسلام‌ستیز نجات دهیم، سپس مردم آمریکا و مردم اروپا را هم از زیر ستم صهیونیست‌ها نجات خواهیم داد، مردمی که هر چه پای صندوق رأی دروغین دموکراسی می‌روند باز سردمداران‌شان، صهیونیست از آب در می‌آیند! مردم اروپایی که پیش از دیگر مردم جهان تحت ستم صهیونیست‌ها هستند، راه چاره و راه گریزی ندارند. تمام سیاستمداران اروپا و آمریکا، سربازان بی‌جیره و مواجب صهیونیسم بین‌الملل هستند، مردم آمریکا همان‌قدر گرفتار صهیونیست هستند که مردم اروپا هستند، و وای از آن زمانی که مردم در همه جهان بفهمند ریشه مشکلات‌شان کجاست؟

شکی نیست که آل سعود همان آل یهود و اذناب صهیونیست‌ها هستند/مکه و مدینه سالهاست که در غصب صهیونیست‌هاست

اخیراً گمانه‌زنی‌ها برای ما به اثبات رسیده است و شکی باقی نمانده است که آل سعود همان آل یهود هستند و اذناب صهیونیست‌های خبیث هستند و خدایا! خانه کعبه و مدینه منوره سالهاست که در غصب صهیونیست‌ها به سر می‌برد. خدایا!‌ به دست مردم یمن سرزمین مقدس مکه و مدینه را آزاد بگردان!

این ریشه دردهای ما بود اما الان به سرشاخه خبیثی مثل آل سعود رسیده؛ و آل سعود گور خودشان را در یمن کندند و با بمباران بیش از یک‌ماهه مردم مظلوم یمن نابودی خودشان را درخواست کردند. مردمی که در لباس عادی خودشان بخشی از لباس‌شان شمشیر و علامت حرب هست؛ چگونه می‌توان بر این مردم سلطه پیدا کرد؟!

اگر صهیونیسم و آل سعود در معرض نابودی نبودند، چنین مردم یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند

یک زمانی صهیونیست‌ها به لبنان حمله کردند و گفتند: لبنان محل خوش‌نشینی است آنجا را راحت می‌شود تسخیر کرد! ولی مردم لبنان پشت سر حزب‌الله لبنان مشت محکمی بر دهان‌شان زدند. بعد رفتند با تکفیری‌ها، شام را غارت کنند و گفتند: آنجا که دیگر تحت قدرت نیروهای حزب‌اللهی نیستند. ولی مردم شام به‌پا خاستند. و آمریکایی‌هایی که این‌قدر زحمت کشیده بودند و در عراق پایگاه زده بودند تا بتوانند با عوامل خودشان عراق را تحت نفوذ در بیاورند، در آنجا هم به نتیجه نرسیدند. آیا الان با مردم یمن به نتیجه می‌رسند؟!

اینکه خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است؛ در این سخن از اهل‌بیت(ع) هیچ تردیدی نیست. و امروز بیش از هر روز معلوم می‌شود که واقعاً دشمنان ما در اوج حماقت هستند. اگر صهیونیسم بین‌الملل و پایگاهش اسرائیل شوم و برده خبیثش آل یهود یا مشهور به آل سعود، در معرض نابودی نبودند، چنین مردم یمن را علیه خودشان نمی‌خروشاندند.

مردم یمن! ما همان‌گونه که منتظر مهدی(عج) هستیم منتظر یمانی هستیم/تکفیری‌ها مقدمات سفیانی و شما مقدمات یمانی را ایجاد کردید

ما امروز بیشتر از اینکه بیاییم علیه آل سعود فریاد بزنیم یا علیه اسرائیل فریاد بزنیم، که مملکت ما سی و پنج سال شاهد چنین فریادهایی است، امروز آمده‌ایم به اهل یمن مژده فتح و نصرت بدهیم و بگوییم «ای مردمان یمن! ما همان‌گونه که منتظر مهدی(عج) هستیم منتظر یمانی هستیم.»

مرحبا به شما مردم یمن، که اگر تکفیری‌ها به عنوان آخرین ابزار صهیونیست‌ها آمدند و مقدمات سفیانی را در منطقه ایجاد کردند، آفرین بر شما باد که مقدمات یمانی را برقرار کردید. چشم تمام مظلومین منطقه و تمام شهدا و مجروحین منطقه به شما مردم یمن است، ای مردم یمن!‌ کار را یکسره کنید و مکه و مدینه را آزاد کنید.

ما امروز بیش از اینکه مرگ بر آل سعود بگوییم، آمده‌ایم درود بر یمنی‌ها بگوییم. ما بیشتر از اینکه مرگ بر صهیونیسم بگوییم و مرگ بر آمریکا بگوییم؛ یعنی دولت صهیونیستی آمریکا، آمده‌ایم درود بر مردم یمن بگوییم، چرا؟ چون مرگ آنان که فرا رسیده است، این مردم یمن هستند که به دل‌های ما امید داده‌اند، این مردم یمن هستند که دارند انتظار را ما را به نتیجه می‌رسانند.

مردم یمن!‌ بزرگترین مشکلی که شما ندارید، سیاستمداران سازشکار است/ مکه و مدینه را آزاد کنید که امروز راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد

مردم یمن! بزرگترین امتیازی که شما دارید ایمان خالص و روحیه سلحشوری است که دارید، و بزرگترین مشکلی که شما ندارید سیاستمداران سازشکار است. مردم یمن!‌ مکه و مدینه را آزاد کنید که امروز راه قدس از مکه و مدینه می‌گذرد!

اگر امام ما روزی فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد» کربلا آزاد و منتظر است، برای اینکه این راه باز شود نیاز به بال دیگری بود و هیچ‌کس تصور نمی‌کرد دشمن خبیث ما، خودش مقدمه‌ساز آزادی مکه و مدینه باشد، مردم یمن! قبور مطهر ائمه هدی، مضجع نورانی پیغمبر خدا(ص) خانه کعبه که در معرض تهدید تکفیری‌ها و داعشی‌هاست، منتظر شماست! می‌دانیم شما اگر اراده کنید و صبر و تدبیر انقلابی شما اجازه دهد یک‌روز بیشتر طول نخواهد کشید که مکه و مدینه را از دست آل یهود آزاد کنید!

مردم یمن! ام‌الفساد منطقه را از میان بردارید/ یقین داریم که مردم یمن تا فتح مکه و مدینه از پای نخواهند نشست

بیش از یکصد سال است که مسلمانان جهان آل یهود یعنی همین آل سعود را مانند خاری در چشم و تیغی در گلو و دشنه‌ای در پهلو، دارند تحمل می‌کنند، مردم یمن! این ام‌الفساد منطقه را از راه بردارید، که در این صورت تمام تکفیری‌ها نابود خواهند شد! مردم یمن! این دشنه فرو رفته به قلب جهان اسلام؛ یعنی آل سعود را از پهلوی جهان اسلام بیرون بکشید، بگذارید سر بریده‌های شام و عراق، بگذارید مؤمنان منطقه احساس خلاصی کنند. مردم یمن! چشم‌های ما مردم ایران، دل‌های ما مردم ایران، پشت سر انقلاب و قیام شماست و یقین داریم که شما تا آزادی فتح مکه و مدینه از پای نخواهید نشست!

