سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 آذر 24 توسط منتظر | نظر

خمینی(ره) آمد

خمینی(ره) فقط یکبار آمد ...

خمینی(ره) 34 سال زودتر آمد ...

خمینی(ره) با قدرت و عزت آمد ...

خمینی(ره) برای احیای اسلام آمد ...

خمینی(ره) برای اصلاح جامعه آمد ...

خمینی(ره) ساده زیست و خاکی بود ...

خمینی(ره) محبوب دل پابرهنگان بود ...

خمینی(ره مستقل و آزادانه تصمیم می گرفت ...

خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می دانست ...

خمینی(ره) خودش را علامه و آیت الله نمی دانست ...1

پشت سر خمینی (ره) مردم بودند و خبری از نفوذ و فتنه گران نبود ...
خمینی(ره) فرمود: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» ...
خمینی(ره) ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله می دانست ...
با آمدن خمینی(ره) بنا نبود عده ای دور بردارند و خیالات واهی نفوذ در مجلس خبرگان و بعد هم شورای رهبری و ... را در سر بپرورانند ...
خمینی(ره) با آمدنش دل آمریکایی ها را به درد آورد و خار چشم و بزرگترین دشمنشان شد ...
یادگار اصلی خمینی(ره) فرزندان خلفش شهید حاج آقا مصطفی و حاج اخمد آقا بودند که با بصیرت تمام توطئه های دشمن و بدخواهان را خنثی می کردند نه اینکه دنبال قدرت طلبی و سوءاستفاده از نام پدر باشند و یا عده ای بخواهند با این نیت از آنان و نسبشان استفاده ی سیاسی کنند ...
بی جهت نبود که حاج احمد آقای عزیر در وصیت نامه ش نوشت: «به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.»

1. اقتباس از افسران جوان جنگ نرم



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94 آذر 22 توسط منتظر | نظر

 

متن شایعات:

"‏ دعای آخرماه صفر:" سبحان الله یافارج الهمّ ویاکاشف الغم فرّج همی ویسرّ أمری وأرحم ضعفی وقلة حیلتی وأرزقنی من حیث لاأحتسب یارب عالمین .

حضرت محمد(ص) فرمودند:هرکس مردم راازاین دعاباخبرکند، گرفتاریش گشایش میابد.

پیامبر فرمود هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب میشود "

 در پاسخ به شایعه

"هرکس پایان صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب میشود !!" :

1 عبارت "سبحان الله یا فارج..." دعایی با سند مشخص نیست! 

ادعا در مورد انتشار آن و رفع گرفتاری منتشر کننده از طرف پیامبر(ص) نیز کذب و فاقد اعتبار است!

http://yon.ir/doaaa

2 روایت "هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد، بهشت بر او واجب میشود" در هیچ منبع روایی معتبر و قابل اعتنایی نیامده است. 

3 تنها در کتاب «عجائب‌المخلوقات و غرائب‌الموجودات و آثارالبلاد و اخبارالعباد» به آن اشاره شده که بدون سند رجالی است و کتاب نیز در اعتبار اسنادی دچار شبهه و تردیدهای جدی است که بزرگان نیز این روایت را مجعول، دور از عقل، و بدون ماخذ معتبر دانسته اند.

4 روایتی با مضمون مشابه در منابع معتبر و با سند معتبر موجود است که هدف آن تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه نشانه‌ای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند پیامبر(ص)، ابوذر غفاری است خلاصه آن چنین است:

5 روزی پیامبر(ص) به جمعی فرمودند: اولین کسی که بر شما وارد شود، اهل بهشت است. برخی بیرون رفتند تا در بازگشت اولین نفر و بهشتی باشند! پیامبر(ص) به جماعت باقی‌مانده: به زودی جماعتی بر شما وارد می‌شوند که بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، آن‌که بشارت اتمام ماه آذار (ماه رومی معادل صفر) را دهد، اهل بهشت است. در افرادی که وارد شدند، ابوذر هم بود. 

6 پیامبر(ص): در چه ماهی از ماه‌های رومی هستیم؟ ابوذر: یا رسول‌الله! ماه آذار خارج شده است. پیامبر(ص): تو از اهل بهشتی و بعد از من، تو را به جرم محبّت به اهل‌بیتم، از حرم من طرد می‌کنند و از آن پس تنها زندگی کرده و غریب و تنها خواهی مرد و جماعتی به واسطه تو سعادت‌مند خواهند شد.

