سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95 شهریور 28 توسط منتظر | نظر

این روزها و ماهها شاهد تأخیرات متعددی در دستگاههای مربوط به وزارت علوم هستیم.

تأخیر در ارائه مدرک های تحصیلی... در اینکه دانشجویان مقاطع بالا را ملزم کنند بدون اینکه پیشرفت قابل توجهی در کارشان داشته باشند،‌ چند ترم پشت درهای گرفتن مدرک منتظر بمانند و با سنگ اندازی ها و کم کاری های اساتید راهنما، مشاوران و مدیران گروه مواجه شوند. جالب تر اینجاست که بعضی از مقامات دانشگاهی این امر را سبب ارتقای علمی کشور می دانند!

تأخیر در برگزاری آزمون استخدامی... این تأخیر را خود آقای رئیس جمهور شخصاً‌ مطرح کرده اند و عده ای هم تقارن ایام اعلام شده جایگزین را با اربعین حسینی،‌ تعمدی دانسته و معتقدند دولتمردان فعلی تمایلی به استخدام نیروهای مذهبی ندارند!- از خداوند میخواهم که هرگز چنین نباشد- اما با اعلام تاریخ کنونی یا فیض زیارت اربعین از بسیاری گرفته خواهد شد و شمار زائران حسینی در اربعین کاهش خواهد یافت- که حتی کاهش یک نفری آن هم پسندیده نیست- یا توفیق خدمت توسط برخی از نیروهای مذهبی و متعهد در نظام جمهوری اسلامی از بین خواهد رفت- ولو به اندازه یک سال یا حتی یک هفته- که این هم به نفع دنیای اسلام نیست.-  

تأخیر در اعلام نتایج کنکور سراسری... در حالی که همه می دانیم دانشجویان و بعضاً‌ اساتید، در طول ترم های تحصیلی به اندازه کافی خودشان تعطیلات بین ترمی دارند و یا آن را پدید می آورند،‌ این همه تأخیر در اعلام نتایج کنکور سراسری، آزمونی که  اعلام نتایجش، سالها تجربه شده است،‌جای بسی تعجب و تأسف است.




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95 شهریور 2 توسط منتظر | نظر بدهید

دو روز قبل رئیس جمهور محترم، جناب آقای روحانی نشستی با پزشکان داشتند و در آن سخنانی ایراد فرمودند. اگر نیم نگاهی به بیانات ایشان داشته باشیم متوجه می شویم که با وجود اینکه بارها از جامعه پزشکی تقدیر کردند و ایشان را خدوم ترین قشر به مردم خواندند، متأسفانه به به همان نسبت، که در حد یک حداقل نیز وظایف و یا مسئولیت های این قشر را در برخورد با مردم متذکر نشدند و در مقابل نسبت به انتقاداتی که به این قشر در جامعه و بویژه جامعه مجازی مطرح است، عکس العمل نشان داده و آن را نادرست خواندند. در حالی که همه می دانیم که بسیاری از انتقادات وارده خالی از اشکال نیست. انتقاداتی از قبیل تشخیص اشتباه پزشکان، تعرفه های نامتعارف و بالاتر از سطح درآمد مردم، زیرمیزی گرفتن ها، عدم پاسخگویی مناسب و قابل توجه طرح بیمه سلامت علی رغم تبلیغات زیادی که برای آن شده و می شود، ناراضی بودن مردم از انواع بیمه های درمانی و...

به نظر می رسد این نوع نگاه دکتر روحانی و تعریف و تمجیدهای بیش از اندازه ای که در بسیاری از دیدارهای ایشان با اقشار مختلف شاهد آن هستیم و در مقابل عدم لحاظ وظایف و انتظاراتی که از هر قشر می رود، نه تنها کمکی به بهبود وضعیت کنونی مردم نخواهد کرد بلکه بیش از هر چیز راه را برای ادامه دادن عملکردهای نادرست و کم کاری های هر قشر، باز خواهد کرد و توقع آنها را بالا خواهد برد و در مقابل اعموم مردم از امکانات و خدمات کمتری بهره مند خواهند شد. قطعاً این نوع نگاه و برخورد از جنس نگاه امام خمینی(ره) نیست که همواره خود را خادم ملت معرفی می کردند و در عمل هم پای این صحبت می ایستادند. نگاهی که قشر ضعیف و کم درآمد جامعه را همواره مورد لطف و عنایت خود می دانست و خدمت به آن ها را وظیفه و افتخار خود بر می شمرد.

علاوه بر این شاهد بودیم که جناب آقای روحانی در سخنرانی مذکور از وزیران خواستند که راه فعلی خود را ادامه دهند و به گفته های دیگران کاری نداشته باشند. البته ایشان این را در اطاعت از قانون گفتند، اما اینگونه که به نظر می رسد این سخن، بیش از هر چیز اعتراضی بود به کسانی که از وزیران انتقاد می کنند و اینکه راه را برای عملکرد فعلی وزیران چه درست و چه نادرست بیشتر هموار کنند. 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.