مردم یمن! شما الان در آغاز مسیر انقلاب‌تان هستید، ولی بدانید در ایران اسلامی ایرانی‌های مؤمن و خونگرم اولین خبری را که در هر نوبت اخبار پیگیری می‌کنند، اخبار شما مردم یمن است. مردم یمن! می‌دانیم به خاطر تدبیر و صبر انقلابی شماست که هنوز جواب آل سعود را نداده‌اید.

مردم یمن! شما با مظلومیت‌تان، حتی ما را از یاوه‌سرایی‌های سازشکاران نجات دادید

مردم یمن! حرکت شما در همین آغاز انقلاب‌تان، برکات فراوانی داشته است، یکی از برکات قیام مردم یمن در همین ایام، این است که یاوه‌سرایی‌های جریان‌های سازشکاری را در تمام بلاد مسلمین حتی در ایران اسلامی، در گلو خفه کرده است. مردم یمن! شما با مظلومیت‌تان حتی ما را از یاوه‌سرایی‌های سازشکاران نجات دادید! شما که آغاز حرکت‌تان این‌قدر بابرکت است وقتی جلوتر بروید چه خواهید کرد!

مردم یمن! شما اگر آل یهود را در منطقه نابود کنید، مردم منطقه از ستم آمریکا و استکبار نجات پیدا خواهند کرد، حتی این باقیمانده ستم آمریکا بر ایران اسلامی هم از بین خواهد رفت.  

آل سعود اگر ذره‌ای عقل و تدبیر داشتند، باید می‌آمدند به ایران اسلامی، به مؤمنین عراق، به مظلومین شام التماس می‌کردند و از این‌همه جنایت عذرخواهی می‌کردند تا کمی به بقای خود بیاندیشند و تداوم ببخشند، اما دیگر ذره‌ای عقل و تدبیر هم برای‌شان باقی نمانده است و این اراده خداوند متعال بوده که موجب شده است به دست خودِ دشمنان، گور دشمنان کنده بشود.

مردم یمن! ما بعد از انقلاب هیچ‌گاه مانند امروز که قیام شما را می‌بینیم، خشنود نبوده‌ایم/ امروز مردم مقاوم منطقه و اخیراً یمنی‌ها هستند که به ما عزت و قدرت می‌دهند

مردم یمن! ما بعد از انقلاب هیچ‌گاه مانند امروز که انقلاب شما را می‌بینیم، خشنود نبوده‌ایم. هیچ‌گاه از ثمرات خون شهدای‌مان مانند امروز خشنود نبوده‌ایم که قیام شما را می‌بینیم. اگر امام ما روزی فرمودند که «حج بدون برائت و بدون مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی قبول نیست» امروز رهبران شما می‌گویند: «نماز بدون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نماز مقبول نیست.»

بعضی از یاوه‌سرایان نگویند که چرا ایران به حمایت از مردم منطقه اقدام می‌کند؟! این مردم لبنان، مردم شام، مؤمنین عراق، مؤمنین بحرین، و مؤمنین تمام بلاد اسلامی، و اخیراً مردم یمن هستند که به ایران اسلامی کمک می‌کنند؛ به ما عزت و قدرت می‌دهند.

مردم یمن! شما بر ما منّت دارید که حق ما را در جهان ثابت کردید/ شما نگذاشتید پرچم استکبارستیزی به زمین بیفتد

ما از شما مردم یمن که بر ما منّت دارید و حق ما را در جهان ثابت کردید، تشکر می‌کنیم. و از شما و تمام خط مقاومت در منطقه سپاسگزاری می‌کنیم که اجازه ندادید پرچم مقاومت در مقابل استکبار زمین بیافتد و همچنان از خون شهدای ما و خون شهدای خودتان محافظت کردید.

مردم یمن! ما شما را دعا می‌کنیم، در هیچ نمازی و در هیچ محفلی نیست که برای شما دعا نکنیم. ما برای کودکان قطعه‌قطعه شده شما اشک می‌ریزیم. امام صادق(ع) فرمود: هر کسی که برای مظلومیت دوستان ما اهل‌بیت(ع) گریه کند مانند این است که برای ما گریه کرده است.

مردم یمن! ما برای مظلومیت شما همان‌گونه اشک می‌ریزیم که برای مظلومیت ائمه هدی(ع)

مردم یمن! ما برای مظلومیت شما همان‌گونه اشک می‌ریزیم که برای مظلومیت ائمه هدی(ع)؛ اما «لَا یَوْم‏ کَیَوْمِکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّه‏»

مردم یمن! برای کشته‌های شما، مردم در همه‌جا به خروش آمده‌اند، اما سرهای مطهر اباعبدالله و یارانش را در شهرها گرداندند، هیچ تظاهراتی به نفع حسین(ع) انجام نشد، و هیچ حرکتی به نفع اسیران اهل‌بیت(ع) انجام نشد. امان از غریبیِ حسین(ع)! مردم یمن! شما غریب نیستید، دوران غربت به پایان رسیده است، هیچ‌کس اهل‌بیت شما را به اسارت نمی‌برد. مردان غیور شما از اهل‌بیت شما محافظت می‌کنند. ولی امان از دل زینب(س) دختر علی بن ابیطالب امیرالمومنین(ع) که از این دیار به آن دیار به اسارت رفت و عزت حسین(ع) را حفظ کرد و برای ما راه او را باقی گذاشت.

خدایا! به حق مظلومین منطقه، به حق شهدای مقاومت در طول این سی و پنج سال و حتی قبل از آن، به حق حضرت امام(ره) که بر گردن همه جریان مقاومت حق دارد، الساعه نصرت خاص خودت را شامل حال مردم یمن بگردان.

عزیز دل ما، شیخ بزرگواری که در عربستان، اسیر است اسیر آل یهود و آل سعود ملعون است و حکم اعدام او را صادر کرده‌اند، خدایا! مقدمات استخلاص او را فراهم بگردان. مکر دشمنان به خودشان برگردان. خدایا!‌ مقاومت را در هر نقطه‌ای از منطقه که هست، پیروز بگردان. خدایا! هر چه سریع‌تر مقدمات فرج مولای‌مان امام زمان حضرت ولی‌عصر(عج) را برسان. خدایا! دست مجروح رهبر عزیز انقلاب ما هر چه سریع‌تر جلوی دیدگان ما جلوی دیدگان اشکبار ما به دست بابرکت مهدی فاطمه(س) متصل بفرما.