7 چنان‌چه از پایان روایت مشخص است ایستادگی بر مودّت اهل‌بیت پیامبر(ص) عامل بهشتی بودن ابوذر است، نه خبردادن پایان یک ماه و این تنها یک نشانه‌ بود.

http://yon.ir/abuzar

8 دروغ از گناهان کبیره و دروغ بستن بر خدا و پیامبر(ص)، از بدترین گناهان کبیره است. پیامهای طراحان این مطالب با دشمنی با خدا و پیامبرش ساخته می شود که لازم است همه ما با عدم انتشارشان، مانع موفقیت آنها در نشر خرافات و تحریف واقعیتها شویم.

http://yon.ir/dorugh

 




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 آذر 17 توسط منتظر | نظر بدهید

حدود دو سه ماه پیش در سایتی خواندم که از طریق شماره پیامکی 50002030401393 یا آدرس اینترنتی hejab93.ir در صورت تمایل اعتراض خود را نسبت به وضعیت فعلی حجاب در کشور اعلام نمایید؛ به این صورت که با ثبت کد ملی و نام و نام خانوادگی، بیانیه موجود در آن را امضا کنید تا آن را با امضاهای حقیقیش به دست رؤسای سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه برسانیم شاید که فکری به حال اوضاع کنونی کنند. همچنین در سایت آمده بود که رونوشتی از بیانیه و امضاهای آن محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیم خواهد شد.  وارد سایت مذکور شده و اینجانب هم نام خود را در آن ثبت کردم. از آنجا که مطمئن بودم دوستان زیادی به دنبال این هستند که اعتراض خود را در این زمینه از راههای مختلف به گوش مسئولین برسانند، به همراه دوستان اطلاع رسانی کردیم.

درست یک یا دو شب پس از ثبت نام اینترنتی وقتی دوباره به سایت مراجعه کردیم باز نشد و متأسفانه از آن تاریخ تاکنون هر وقت به این آدرس رفتیم صفحه ی آن دچار مشکل بود. اینکه چرا و چگونه چنین اتفاقی افتاد جای بسی سئوال و تعجب است؟! آیا این مسئله کاملاً اتفاقی بوده و یا عده ای به عمد راه اعتراض مردمی را بسته اند؟! اگر جلوی آن به عمد گرفته شده چرا وقتی بستری -هر چند کوچک- فراهم آمده تا مردم در یک حرکت خودجوش تقاضای خود را به گوش مسئولین برسانند با آن مخالفت می شود و راه آن را سد می کنند و اگر هم عمدی در کار نبوده، چرا صاحبان سایت تاکنون هیچ اقدامی برای رفع مشکل آن نکرده اند؟! چرا مردم نباید بتوانند درخواست خود را به شیوه ای کاملاً منطقی مطرح کنند؟ چرا اینکه هزاران نفر حاضر هستند با ثبت مشخصات حقیقی خود به وضعیت کنونی حجاب در جامعه اعتراض کنند دیده نمی شود و یا مورد کم مهری مسئولین قرار می گیرد؟! اصلاً مگر درخواست مقابله با بدحجابی درخواست نادرست و غیرمعقولی است که سالها و به طرق مختلف به سمع مسئولین رسیده اما از جانب آنان پاسخ درخوری داده نشده است؟ حتی اگر این بیانیه نوشته نشود و یا جلوی  نوشتنش را هم که بگیرند، آیا می توانند جلوی زنان متدین و عفیف ما را که چند سال است در روز ملی حجاب و عفاف به راهپیمایی می آیند و خواستار رسیدگی مسئولین و اجرای قوانین مربوطه هستند، بگیرند؟ به راستی چرا همچنان رسیدگی به این وضعیت مغفول مانده و عده ای خود را به بی خیالی زده اند؟! چرا از جانب دولت که همواره مردم را به انتقاد کردن دعوت می کند، در مقابل این اعتراض و انتقاد مردمی کوچکترین عکس العملی دیده نشده است؟! چرا مجریان قانون وقتی به اجرای این قانون می رسند همواره پایشان می لنگد و به بهانه کار فرهنگی - که بیشتر امروز ضد فرهنگ شده و مروج فرهنگ غرب است- از آن سرباز می زنند؟ و هزاران چرای دیگر ... 

به راستی مگر ممکن است در جمع خانواده های شهیدی که جناب آقای روحانی هر از چندگاهی میهمان یکی از ایشان می شود تاکنون مادر، همسر یا خواهر شهیدی اعتراضش را به گوش ایشان نرسانده باشد و یا توصیه به رعایت حجاب و اجرای دستورات دین آرزوی قلبی یک شهید نباشد و ایشان از آن مطلع نباشند؟! چرا با عده ای که با لجبازی و یا از روی هوس به بدحجابی ها دامن می زنند و امنیت اجتماعی و روانی جامعه را مخدوش می کنند، برخورد جدی نمی شود؟ آیا می توان به بهانه ی بد رفتار کردن عده ای، قید فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر را زد و به خاطر جلب رضایت همگان، رضایت خدا را نادیده گرفت؟ این که مسلم است که هرگاه به خانمی که به قصد خودنمایی و با بدحجابی فراوان وارد جامعه می شود، تذکر دهند  و او را بخاطر عدم رعایت حجاب جریمه کنند، ناراحت خواهد شد. اما مگر وقتی جلوی بقیه متخلفین - به عنوان مثال آنان که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند- گرفته می شود آنان ناراحت و معترض نمی شوند؟! چگونه است که وقتی به مسئله ی بدحجابی می رسیم بانیان آن را به حال خود رها کرده و رعایت حالشان را می کنیم؟! 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 آذر 9 توسط منتظر | نظر

روزنامه نگار مصری ؛

فهوی حسین روزنامه نگار مصری که گرایش ناسیونالیستی عربی دارد و از پیروان جمال عبدالناصر است و اتفاقا مشی ضد ایرانی دارد در یک مقاله مفصل در مقام مقایسه مصر و ایران چنین مینویسد :

ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فضای بین الملی در یک سطح بودیم .

ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرتها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم . 

ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض میگرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی و تحریم و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند ....

 امروز ایران ب یک قدرت منطقه ای  تبدیل شده که هیچ مشکلی در سطح منطقه  بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست.

 و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلوزیونی خود بکار میبرند.

 گویی حریفی جز ایران در سطح جهان ندارند ...

 و دیگر اینکه ایرانی ها در تمام علوم استراتژیک، از هسته ای تا فضایی و تا نانو و شبیه سازی و پزشکی و .. 

 جز ده کشور برتر جهان میباشند و در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشکهایش شاید اولین کشور دنیاست . 

و در منطقه جزیره امن و ثبات است و ما علیرغم حمایت آمریکا و اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم مان داریم و .....!!!؟؟؟

وقتی در جامعه ی شیعی رهبری مدیر و مدبر نباشد میشود عراق"

وقتی در کشوری فرمانده ی استواری نداشته باشد میشود پاکستان

وقتی درکشوری به ظاهر مسلمان رهبر و رئیس آن مملکت، خود فروخته به شرق وغرب باشد میشود ترکیه"

اما وقتی در کشوری شیعه ، رهبر باج به زمین و زمان ندهد، با همه ی

فشارها ، سلیقه ها ، تندرو ، کندرو ، جنگ 8 ساله ، 30 سال تحریم سیاسی و اقتصادی، جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی ماند.

خوب آن وقت می شود ایران، در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه که گرگهای زخمی پشت مرزهایشان بی قرار زوزه می کشند ... 

کسی جرات ندارد به خاکشان چپ نگاه کند ...

حتی مگس هایشان( پهباد ها ).

روزنامه الشرق الاوسط .




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94 آذر 1 توسط منتظر | نظر بدهید

چند روز پیش مسافر مشهد بودم و پابوس امام عشق؛ و دعاگوی دوستان...

هر چند گشت و گذار زیادی در شهر نداشتم اما در همان نصف روز سفر، تبلیغاتی شگفت و قابل تأمل توجهم را به خود جلب کرد. 

"....." بخریم؛ اروپایی ها هم "....." می خرند؛ با خودم گفتم چه خودباختگی عظیمی! اینکه تبلیغات اجناس را بزرگ کنیم و به خاطر اینکه اروپایی ها آن را می خرند، ما هم همان را بخریم! از صاحبان اجناس که بگذریم - که به هر قیمتی می خواهند کالایشان را به فروش برسانند - ولو با حلب توجه شهروندان غربزده- از شهرداری مشهد نمی توان به راحتی گذشت. یکی باید بپرسد که چرا مجوز نصب چنین تبلیغاتی را روی در و دیوار شهر صادر کرده اند؟! به راستی با این شعارهای تبلیغاتی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و غرور ملی چه می شود!؟

در یکی از میادین شهر نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابهای دکتر شریعتی به نمایش گذاشته شده بود؛ یا بهتر بگویم نماد یا اِلمان آن را بزرگ ساخته بودند. درباره شخصیت دکتر شریعتی و کتابهایشان حرف بسیار است ولیکن سئوال اینجاست که چرا در حالی که ما نویسندگان توانا و بدون مسئله ای داریم که حتی همه کتابهایشان مورد تأیید عالمان دین است، کتابهای دکتر شریعتی باید تبلیغ شود؟!