 

برگزیده سخنان مهم حجت الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن نیز قابل تأمل است:

  • پیامبر(ص) برای نشان دادن علاقه خود به مردم یمن فرمود:«انا یمانی؛ من یمنی‌ام»/ شعار «من یمنی‌ام» را به تأسّی از پیامبر جهانی کنیم/ تعابیر عجیب پیامبر(ص) در مورد مردم «یمن» امروز باید زنده شود/ یمنی‌ها ایمان، فرهنگ، و ارادت ویژه‌ای به اهلبیت(ع) دارند

  • هر جوان مؤمن انقلابی در هرجای دنیا برسینه‌اش بنویسد: «من یمنی‌ام»/حامیان بیشمار مردم یمن دشمن را وحشت‌زده می‌کند/اگر این شعار گسترش یابد، هدایت‌گر بودنِ پرچم یمانی که مقدمه‌ساز ظهور است بهتر درک می‌شود/مردم یمن تاریخ را ورق خواهند زد/حوادث یمن، مقدمات نشانه‌های ظهور را فراهم می‌کند

  • «آزادی حرمین شریفین»؛ شعار تازه مردم منطقه/تمام گرفتاری‌های جهان اسلام، ناشی از اسارت «حرمین شریفین» توسط آل سعود خبیث/ آرزوی «آزادی حرمین شریفین» پرچمی که مردم یمن به دوش می‌کشند/ بد عمل کردن دشمنان مردم یمن از الطاف خفیه الهی بود که موجب وحدت وبصیرت دو چندان یمنی‌ها شد.

  • هدایتگرتر بودن پرچم یمانی که در روایات ظهور اشاره شده به چه معناست؟ / انقلاب مردم یمن باعث تفکیک بیشتر جبهه حق از باطل و روشن شدن چهره اصلی ظالمین مسلمان نما شد و اگر برخی دولت‌ها هنوز وجاهتی نزد بعضی‌ها داشتند، پرچم یمن دارد آنها را روز به روز رسواتر می‌کند و دوستان و دشمنان واقعی بشریت را به مردم دنیا معرفی می‌کند و اسلام تحریف شده‌ای که حکام سعودی به مردم عوام دنیا معرفی می‌کنند با جنایت‌های وحشیانه‌شان رنگ می‌بازد و اسلام اصیل و اسلام واقعی دیده می شود. همین‌ها می‌تواند بخشی از معنای هدایت‌گرتر و روشن‌گرتر بودن پرچم یمن برای مردم باشد.1

    1. سایت بیان معنوی




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 اردیبهشت 16 توسط منتظر | نظر

به گزارش اتحادیه بین المللی امت واحده، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی یمن ــ سبا پرس ــ از ابتدای حمله سعودی ها به یمن، تاکنون بیش از 3500 نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از 6000 نفر نیز مجروح شده اند. بر اساس این گزارش که توسط مؤسسه یمنی"خانه آزادی برای مبارزه با فساد و دفاع از حقوق" منتشر شده است، 492 کودک و 209 زن میان آمار شهدا هستند. همچنین 713 زن و 978 کودک بین مجروحانی هستند که در وضعیت بد بیمارستان های شهرهای مختلف یمن مداوا می شوند.

بر پایه این گزارش عبدالمجید عزیز، مدیر مرکز کنترل دارویی استان حجه یمن که بیشترین آوارگان یمنی را دارد، در گفتگو با خبرنگار امت واحده از وضعیت وخیم بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن خبر داد و گفت: کمبود شدید کادر پزشکی و درمانی کنار نقص شدید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و نبود داروی کافی، بیمارستان های یمن را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

از سوی دیگر منابع محلی از بمباران پالایشگاه ها و نیروگاه های یمن خبر داده اند که موجب کمبود شدید سوخت و نیز قطعی گسترده برق گردیده است. این شرایط موجب شده است تا آمد و شد وسایل نقلیه امدادی دچار مشکل شود و امکان استفاده از تجهیزات خاص بیمارستانی و لوازم اتاق عمل با مشکلات بزرگی روبه رو گردد.

بنا بر این گزارش وزارت بهداشت یمن از تعطیلی تنها کارخانه ساخت اکسیژن در یمن به علت محاصره این کشور خبر داده است، این مسئله موجب می شود تا وضعیت بیماران و مجروحینی که نیاز به این ماده حیاتی دارند رو به وخامت بگذارد.

بر پایه این گزارش، در آخرین اطلاعیه سازمان ملل در خصوص وضعیت یمن بیش از 300هزار نفر خانه های خود را از دست داده و آواره شده اند.

روز چهارشنبه گذشته 29 آوریل نیز، شرکت مخابرات و شرکت برق یمن در دو نامه جداگانه به وزیر نفت این کشور، دبیر کل سازمان ملل و نهادهای کمک رسانی هشدار دادند که به خاطر کمبود سوخت مصرفی برق، تلفن و اینترنت این کشور به زودی قطع خواهد شد.

از سوی دیگر هدف قرار دادن کارخانه ها و خودروهای حامل مواد غذایی توسط جنگنده های سعودی، و محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن موجب شده است تا ذخیره مواد غذایی در این کشور فقیر تا حد شدیدی کاهش یابد.

این گزارش می افزاید فعالان مردمی یمنی و مسئولین بهداشتی این کشور، با توجه به وضعیت وخیم انسانی یمن که این کشور را در آستانه فاجعه دردناک انسانی قرار داده است،  از سازمان های بین المللی و نهادهای مردمی جهانی درخواست کرده اند تا برای کمک به مردم مظلوم یمن اقدام بکنند.

در همین رابطه، اتحادیه بین المللی امت واحده و جمعی از تشکل های مردمی ایرانی و خارجی که پیش از این اقدام به راه اندازی کمپین نسیم رحمت برای کمک به مردم مظلوم یمن کرده بودند، ضمن اعلام آمادگی برای کمک رسانی به مردم مظلوم این کشور، از مردم نوع دوست و شریف ایران اسلامی بار دیگر درخواست می کنند تا به ندای "هل من ناصر" مردم مسلمان و مظلوم یمن پاسخ گفته و با اعلام حمایت از این کمپین به یاری مردم بی گناه یمن بشتابند.

بنا بر این گزارش درگاه الکترونیکی جمع آوری کمک برای مردم یمن به نشانی  http://unified-ummah.org/payment-yemen.php و شماره حساب قرض الحسنه 202655270 بانک تجارت شعبه شریعتی ــ بهارشیراز به نام «مجمع جوانان امت واحده» قابل پرداخت در تمامی شعب بانک تجارت در سراسر کشور جهت این امر اعلام شده است. شماره شبای این حساب نیز جهت واریز اینترنتی IR450180000000000202655270  اعلام شده است.

پیش از این نیز اتحادیه بین المللی امت واحده کمکهای انسان دوستانه ای را به کشورهای فلسطین (به ارزش 110میلیارد ریال در قالب کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه و سرپرستی ایتام شهدا)، سومالی (به ارزش 2میلیارد و 225میلیون ریال)، میانمار (به ارزش 800میلیون ریال)، پاکستان (10هزار دلار) و سوریه (به ارزش 1میلیارد و پانصدمیلیون ریال) ارسال کرده است.