متأسفانه گویا این روزها نه تنها عده ای حرف و عملشان با هم تناقض دارد که در همان شعارها و تبلیغات هم در حال ترویج سبک زندگی غربی و غربزدگی هستند...




نوشته شده در تاریخ شنبه 94 آبان 9 توسط منتظر | نظر

نحوه آرایش زنان ایرانی

در خبرها شنیدیم که فرانسوی ها بنا دارند اولین کالاهای وارداتی به کشور ما را وارد کنند که آن هم عبارت است از لوازم آرایشی در قالب تأسیس 7 فروشگاه...

نمی دانم ما چند بار بناست از یک سوراخ گزیده شویم! چرا تاریخ را مطالعه نمی کنیم؟! در زمان کشف حجاب رضاخانی هم همین کارها را کردند. آن زمان اما،‌ نظام حاکم بر کشور ما نظام شاهنشاهی بود و از مسئولین آن نظام به جز این توقعی نبود ولیکن الان که در کشور جمهوری اسلامی زندگی میکنیم و انتظارات و توقعات مان نیز از مسئولین کنونی چیزی بیشتر از این است؛ ما انقلاب و دفاع کردیم که سبک زندگی مان روز به روز اسلامی تر شود نه اینکه هر روز دروازه های کشورمان به روی بازارهای وسایل آرایشی و... باز شود و بعد هم به خود ببالیم که با دنیا و کشورهای پیشرفته غربی ارتباط برقرار کرده ایم! همه مردم و مسئولین می دانند که متأسفانه روز به روز مصرف گرایی و تجمل طلبی در بین خانواده ها و زنان ما افزایش می یابد و تبلیغات روزافزون ماهواره ها و دشمن را هم می بینند اما برای کنترل آن هیچ عملی انجام نمی دهند و با این قبیل افزایش روابط، روز به روز بیشتر بر آن دامن می زنند. 

ورود این اجناس بدون شک هیچ کمکی به اقتصاد مقاومتی نخواهد کرد و بودن آن هم سبب پیشرفت کشور ما نخواهد شد. بایستی مسئولین امر از همین ابتدا کنترل و نظارت درست و جامعی بر ورود انواع کالاهای وارداتی به کشور داشته باشند تا ایران به بازار مصرفی کشورهای غربی تبدیل نشود و آنها نیز با کالاهایی از این قبیل، اندلسی دیگر در تاریخ به وجود نیاورند.

چرا ما به اندازه ای که به فکر تأمین لوازم آریشی زنان مان هستیم برای افزایش آگاهی، عفت و حیای آنها کاری انجام نمی دهیم؟!




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 آبان 6 توسط منتظر | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم 

بزرگترین انرژی‌ها با غنی‌سازی ذره‌ها به دست می‌آید.

این اساس فرهنگ است.

بزرگترین انرژی‌ها با غنی‌سازی ذره‌ها به دست می‌آید.

این اساس «جمهوریت» اسلامی است.

مردم سالاری دینی یعنی آحاد مردم، تک‌تک آدم‌ها، موضوعیت دارند و بالاترین نیروها و عظیم‌ترین حرکت‌ها را با اقناع و اغناء همان‌ها می شود راه انداخت. کاری که امام در انقلاب اسلامی کرد.

در تمام سال‌هایی که افتخار می‌کردیم به گردش سانتریفیوژهایی که ذرات ماده را، اتم‌های به چشم نیامدنی را غنی می‌کنند؛ غافل بودیم از ضرورت سانتریفیوژهایی که باید غنی کنند قطره‌قطره اقیانوس امت را، ذره ذره اجزاء جامعه را.

چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد. چرخ فرهنگ هم باید هم‌زمان بچرخد وگرنه گردش سانتریفیوژ را هم متوقف خواهد کرد.

فکر کردیم در اقتصاد کم آورده‌ایم و چرخ‌های اکونومی را خوب نچرخانده‌ایم که ترمز هسته‌ای را کشیدند اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم اصل ماجرا چیز دیگری است. این چرخ فرهنگ و هنر و رسانه بود که همپای سانتریفیوژها نچرخید و نه اقتصاد. 

کار به جایی می رسد که رهبری انقلاب خود یک تنه بار تبیین را به دوش می‌گیرد .

خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.

پویش مبارزه با استکبار....وجید جلیلی

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

رهبر و ولی جامعه وظیفه دارد که اولویت‌ها را به ما یاد آوری کند. نمی‌شود ایشان با این صراحت و نگرانی سخن بگویند ولی در ما هیچ احساس نگرانی ایجاد نشود و قبل و بعد از آن سخنرانی انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است. ولایت پذیری بدون اولویت‌پذیری معنا ندارد .

تنهایی رهبری در این قضیه مشاهده شد، تا یک روز قبل ازسخنرانی در جمع مداحان، اینگونه به مردم القا شد که موضع رهبری چیز دیگری است. بعضی از چهره‌های موجه نظام تلاش کردند نظر رهبری را 180 درجه خلاف چیزی که در واقعیت بود بنمایانند. این همه اختلاف نگاه و تحلیل برخی حلقه‌های نخبگانی مدعی و موجه؛ با رهبر انقلاب؛ آن هم در مسایل مهم و با حساسیت بالا بسیار خطرناک است.

حضرت امیر در خطبه 34 نهج البلاغه می‌فرمایند: تُکَادُونَ وَ لَا تَکِیدُونَ «دشمنان همواره در مکر و حیله و برنامه ریزی هستند ولی شما برنامه ریزی دقیق و همت و تلاش همه جانبه ندارید» و در ‌‌نهایت حضرت امیر قسم جلاله می‌خورند که: غُلِبَ وَ اللَّهِ الْمُتَخَاذِلُونَ. بخدا شکست خواهید خورد! چرا؟ چون توان‌های شما هم افزایی نمی‌کنند در مقابل کاری که دشمن می‌کند. متحد نمی‌شوید و کار زنجیره‌ای نمی‌کنید. صف و بنیان مرصوص نمی‌شوید و به میدان نمی‌آیید. 

رهبری تاکید بر اولویت‌بندی می‌کنند. زمانی که امام حسین را به شهادت رساندند بسیاری از مسلمانان مشغول روزه و حج و بسیاری از کارهای خوب دیگر بودند ولی کارهای خوبی که اولویت نداشتند. امام جامعه اسلامی ایستاده بود و اولویت را مشخص می‌کرد و خیلی‌ها می‌گفتند که ما می‌توانیم مسلمان باشیم و به اولویت‌های جامعه اسلامی اعتنا نکنیم و در احکام فردی و عبادی غرق شویم. مراقب باشیم که دچار این وضعیت نشویم. اگر زمان‌شناس و اولویت‌شناس نباشیم و گوش به رهبری نسپاریم معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار انقلاب باشد.     وحید جلیلی

 

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 آبان 4 توسط منتظر | نظر بدهید

حجت الاسلام پناهیان در شب تاسوعا در بیت رهبری:

  • نفوذ از صدر اسلام بوده و مهمتر از آن نفوذپذیران هستند. بزرگترین نفوذپذیر یا به تعبیری نفوذی عبدالله ابن ابی بود. یکی از خیانت هایش که موجب نزول سوره منافقین بود، ایجاد دو قطبی مهاجر و انصار بود. بعد از این جریان پیامبر یک روز سکوت-قهر- کردند و با احدی حرف نزدند. تاریخ اسلام اکثراً غیر سیاسی بیان شده و سیاست از تاریخ اسلام حذف شده.
  • برخی می گویند اشعث نفوذی بوده و برخی می گویند نفوذ پذیر بوده. اشعث کسی بود که دوقطبی ایجاد می کرد و در ماجرای خوارج هم نقش داشت. روحیات اشعث را بشناسید. یک کتاب مفصل درباره اشعث باید نوشت. مشاور معاویه به اشعث گفت: از بین اصحاب علی فقط تو را قبول داریم، جنگ ما را از پا در آورده، جلوی خونریزی را بگیر، و او هم دلش رفت. اشعث سخنرانی کرد و گفت: باید جلوی خونریزی را بگیریم. وقتی خبر سخنرانی اشعث به معاویه رسید، معاویه گفت: قرآن ها را بر سر نیزه کنید.
  • یکی دیگر از نفوذپذیرها ابوموسی اشعری بود. بعد از حکمیت می‌گفت: ابن عباس گفته بود مراقب باش این عمروعاص فریبت ندهد، ولی من باور نمی‌کردم و به او اطمینان کردم. / قوم بنی اسرائیل بعد از اینکه با آن همه سختی و دعا با آمدن حضرت موسی(ع) نجات یافتند و خدا آنها را خیلی تحویل گرفت، سامری توانست اینها را گوساله پرست کند. این سامری توانست این قوم را گوساله پرست کند. ابوموسی را سامری مسلمانان می‌دانند که او شعارش لامساس بود و شعار ابوموسی لا قتال بود. اتفاقا او هم در دو قطبی سازی خیلی موفق بود.
  •  برای جافتادن مسأله نفوذ، اول باید مسأله دشمن جابیفتد.
  •  باید روش دشمنی و شیوه نفوذ دشمن را شناخت/آیت الله بهجت(ره) در اواخر عمر: هر چه ضربه خورده‌ایم از نفوذ بوده.
  •  باید نفوذپذیران را بشناسیم/ نفوذپذیران کسانی هستند که نوعی ولایت‌گریزی در آنها هست.
  •  باید جامعه را به ضعف دشمن و برتری خودمان نسبت به دشمن باورمند کنیم/ کوفیان با یک شایعه و ترس از لشکر موهوم یزید،  قاتل حسین(ع) شدند.
  • جامعه خودمان را باید نسبت به نفوذی‌ها آگاه کنیم/ سیاه‌پوشان حسین! امام حسین(ع) را با یک شایعه حمله لشگر یزید کشتند/ چون رسول خدا(ص) به ما خبر دادند که فتنه‌های آخرالزمان، منافق‌ها را رسوا می‌کند، لذا ما نگرانی از نفوذ نداریم، بلکه می‌خواهیم هزینه‌ها پایین بیاید.
  • خارجی‌ها(انگلیسی‌ها) آدمهاشون را می‌فرستند دانشگاه‌ها پچ پچ می‌کنند. اگر منطق و جرأت دارند، بیایند مناظره کنیم، نه اینکه بروند توی دانشگاه‌ها یا هتل‌ها با رؤسای دانشگاه پچ‌پچ کنند.
  • شب عاشورا وقتی شمر ملعون عباس را صدا زد، عباس تا وقتی امام حسین(ع) نفرمود جوابش را نداد/ ما عباس میخواهیم که تا امامش فرمان نده با دشمن دست نده, ما عباس میخواهیم که تا امامش فرمان نده تماس نگیره، جواب نده, ما عباس میخواهیم./ اگر عباس می‌گفت که حالا بگذار ببینم شمر چه میگوید، امروز نامی از عباس نمانده بود
  • عباس! به دشمن دست ندادی، خدا دستهایت را قبول کرد، عباس! به دشمن نگاه غضبناک کردی، خدا چشمهایت را قبول کرد...1

1. متن کامل سخنرانی در سایت بیان معنوی

 




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 مهر 30 توسط منتظر | نظر بدهید
1
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

جناب آقای روحانی
رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیّت ملّی (دامت توفیقاته)

با سلام و تحیّت؛
اکنون که موافقت‌نامه‌ی موسوم به «برجام» پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیّت ملّی، سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم میدانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست‌اندرکارانِ مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصتهای کافی برای رعایت و حفظ منافع ملّی و مصالح عالیه‌ی کشور در اختیار داشته باشید.

1) پیش از هر چیز لازم میدانم از همه‌ی دست‌اندرکاران این فرایند پرچالش، در همه‌ی دوره‌ها از جمله هیئت مذاکره‌کننده‌ی اخیر که در توضیح نقاط مثبت و در اصلِ تثبیت آن نقاط همه‌ی سعی ممکن خود را به کار بردند، و نیز از منتقدانی که با ریزبینیِ قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه‌ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضای کمیسیون ویژه‌ی مجلس و نیز از اعضای عالی‌مقام شورای عالی امنیّت ملّی که با درج ملاحظات مهمّ خود، برخی از نقاط خلأ را پوشش دادند، و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند، و نیز از رسانه‌ی ملی و نویسندگان مطبوعات کشور که با همه‌ی اختلاف‌نظرها، در مجموع تصویر کاملی از این موافقت‌نامه در برابر افکار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم. این مجموعه‌ی پر حجم کار و تلاش و فکر در مسئله‌ای که گمان میرود از جمله‌ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه‌ی خرسندی است. به همین دلیل با اطمینان میتوان گفت که پاداش الهی برای این نقش آفرینی‌های مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدایت ذات حضرت حق خواهد بود، ان‌شاءالله؛ زیرا وعده‌ی نصرت الهی در برابر نصرت دین او، تخلّف‌ناپذیر است.