(گفتنی است که این خبر مربوط به چند روز گذشته است و چه بسا که در این مدت تعداد مجروحین و کشته ها بسیار افزایش یافته باشد)

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 اردیبهشت 16 توسط منتظر | نظر بدهید

"طی یک ماه کاری که در سال 94 داشته ایم بیانات و مواضع جناب روحانی در خصوص هسته ای و اجتماع نیروهای پلیس و کارگر و مردم استان فارس حاوی مواردی بود که باعث حاشیه سازی و بعضاً باعث موضع گیری رهبری معظم انقلاب، دلخوری علما و روحانیون و بسیاری از مردم و حتی نیروهای پلیس گردید که برخی از آنها به شدت حساسیت علما و رسانه ها و شخصیتها را برانگیخت. در ادامه به اهم اظهارات حاشیه ساز روحانی اشاره و سپس تحلیلی کوتاه در خصوص هریک ارائه می کنم:

1- اولین موضع گیری حساس و سیاسی دکتر روحانی در سال جدید در خصوص بیانیه لوزان بود که در چهاردهم فروردین بیان شد:
بعد از تشکیل دولت، دولت در صد روز اول گام هایی را در این زمینه برداشت و توافق اولیه را با دولت های 1+5 به امضاء رساند و از آن زمان در تلاش بودیم که گام دوم را نیز برداریم. و آن گام دیشب محقق شد. در گام دوم هم حفظ حقوق هسته ای را داریم و هم رفع تحریم ها و هم تعامل سازند با جهان که هر سه برای ما حائز اهمیت است.

مواضع رئیس جمهور و بسیاری از حامیان دولت مثل جناب هاشمی رفسنجانی و دولتمردان مانند دکتر ظریف نیز حاکی از تحقق یک پیروزی هسته ای بود، نوع اظهارات ایشان به نوعی بود که برخی از مردم و یا مسئولان دیگر نیز گمان کردند که طرف مقابل خودش را به رعایت حقوق ایران کرده است و اقدام به صدور پیام های تبریک آمیز کردند ولی هنوز چند روزی از توافق نگذشته بود که با مشاهده ابهامات و ضعف های بیانیه نمایندگان دولت رسماً این بیانیه را غیر الزام آور دانستند که مقام معظم رهبری نیز در 20 فروردین و درخلال سخنرانی در حرم مطهر امام رضا اینچنین بیان کردند:

علت موضع گیری نکردن رهبری این است که جایی برای موضع گیری وجود ندارد زیرا مسئولان کشور و مسئولان هسته ای می گویند هنوز کاری انجام نگرفته و هیچ موضوع الزام آوری میان دو طرف بوجود نیامده است ... چنین وضعیتی نیاز به موضع گیری ندارد. هنوز اتفاقی نیفتاده است ... اگر از من سؤال شود که «شما موافق مذاکرات اخیر هسته ای هستید یا مخالف»، می گویم نه موافق هستم و نه مخالف، چون هنوز اتفاقی نیفتاده است ... همه مشکل بعد از این است که باید درباره جزئیات بحث و گفتگو شود زیرا طرف مقابل، لجوج، بدعهد، بد معامله و اهل از پشت خنجر زدن است و ممکن است در دوره ی بحث درباره جزئیات، کشور و ملت و مذاکره کنندگان را در حصار قرار دهند ... آنچه که تاکنون اتفاق افتاده نه اصل توافق، نه مذاکره منتهی به توافق و نه محتوای توافق را تضمین نمی کند و حتی این موضوع را هم تضمین نمی کند که این مذاکرات به توافق منتهی شود، بنابراین تبریک گفتن معنایی ندارد.
 

2- رئیس‌جمهور در همایش سراسری فرماندهان ناجا گفت:

ما باید قانون را با دقت اجرا کنیم و خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران شرع و قانون در کنار هم قرار می‌گیرند ... پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم چون خدا گفته است، پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون است ... احکام شرع برخی در قانون وجود  دارد و بخشی هم مجلس تصویب کرده که مخالف با شرع نبوده است؛ برخی احکام اسلام در قانون نیامده آیا پلیس می‌تواند در آن دخالت کند؟‌ مثلا هنگام نماز ظهر وارد یک بانک شود و به رئیس بانک بگوید وقت نماز است.

اگر چه این سخنرانی جناب روحانی عموماً با تقطیع منتشر شد، لیکن نگاهی به اصل سخنان نشان می دهد که خودِ این عبارات چندان هم قابل انتقاد نیستند، این که پلیس نباید به فتوای خود در اجرای اسلام عمل کند حرفی منطقی است اما این که مجریان و قانون گذاران حاضر نباشند قوانین ودستورالعمل های مناسب را برای اجرای اسلام در جامعه وضع کنند جای توجیه ندارد و این در حالی است که دولت حاضر نیست در خصوص مبارزه با مفاسد اجتماعی و اخلاقی هیچ سهمی را به گردن بگیرد. به نظر می رسد دولت همانطوری که پلیس را مکلف به اجرای قانون می داند، باید خودش نیز در جهت تدوین و تهیه لوایح و مصوبات مناسب و حمایت های موثر، در جهت ارتقای امنیت اخلاقی جامعه کوشا باشد. از دیگر مواردی که در همین خصوص یکی از مراجع عالیقدر به درستی تذکر دادن عواقب بیان چنین جملاتی است چرا که باعث می شود تا افراد متخلف در انجام تخلفات خود جسورتر گردند و دولتمردان باید بیش از این به عواقب اظهارات خود بیندیشند.

3- رئیس‌جمهور در اجتماع کارگران در ورزشگاه آزادی تاکید کرد:

برخی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند. پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.

بیان این جملات از سوی رئیس جمهور حساسیت زیادی ایجاد کرد و منتقدان آن را بر خلاف نظرات رهبری دانستند، لیکن به نظر می رسد این مواضع چندان با نظر رهبری در تناقض نباشند، چرا که همین اخیراً مقام معظم رهبری در سخنرانی 20 فروردین فرمودند:

البته مذاکرات درخصوص موضوع هسته‌ای یک تجربه است. اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های خود دست بردارد، این تجربه را می‌توان در مسائل دیگر ادامه داد اما اگر طرف مقابل به کج‌تابی‌های خود ادامه دهد، تجربه‌ی قبلی ما در بی‌اعتمادی به آمریکا تقویت خواهد شد.

4- رئیس جمهور در پایان سفر خود به شیراز گفت:

نمی‌دانم برخی حافظه‌شان ضعیف شده است چراکه قبل از آمریکایی‌ها ما فکت شیت خود را اعلام کردیم. بنابراین ما اعلام کردیم و روشن است، منتها برخی شبهه‌‌ای ایجاد و مسائلی را مطرح کردند، ضمن اینکه ما نظرات خود را ما به صراحت گفتیم. وزیر امور خارجه ما و رئیس سازمان انرژی اتمی به تفصیل نظرات ایران را اعلام کردند، حال اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنان را دوباره منتشر کنید تا فکت شیت دوم منتشر شود.

این اظهارات با توجه به درخواست علنی مقام معظم رهبری در خصوص انتشار جزئیات مذاکرات هسته ای بسیار ناراحت کننده است به خصوص که دکتر صالحی (رئیس آژانس اتمی و عضو مذاکرات هسته ای) صراحتاً (که فایل صوتی اش هم موجود است)، گفتند که رهبری از مذاکره کنندگان درخواست کرده که فکت شیت را منتشر کنند و این سخنان جسورانه جناب روحانی موجت تکدر خاطر شدید دوستداران رهبری گردید. اگر چه خود آقای صالحی بعداً درخواست انتشار فکت شیت را انکار کردند ولی در هر صورت لحن غیرمودبانه رئیس جمهور خطاب به منتقدان و 213 نفر از نمایندگان مجلس که درخواست انتشار فکت شیت را کرده بودند نگران کننده تلقی گردید. باید توجه داشت که حتی اگر مقام معظم رهبری درخواست انتشار فکت شیت را نکرده باشند، لیکن شکی نیست که بیان جزئیات مذاکرات را مطالبه کردند:

باید مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند زیرا هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد.