2)
جنابعالی با سابقه‌ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، طبعاً دانسته‌اید که دولت ایالات آمریکا، در قضیّه‌ی هسته‌ای و نه در هیچ مسئله‌ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دو نامه به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازیِ جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرف‌داری‌اش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله‌ی نظامی و حتّی هسته‌ای –که میتواند به کیفرخواست مبسوطی علیه وی در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود– پرده از نیّت واقعی سران آمریکا برداشت. صاحب‌نظران سیاسی عالَم و افکار عمومی بسیاری از ملّتها، بوضوح تشخیص میدهند که عامل این خصومت تمام‌نشدنی، ماهیّت و هویّت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حقّ اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی و دست‌اندازی به ملّتهای ضعیف، افشای حمایت آمریکا از دیکتاتوری‌های قرون وسطائی و سرکوب ملّتهای مستقل، دفاع بی‌وقفه از ملّت فلسطین و گروه‌های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلمهای عمده‌ای را تشکیل میدهند که دشمنی رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا را بر ضدّ جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت.
چگونگی رفتار و گفتار دولت آمریکا در مسئله‌ی هسته‌ای و مذاکرات طولانی و ملال‌آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریب‌کاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اوّلیّه‌ی آنان که با نیّت قبول مذاکره‌ی مستقیم از سوی ایران انجام میشد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دوساله و همراهی آنان با خواسته‌های رژیم صهیونیستی و دیپلماسی زورگویانه‌ی آنان در رابطه با دولتها و مؤسّسات اروپاییِ دخیل در مذاکرات، همه نشان‌دهنده‌ی آن است که ورود فریب‌کارانه‌ی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، نه با نیّت حل‌وفصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدفهای خصمانه‌ی خود درباره‌ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
بی‌شک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه‌ی دولت آمریکا و ایستادگی‌هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی، از ورود زیانهای سنگین جلوگیری کند. با این حال، محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.

3)
بندهای نه‌گانه‌ی قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوّبه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی، حاوی نکات مفید و مؤثّر است که باید رعایت شود، با این حال برخی نکات لازم دیگر نیز هست که همراه با تأکید بر تعدادی از آنچه در آن دو سند آمده است،‌ اعلام میگردد.
اوّلاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند 3 مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.
ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.
رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.
خامساً: معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.
سادساً: مطابق مصوّبه‌ی مجلس،‌ طرح و تمهیدات لازم برای توسعه‌ی میان‌مدّت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اکنون تا پانزده سال و منتهی به 190 هزار سو است،‌ تهیّه و با دقّت در شورای عالی امنیّت ملّی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.
سابعاً: سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌ای سامان‌دهی کند که در پایان دوره‌ی هشت‌ساله هیچ کمبود فنّاوری برای ایجاد غنی‌سازیِ مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
ثامناً: توجّه شود که در موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.
تاسعاً: وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلّفات و فریب‌کاری در طرف مقابل بویژه آمریکا، ایجاب میکند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیّت ملّی تعیین و تصویب شود.

با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی 634 مورخ 94/5/19 شورای عالی امنیّت ملّی با رعایت موارد یاد شده تأیید میشود.
در خاتمه همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.
توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.1

 
سیّدعلی خامنه‌ای
29 مهرماه 94

1. http://farsi.khamenei.ir

 

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 مهر 22 توسط منتظر | نظر

 از تصویب کلیات طرح برجام که بگذریم، تصویبِ جزئیاتش هم مشکلات و سرنوشت خاص خود را داشت! حساسیت و اهمیت آن یک طرف و شتاب و غفلت عمده نمایندگان مجلس در سمت دیگر حتی اشک برخی از نمایندگان را درآورد. این یکی بی شباهت نبود به طرح های ضربتی و غافلگیر کننده دولت، که در آن با سکوت و سرعت- و بدون توجه به نظر مردم- تصویب و اجرا می شود؛ مانند آزاد شدن یکباره نرخ بنزین، گران شدن یکباره نان و... و  همچنین مانند خیلی از مواقعی که با عصبانیت، تهمت زدن و سرکوب کردنِ منتقدین، کار خود را پیش می برند و اِبایی هم از آن ندارند. 