و آنچه که ما شاهد بودیم این است که بعد از اظهارات مقام معظم رهبری، هنوز حرکتی در خصوص بیان این جزئیات که فکت شیت می تواند یکی از نمودهایش باشد، نکرده اند. بلکه جناب روحانی انتشار جزئیات مذاکره را قبول نکردند:

هنوز مذاکرات تمام نشده که جزییات آن منتشر شود،مذاکره آداب خودش را دارد و هنوز نمی توان جزییات آنرا منتشر کرد.

بحث دیگری که در این خصوص وجود دارد نظر رئیس جمهور درخصوص انتشار زود هنگام فکت شیت ایران است که گفتند:

فکت شیت ما را رسانه های خارجی هم منتشر کردند ما اعلام کردیم و روشنگری کردیم ولی برخی شبهه ایجاد کردند ... نظراتمان را به صراحت گفتیم و اعلام کردیم و به تفصیل بیان شده است اگر لازم است فکت شیت دوم را هم منتشر کنیم

و این در حالی است که علی رغم گذشت حدود یکماه از توافق لوزان تاکنون توسط هیچکدام از مسئولان و مذاکره کنندگان هسته ای به چنین فکت شیتی اشاره نشده است و تاکنون عنوان می شد که دولت مایل به انتشار فکت شیت نیست، و اظهارات امروز جناب روحانی بسیار عجیب بود.

5- از دیگر سخنان جنجال برانگیز جناب روحانی بحث ایشان در خصوص الگوبرداری از حافظ در سیاست خارجی بود:

اگر امروز دنیا همین خط و بیان حافظ را به عنوان تیتر سیاست خارجی قرار داده بود که با دوستان مروت با دشمنان مدارا ،امروز دیگر افراطی گری را در منطقه مشاهده نمی کردیم..... درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ آموختیم و درس محبت و همدلی را از سعدی آموختیم که گفت :بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک پیکرند و ما همان راه را ادامه می دهیم

این عبارات روحانی اگر چه در ظاهر چندان قابل اشکال نیست اما در عالم واقع چندان میسر نیست، حافظ علیه الرحمه به عنوان شاعری عارف که حتی اهل سفر نبوده است چگونه می تواند الگوی ما در سیاست خارجی باشد،‌ در شرایطی که قانون اساسی یک فصل در خصوص سیاست خارجی دارد که در آن حکومت را مکلف به حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم به خصوص مسلمانان مظلوم عالم کرده است و استکبار ستیزی را تکلیف حکومت و ممانعت از هرگونه تسلط بیگانگان بر کشور را یک اصل غیرقابل تغییر می داند، چرا باید معیار دقیق قانون را تحت تأثیر احساسات شاعرانه ی حافظ کمرنگ کنیم؟! چگونه است که رئیس جمهور محترم، پلیس را مکلف به اجرای مو به موی قانون و معذور از اجرای اسلام می داند ولی دستگاه دیپلماسی خارجی را تشویق به الگو گیری از شعر حافظ می کند؟ آیا سیاست خارجی مصرح در قانون اساسی که منبعث از شرع مقدس و آرمانهای انقلاب تصویب گردیده است و در مواردی ما را به استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان فرامی خواند باید تحت الشعاع عبارت "بادشمنان مدارا" قرار گیرد؟

6- از دیگر مواردی که قابل تأمل است این سخنان رئیس‌جمهور در اجتماع کارگران در ورزشگاه آزادی بود:

با توافق نهایی که اگر طرف ما اراده جدی داشته باشد، در ماه‌های پیش‌رو امکان‌پذیر است و شرایط تولید در ایران به مراتب بهتر خواهد شد.

و این در صورتی است که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که مشکل اصلی اقتصاد ما در تحریم نیست بلکه در مدیریت داخل است و باید با اتکا به توان داخلی به دنبال حل ریشه ای مسئله بود که در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فردای همان روز و در جمع کارگرانی که به دیدارشان آمده بودند اینچنین گفتند:

برخی می‌گویند در شرایط تحریم و فشار، رونق تولید داخلی امکان پذیر نیست، بدون شک تحریم‌های ظالمانه در بروز مشکلات تاثیر داشته است اما تحریم‌ و فشار، بدون تردید نمی‌تواند جلوی «تلاش عمومی، سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده» را برای رونق تولید داخلی بگیرد... البته اگر تحریم‌ها نبود احتمالاً در برخی از این زمینه ها، پیشرفت بیشتری داشتیم اما این احتمال نیز وجود دارد که در آن صورت، به پول نفت تکیه می کردیم و این پیشرفتها را بدست نمی آوردیم..... استحکام ساختار داخلی قدرت از جمله در زمینه اقتصادی، موجب تقویت مذاکره کنندگان پشت میز هر مذاکره ای می شود والا طرف مقابل مدام شرط و شروط می گذارد و حرفهای مفت و بی ربط می زند.

و سپس در ادامه به تشریح این مسئله با بیان مصادیقی مانند حمایت از تولید توسط مردم و به خصوص خود دولت و تحریم کالاهای خارجی و مبارزه با قاچاق و لزوم اهمیت به کیفیت تولید و ... پرداختند و برخی از صنایعی که ایران در همین شرایط تحریم در آنها موفق بوده را برشمردند."

مطالب فوق از وبلاگ سلمان علی(علیه السلام) به قلم آقای سیاوش آقاجانی ست. واقعاً تأسف برانگیز است که تنها در یک ماه ابتدایی سال، این تعداد اختلافات، آن هم نه در سلیقه که در اصول و قوانین وجود داشته باشد؛ در سال همدلی و هم زبانی! و اینکه بانی اش رئیس جمهوری باشد که هم فامیلش روحانی است و هم لباس روحانیت به تن دارد. کاش آقای روحانی آن قدر که برای توافقات نامعلوم و اشعار سعدی و حافظ ارزش و اعتبار قائل است برای اسلام و شرع ارزش قائل می شدند؛ اینکه کسی در مقام ریاست جمهوری و با لباس روحانیت، اینگونه دین را تفسیر کند و به بهانه اعتدال، از اصول اولیه و مبرهن اسلام نگوید و رویه ی سابقش را ادامه دهد واقعاً جای بسی شگفتی و تأثر است و چه بسیار عواقب سوئی را که می تواند به دنبال داشته باشد. نکند آقای روحانی انتظار دارند که تنها مردم با ایشان همدل و هم زبان شوند که اینگونه واکنش ها را از خود نشان داده اند! بدون اینکه خودشان قدمی از مواضع به اصطلاح معتدلانه و در واقع تفریطی شان کوتاه بیایند. ایشان هنوز نتوانسته و شاید هم نخواسته یا همچنان نمی خواهند باور کنند که عامل اتحاد، عزت و انسجام کشور و ملت ما، اسلام و عمل به دستورات آن است و همچنین توجه و عمل به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) -رهبری فقیه و فرزانه که اسلام شناس واقعی و عامل به قوانین و اوامر الهی است-. 

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 اردیبهشت 9 توسط منتظر | نظر بدهید

رسانه ی ملی مدتی است - و شاید هم از همان ابتدای ریاست جمهوری جناب آقای روحانی این روند سیر صعودی داشته است- که در برنامه ها و با عناوین مختلف به تمجید و تعریف از دولت و برخی از دولتمردان و به طور خاص جناب آقای روحانی می پردازد و برخی از تبلیغات و پیام ها نیز به گونه ای است که اگر کسی نداند فکر می کند خدای نکرده قبل از انتخاب ایشان، مردم ما در بدبختی و نا امیدی محض زندگی می کرده اند و حال وضعیت کاملاً تغییر کرده است...

به عنوان مثال، یک نمونه از آن را می توان در سیر تبلیغات اخیر درباره ی مذاکرات لوزان مشاهده کرد؛ آنجا که در روزهای ابتدایی بعد از نوشته شدن، علی رغم مشخص و قطعی نشدن مسئله و تنها به صرف نوشته شدن یک بیانیه - که در موفقیت آمیز بودن مفادِ همان هم تردید وجود دارد- به قدری از آن گفتند و مسئولین دولتی را دعوت کردند تا به حمایت و تعریف و تمجید از آن و بانیانش بپردازند که عده ای گمان کردند که به راستی همه ی تحریم ها حذف و تمام مشکلاتشان حل شده است؛ این را از انواع پیام های تبریک که بین مردم و یا خطاب به مسئولین رد و بدل شد به خوبی می شد دریافت کرد؛ و یا اینکه تقریباً در همان ایام اخبار مربوط به استخدامی بارها و بارها پخش شد گویی تاکنون آزمون استخدامی در دولتی برگزار نشده است؛ شاید بتوان متوقف شدن پخش سریال "در حاشیه" را نیز در ادامه ی همین جریان در نظر گرفت. آنجا که از ابتدای راه اندازیِ "طرح سلامت" تاکنون بارها و بارها تعریفاتی را از زبان مسئولین و در تبلیغات متعدد، شاهد بوده ایم و در مقابل عده ای حاضر نشدند انتقاداتی را که نسبت به جامعه ی پزشکی وارد می شود حتی در قالب طنز، پذیرا باشند - در حالیکه حتی در مصوبات اخیر دولت شاهد افزایش حق ویزیت پزشکان، کاهش یافتن بازه ی زمانی برای معاینه ی بیماران و عدم ملزم دانستن پزشکان به انجام معاینات کافی و متعدد برای موشکافی و تشخیص بیماریِ افراد هستیم؛ گویی با این مصوبات و قوانین، پزشکان تنها باید بیمار را ببینند! و برای زحمت کمتر حقوق بیشتری دریافت کنند. در اینجا نیز رسانه هم جهت با سیاست های دولت عمل کرده و نه تنها مشکلات و معضلات را مطرح نکرده و یا خیلی کم مطرح می کند بلکه حاضر به متوقف کردن سریال طنز مذکور نیز شده است و یا به اجبار به این قضیه تن داده است.

مسئولین ما در رسانه ی ملی باید بدانند که رسانه ی ملی، رسانه ی دولتی نیست و بنا هم نیست که رساله ی دولتی شود. دولتمردان هر کدام چند صباحی بر مسند قدرت و بهترین حالتش، بر مسند خدمت می نشینند و پس از آن دولتمردی دیگر با سلیقه و برنامه های دیگر خواهد آمد. آنچه برای همگان و از جمله ایشان در بین مردم و مهم تر از آن، نزد خداوند متعال باقی می ماند انصاف، عدالت و صداقتی است که در انواع مختلف برنامه ها به کار می برند. رسانه ی ملی نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دارد و نباید به هر دلیلی، از طرح انتقادات نسبت به عملکرد مسئولین پرهیز شود و یا معضلات و مشکلات کنونی جامعه کم رنگ تر از آنچه که هست نشان داده نشود؛ چنان که کسی هم از دولت این انتظار را ندارد که همه ی مشکلات را یک شبه یا حتی چند ساله حل کند. رسانه ی ملی موظف است مخاطبانش را افرادی بالغ و عاقل در نظر بگیرد و با عدم قضاوت ها و عملکردهای یک طرفه، برای فهم، شعور و وقت آنان احترام قائل شود.

و البته بهتر است بیشتر از همه دولتمردان نیز توقعات خود را از رسانه ی ملی کاهش داده و این انتظار را نداشته باشند که رسانه ی ملی ما به رسانه ی دولتی تبدیل شود که این نیز ظلمی است بزرگ در حق این رسانه و در حق مردم ...

و کاش همه ی ما بدانیم در نظام اسلامی و در واقعیت جهان، در همه ی کارها و مسئولیت ها مهم تر از نگاه و نظر مردم و مسئولین، خواست و نظارت خداوند متعال است؛ و عزت و سعادت واقعی نیز با حمایت و رضایت او به دست می آید...  




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 اردیبهشت 7 توسط منتظر | نظر بدهید

"زنده باد زندگی" نام برنامه ای است از گروه اجتماعی شبکه 2 سیما؛ شبکه ای که مدتی است شعار زندگی، خانواده و کودک را سرفصل برنامه هایش قرار داده است. زمان پخش این برنامه همانند بسیاری از دیگر برنامه های مفید و کارشناسانه ی سیما ساعت 23 شب به بعد است. در اواخر سال قبل، ساعت پخش آن ظاهراً به اوج مطلوبیتش رسیده بود - یعنی بلافاصله بعد از پحش اخبار شبانگاهی 22:30 - که آن با این وجود نیز اعتراض بسیاری از مخاطبانش را مبنی بر دیر وقت بودن، به دنبال داشت- 

جای تعجب و بسی تأسف است که باوجود مفید، جذاب و مؤثر بودن برنامه ی زنده باد زندگی، حضور کارشناسان مؤمن و متعهد در آن، پخش مستندهای ساده و صمیمی از زندگی خانوادگی خانواده های ایرانی، گفتگوهای جذاب و مفید اعضای خانواده با مجری فهیم و توانای آن و به طور کلی تأمین هدف برنامه یعنی تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در سال جدید شاهد هستیم که این برنامه هر شب دیرتر و دیرتر از قبل پخش می شود و مسئولین برنامه ریزی سیما نیز به جای اینکه اوقاتی مناسب و محفوظ را به پخش این برنامه اختصاص دهند، هیچ فکری برای بهبود وضعیت کنونی آن نمی کنند. مگر می توان به بهانه ی جذابیت و سرگرم کنندگی بیشتر سریال ها یا مسابقات- که حتی بعضی از سریال ها و مسابقات همین ویژگی را هم ندارند- برنامه های مفید را تقریباً در پرت ترین اوقات شبانه روز پخش کرد؟ چرا به بهانه ها و در مناسبت های مختلف، اینچنین برنامه هایی باید به حاشیه رانده شود یا امکان پخش زنده ی آن در ساعاتی از شبانه روز که مطمئن هستیم بینندگان بیدار هستند، وجود نداشته باشد؟ - البته بینندگان به طور عموم و نه تنها یک قشر خاص به عنوان مثال بانوان خانه دار-

"سبک زندگی اسلامی و ایرانی" در حالی که بسیاری از سریال ها و برنامه های ما معیارهای مطلوب آن را ندارند و همچنین سبک زندگی غربی بر زندگی بسیاری از مردم ما سایه افکنده است و این روزها شاهد انواع تبعات آن از قبیل تجمل گرایی و مصرف گرایی، ازدواج های دیرهنگام، طلاق های فراوان، کم شدن صبر، حیا و عفت در جامعه هستیم، نیاز به همکاری و همراهی بسیار بیشتر از این، توسط مسئولین دارد. باید نه تنها به وقت و برنامه هایی با موضوع مذکور، بهای بیشتری داده شود بلکه دیگر برنامه ها نیز به سمت و سوی آن سوق داده شود نه اینکه مانند امروز عکس آن اتفاق بیفتد و با اینگونه برنامه ریزی ها، برنامه ای مخاطبان سابقش را نیز دست بدهد. 