و اما در این خصوص لازم است به طور خاص، جناب آقای لاریجانی به مردم پاسخ دهند که چرا و بر اساس نظر چه کسانی اجازه ندادند که نمایندگان در فرصت مناسب و با تفکر و تعمق بیشتر، به بررسی و تصویب جزئیات اجرای برجام بپردازند؟ البته دیگر نمایندگانی که می دانستند چه نقش مهمی در مجلس دارند و سکوت کردند و از کنار جزئیات این طرح بی تفاوت گذشتند نیز باید پاسخگو باشند. مردم باید بدانند که چرا اکثر نمایندگان مجلس و مخصوصاً جناب آقای رئیس، طبق قرار قبلی و بدون توجه به دیدگاه همه وکلای ملت، به تصویب این جزئیاتِ مهم پرداختند و صدای معترضان را نشنیدند یا خود را به نشنیدن  زدند و چرا آقای لاریجانی با منتقدین برخورد تندی کردند؟!  همه اینها در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده بودند که در تصویب این طرح - مشخص نکرده بودند که فقط کلیاتِ آن -شتاب نشود.  

به نظر می رسد رئیس مجلسی که برای نظر همه نمایندگان و حق قانونی شان احترام قائل نباشد، نمی تواند و یا حتی نمی خواهد برای رأی و نظر همه مردم نیز اهمیت قائل شود. این همه شتاب و عجله برای تصویب بخشی از طرحی که کلیاتش به سرانجام رسیده، چه معنی می تواند داشته باشد؟! حالا چه اشکالی داشت که برای جزئیاتش هم وقت بیشتری صرف می شد. - که اصولا انتظار داشتیم چنین اتفاقی بیفتد-مگر قرار بود خدای نکرده عمر مجلس یا مجلسیان به پایان برسد؟! شاید هم بعضی ها ترسیدند که نتوانند آنگونه که میل خود و بزرگترهایشان است، به نتیجه برسند! راستی! مگر نه اینکه برای بعضی از قوانین و طرحهای جزئی، گاهی ساعت ها وقت گذاشته می شود! پس چطور این یکی با اهمیت فوق العاده اش بایستی به سرعت، تصویب می شد؟ مگر صِرفِ وقت آقای لاریجانی و آقایان نماینده مهم است یا درستی و محکم بودنِ آنچه تصویب می شود؟ بماند که گاهی از اوقات، جزئیاتِ یک طرح مهمتر از کلیاتش می شود و لازم است حتی وقت بیشتری به آن اختصاص یابد. اصلاً مگر نه اینکه در این مسئله، از همان ابتدا بسیاری از اختلافات ما و دشمن بر سر جزئیات بوده است! 

در این قضیه اگر اندکی مسامحه شده باشد-ما که انسان های جزء هستیم- از حق خود نمی گذریم. چه رسد به شهدا و امام شهدا؛ استقلال، عزت و آبروی اسلام و کشور اسلامیِ ما به راحتی به دست نیامده که عده ای بخواهند با بی ملاحظه گی، بی تفاوتی، ساده اندیشی و طرح قبلی، در جلسات شبانه و بیست دقیقه ای  آن را کم کم بر باد دهند. آن هم در حالی که ادعای شیعه بودن و ولایت پذیری دارند. شاید هم همه این امتحانات برای این است که پرده از چهره واقعی افراد برداشته شود و تناقضات حرف و عملشان بیشتر از پیش آشکار گردد. 

ما پیروان قافله عزیز کربلا و کربلاییان هستیم و انشاءالله اینگونه خواهیم ماند. عزت و غیرت حسینی با ظلم پذیری و سازش با دشمن سر سازگاری و تسلیم ندارد، هر چند عده ای اصرار داشته باشند که این اصل را نفهمند و یا بخواهند خلاف آن را به دیگران القا کنند. امام حسین(علیه السلام)، میزانِ تشخیصِ درستی  نگاه و عملِ ما در مواجهه با دشمن است. بنا نیست در مقام حرف، فریاد هیهات من الذله سر بدهیم و در عمل، عزت خود و مملکتمان را به بازی بگیریم و دین خود و مردم را به دنیا بفروشیم. مگر آنان که از صلح و سازش با یزید حرف زدند، رنگ دنیا و خوشی های آن را دیدند که ما با غفلت و ساده اندیشی تصور کنیم که اگر به خاطر فراهم کردن آب و نان مردم و رفع تحریم ها، قانون تصویب کنیم و یا اندکی از ارزش های مان کوتاه بیاییم، دنیا و رفاه را به خود و مردم هدیه خواهیم کرد؛ حتی اگر تمام دنیا را به ما بدهند و آمریکا و... تمام کالاهایش را به پای مان بریزد-که خیال خامی بیش نیست چنان که الان وضع اسف بار نوکران و دست نشانده های آمریکایی را می بینیم- دنیای بی حسین(علیه السلام) به چه کارمان می آید... 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.