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 فروردین 31 توسط منتظر | نظر

رجب  

از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده است که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت فضیلت به آن نمی رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است و شعبان ماه پیامبر خداست و رمضان ماه امت من است.

امام موسی کاظم(علیه السلام) در خصوص ماه رجب فرمودند: رجب نام نهری است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر، هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد البته از آن نهر بیاشامد.

امام صادق(علیه السلام) در مورد کرامت و فضیلت این ماه می فرمایند: آن گاه که قیامت برپا می شود منادی الهی فریاد می زند که " این الرجبیون؟ کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره ها بردند.از انبوه جمعیت گروهی برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن می کند بر سر آنان تاج های شاهی نهند و در طرف راست هر نفر از آنان هزار فرشته و در سمت چپ هزار فرشته به او کرامت و تعظیم الهی و تبریک گویند از جانب الهی ندا آید:بندگانم و کنیزانم به عزت و جلالم سوگند، شما را جایگاه و مقام گرامی و عطایای فراوان دهم و شما را در جایی جای دهم که از آن نهرها جاریست و شما در آن جاوید خواهید بود زیرا شما داوطلبانه برای من در ماهی که من بزرگش داشتم روزه گرفتید پس خطاب به فرشتگان فرماید، فرشتگان من، بندگان و کنیزان من را به بهشت داخل کشید در این جا امام فرمود: این پاداش برای کسانی است که یک روز اول یا وسط یا آخر ماه رجب را روزه بدارند.

همچنین پیامبر اسلام(ص) در خصوص فرا رسیدن ماه رجب فرمودند: خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته ای به نام داعی قرار داده است هر گاه ماه رجب فرا رسد آن فرشته دعوت کننده هر شب تا به صبح بگوید: خوشا به حال کسانی که با میل و رغبت تمام او به سوی درگاه خدا آرند و خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که با من همنشین باشد، مطیع کسی هستم که فرمان مرا ببرد و آمرزنده ام کسی را که از من طلب آمرزش کند .این ماه رجب ماه من ، بنده هم بنده من و رحمت هم از آن من است. هر کسی مرا در این ماه بخواند پاسخ مثبت دهم و هر کسی از من چیزی بخواهد به او عطا می کنم و هر کسی از من هدایت جوید هدایتش کنم و این ماه را وسیله ارتباط بین خود و بندگانم قرار داده ام پس هر کسی به آن چنگ زند به آن می رسد.

دعا کنیم و تلاش و تمنّا؛ باشد که صاحب این ماه، تام ما را نیز در جمع رجبیون بنویسد...

 




نوشته شده در تاریخ شنبه 94 فروردین 22 توسط منتظر | نظر

فاطمه س




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 فروردین 20 توسط منتظر | نظر بدهید

شهیدان هسته ای

این روزها شاهد بودیم که آقای روحانی به دیدار خانواده ی شهید علی محمدی رفتند تا شاید با تکریم از خانواده ی این شهید برزگوار به مردم خاطر نشان کنند که حواسشان به شهدای هسته ای و پاسداشت خون ایشان هست.

اما به راستی مگر می شود با دیدار از خانواده ی شهید هسته ای و تکریم ایشان و یا با حرف زدن، نگرانی مردم را بابت بیانیه ی اخیر کاهش داد و دلشان را گرم کرد که اطمینان کنند به آًژانسی که تاکنون به تعهداتش در قبال ایران پایبند نبوده و همواره سالم ترین نظام جهان را با بی اعتمادی نگریسته است؟! مگر مردم ما فریبکاری ها و دشمنی آمریکای جنایتکار و دست نشانده هایش را فراموش کرده اند و یا می توانند فراموش کنند که حال به راحتی و با تضمین و نه تضمین که با خوش بینی هیأت مذاکره کننده و برخی از مسئولین، دلشان را به بیانیه ی اخیر خوش کنند؛ بیانیه ای که هنوز خوانده شده، صدها تفسیر برایش نوشته شد و این روزها هر کس بر ظن خود آن را می خوانَد. 

شهدا آیه های مطهر و جاودانه ای هستند که خوب است هر بار که یادشان می کنیم از خودمان بپرسیم چرا هم اکنون در جمع ما نیستند و چه کسانی باعث این جدایی شده اند؟ شاید اینگونه دشمن و دشمنی هایش هرگز از خاطرمان محو نشود و دلمان را خوش نکنیم به بیانیه هایی که نوشته می شود؛ آن هم بیانه هایی که یک طرفش دشمن است و احزابش؛ دشمنی که شیطان بزرگ نام دارد.بهترین و رساترین بیانیه را قرآن کریم نوشته است. آنجا که خداوند متعال می فرماید: "یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الذین اتخذوا دینکم هزوا...هان اى کسانى که ایمان آوردید، یهود و نصارا را دوستان خود مگیرید که آنان دوست یکدیگرند و کسى که (از شما) آنان را دوست بدارد خود او نیز از ایشان است ، چون خدا مردم ستمکار را به سوى حق هدایت نمى کند.؛ و چطور می توان به چنین گروهی اعتماد کرد؟!

حوب است از خودمان بپرسیم که اگر شهدایمان حضورِ ظاهری داشتند، آیا با اینگونه توافقات موافق بودند و همین راه را می رفتند؟!  

 

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 فروردین 12 توسط منتظر | نظر بدهید

بسم الله الرحمن الرحیم

فراخوانی برای فریاد استغاثه

بر اساس آنچه از متون دینی درباره آخرالزمان برداشت می‌شود، فرج در زمانی رخ خواهد داد که دو ویژگی مهم در میان امت اسلامی ایجاد شده باشد: یکی اوج معرفت و اقتدار مؤمنان که ناشی از آمادگی آنان برای یاری ولی خدا و اقامه حق است، و دیگری اوج مظلومیت و اضطرار آنان به فرج، که ناشی از دشمنی‌های فراوان نسبت به آنهاست که ایشان را به دعا و تضرع بی‌سابقه وامی‌دارد و موجب نهایت استغاثه آنان برای فرج و پیروزی حق علیه باطل می‌شود.

ما از آغاز انقلاب اسلامی بر اساس فرمایشات و پیش‌بینی‌های امام و رهبری انتظار می‌کشیدیم که انقلاب ما سرآغاز بیداری و اقتدار امت اسلامی در جهان گردد، امری که به تدریج تحقق یافته است و فراتر از حد انتظار ناباورانه شاهد آن هستیم. ما هم اکنون بسیار بهتر از اول انقلاب علت دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار با انقلاب اسلامی ایران را درک می‌کنیم. امروز که امواج بیداری تمام امت اسلامی، به اقتدار مؤمنان منجر شده است، بهتر از هر زمانی می‌شود فهمید چرا هشت سال با ما جنگیدند تا یک ملت را نابود کنند که ریشه این بیداری را بخشکانند. اقتدار امروز مؤمنان امید مستضعفان جهان شده است و به اذعان دوست و دشمن طلیعه نابودی مستکبران گردیده است.

اما من همیشه از خودم می‌پرسیدم، با توجه به اینکه روز به روز شاهد اقتدار بیشتر مؤمنان هستیم آیا شاهد مظلومیت و اضطراری بسیار بیشتر از آنچه تاکنون جاری بوده است نیز خواهیم بود؟ آیا از این حالت دعای عادی برای فرج، به اوج استغاثه، که تصور می‌شود در آستانه ظهور پدید می‌آید، خواهیم رسید؟ چگونه و چه بن‌بست‌هایی ما را به این اوج استغاثه و نهایت مظلومیت خواهد رساند؟ اگرچه طی این سال‌ها، همواره مبارزه مومنان، به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و سال‌های اخیر، با مظلومیت‌ها و محرومیت‌های فراوان همراه بوده است، اما بدون آنکه بخواهم فال بد بزنم و منفی‌بافی کنم، می‌گفتم مبادا بناست شرایط بسیار سخت‌تری پیش بیاید که بخواهد ما را در اوج اقتدار، به اوج مظلومیت هم برساند.

تصور می‌کنم امروز آن وضعیت پدید آمده است و ما وارد دوران دشواری‌های تازه‌ای شده‌ایم. اگرچه با آغاز جریان بیداری اسلامی و جنایت‌های فراوان تروریست‌های خون‌آشام در منطقه، به‌ویژه در سوریه و عراق، امت اسلامی وارد دور جدیدی از مظلومیت شده بود، ولی با شروع حرکت یمن در نجات از سلطه ایادی مستکبران و تجلّی بیش از پیش اقتدار مؤمنان، و آغاز پیروزی‌های چشمگیر مقاومت علیه تروریست‌ها، هرگونه مدارای جبهه کفر پایان یافت. به گونه‌ای که امروز شاهد دو عملکرد بی‌سابقه در جبهه استکبار هستیم: یکی جنایت‌های آشکار و دیگری خیانت‌های پنهان. امروز حداقل مدارای استکبار با حقوق مردم در جبهه حق پایان یافته است، و می‌خواهند حتی کمترین فرصتی به قدرت یافتن حق ندهند. به حدی که حتی حاضر نیستند ظاهر را حفظ کنند و از طریق فشارهای سیاسی عمل کنند و یا جنایات خود را طبق الگوهای پیشین به وسیله جریان‌های تروریستی انجام دهند. می‌بینید که تمامی ایادی استکبار بدون هرگونه توافق ظاهر الصلاح بین‌المللی چگونه بر سر مردم یمن بمب می‌ریزند. گویی یمن را میدان تمرین هجوم همه جانبه علیه جبهه حق یافته‌اند.

از سوی دیگر با خیانت‌های پشت پرده و انواع تهدیدها و تطمیع‌ها، جبهه مقاومت مردمی مقابل تروریست‌ها را در جبهه‌های عراق و شام به عقب نشینی‌های مظلومانه وامی‌دارند، و جام‌های زهر را از هرسو به سوی افراد ذی‌نفوذ در جبهه حق روانه ساخته‌اند. به حدی که هرکجا عقب‌نشینی یا توقّفی در جریان نابودی تروریست‌ها شاهد هستیم، باید آن را ناشی از فشارهای پنهان و پیدای جریان استکبار بدانیم.

این دو وضعیت بی‌سابقه، شامل تهدیدهای آشکار و پنهان بی‌نهایت علیه مؤمنان مقتدر، حاکی از غایت مظلومیت امت اسلامی است؛ و اگر ادامه پیدا کند و لطف خدا مدد نکند و دعای حضرت ولی عصر(عج) نباشد، تمام امیدها را به یأس مبدل خواهد کرد و بازگشتی بسیار خونبار برای جبهه حق به دنبال خواهد داشت. در این میان دائماً ایران اسلامی مظلوم را متهم و محکوم می‌کنند، به گونه‌ای که دیگر حتی به دنبال عوام‌فریبی هم نیستند و از رسوایی خود نمی‌هراسند.

از یاوه‌سرایی‌های وابستگان استکبار در منطقه و تهدیدهای آنان علیه ایران اسلامی بوی خون به مشام می‌رسد. پرده‌های نفاق برافتاده است و کینه‌های دیرین روآمده است و دشمنان به عملیات انتحاری علیه جبهه حق رو آورده‌اند. دیگر دوران زندگی روزمره و عادی امت اسلامی به پایان رسیده است. هم اکنون این ما هستیم و تقویت اقتدار امت اسلامی از سویی و اضطرار و استغاثه به محضر پروردگار برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) از سوی دیگر.

جبهه باطل در تمامی جبهه‌های نبرد برای شکستن خطوط مقدم و یورش به مرکز انقلاب جهانی اسلام، یعنی ایران اسلامی لحظه شماری می‌کند. ما باید در این لحظه‌های حساس تاریخی با حفظ آمادگی و افزایش روز افزون آن از هر حیث، و کمک به مجاهدان خط مقدم در تمامی جبهه‌ها به هر نحو که می‌توانیم، به استغاثه برای فرج بپردازیم. این استغاثه ما را لایق فتح خواهد کرد و یک ضرورت برای رشد امت اسلامی است. ما می‌توانیم با فریادهای استغاثه تمام اسباب معنوی را برای پیروزی در نهایت غربت و مظلومیت فراهم آوریم. خدا با ماست و اجابت او منتظر به اوج رسیدن دعاهای ماست. اقتدار رزمندگان امت اسلامی نباید ما را مغرور کند، بلکه تنها باید امید و تمنای ما را برای فرج افزایش دهد. مظلومیت‌های فراوان نیز نباید یأس و رعبی در ما ایجاد کند، بلکه باید ایمان و استعانت ما را از درگاه پروردگار عالم روز افزون نماید.

بیایید در محافل مذهبی و مساجدمان، همراه با تبیین آنچه هم اکنون بر امت اسلامی مظلوم می‌گذرد، فراتر از آنچه در رسانه‌های رسمی قابل بیان است، به برگزاری محافل دعا برای فرج اقدام کنیم و رزمندگان جبهه حق را با دعاهایمان یاری کنیم و الا باید شاهد قتل عام‌ها و جنایت‌های بیشمار در کوچه پس کوچه‌های شهرهایمان باشیم. همان‌گونه که تحمل و مدارای جبهه کفر در برابر کمترین حقوق امت اسلامی مطلقاً به پایان رسیده است و قصد نابودی مطلق امت اسلامی را نموده‌اند، بیایید ما هم تحملمان را برای دوران طولانی غیبت به پایان برسانیم.1

1. یادداشت های استاد پناهیان، سایت بیان معنوی

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.