سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95 آذر 24 توسط منتظر | نظر

سلام بمبئی فیلمی است که در آن به بهانه حضور در هندوستان و فرهنگ متفاوت حاکم بر این کشور، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی نادیده گرفته شده و چه بسا تحقیر می شود. گویا سازندگان آن، عقده هایی در ساخت فیلم عاشقانه همراه با صحنه های رقص، آواز،خواب و... آن هم به سبک هندی داشته اند که اینگونه فیلمی ساخته اند و یا اینکه اصلا برایشان فرهنگ اسلام و ایران مهم نبوده و نیست که به جلب توجه تماشاگران به هر قیمتی پرداخته اند.

فرهنگ سازی از نوع ولنگاری آن هم با توجیه حضور در هندوستان و بازی بازیگران هندی! اگر هزینه این فیلم از بیت المال است که وای به حال عوامل آن که بدون شک رضایت مردم خداترس و عفیف ما را به همراه  ندارد و اگر هم تأمین هزینه اش برعهده شرکتی خصوصی است که باز هم جای تأسف است و نقد بر وزارت فرهنگ و ارشاد ما که چرا اجازه ساخت و پخش اینگونه فیلم ها را می دهد؟ مگر بناست در جامعه مسلمان ما به هر قیمتی مردم را بخندانند و به سرگرمی مشغول کنند و هیچکس هم پاسخگو نباشد؟! به راستی با اکران این فیلم چه گام مثبتی در راستای اعتلای فرهنگ این مملکت برداشته می شود؟! چه کسی پاسخگوی نقش مخرب این فیلم و امثال آن بر اذهان کودکان و نوجوانان ما است و یاخواهد بود؟ اگر بنا باشد که به بهانه آزادی و یا تعامل فرهنگی، فرهنگ عفیف و اخلاق مدار خودمان کمرنگ شود، این تعامل به چه درد می خورد! کاش بازیگران نام دار سرزمینمان هم به جنبه الگو بودن نقش ها و حتی خودشان، بیشتر توجه کنند و بخاطر منفعت حاضر به بازی در فیلمهای تجاری نشوند.

امید است که با تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد سابق، سیاست های مبنی بر سرگرم کردن مردم با کنسرت و فیلم های کنسرتی هم تغییر یابد و اگر جز این باشد احتمالا همین تغییر هم نوعی سرگرم کردن مردم است.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95 آذر 21 توسط منتظر | نظر بدهید

تجربه برجام، تجربه ی گزیده شدن مدبران و شاید نه چندان مدبران! از چند بار گزیده شدن از سوراخ آمریکاییهاست.  

باید یاد بگیریم برای اثبات دروغگویی دشمن، چند سال وقت مردم را نگیریم و امید واهی به آنها ندهیم.

یاد بگیریم بدبینی و هشدارهای رهبر فرزانه ی این سرزمین را نسبت به مسئله ای جدی بگیریم و از خط قرمزهایی که ترسیم می کند، عدول نکنیم تا پس از چند صباح خسارتهای بی شمار نبینیم و در پی آن مجبور نباشیم برای بی گناه جلوه دادن خود، تقصیرها را به گردن این و آن بیندازیم. 

یاد بگیریم عزت ملت و کشور مسلمانمان را در همه حال عزیز شمرده و حافظ آن باشیم و به لبخندهای موزیانه دشمن و دست نشانده هایش اطمینان نکرده و در اعتماد و خوش بینی به ظالمان و غارتگران جهان افراط نکنیم.

یاد بگیریم تا نسبت به حصول نتیجه اطمینان حاصل نکرده ایم، کودکان و نوجوانان این سرزمین را وارد در مسئله نکنیم و شاهکارهایی که تنها پس از یکی دو سال خلافش ثابت می شود را در کتابهای درسی ننویسیم.

یاد بگیریم که نه خودمان وقت زیادی داریم و نه مردم سرزمین مان، پس این فرصتهای کوتاه را غنیمت شمرده، نظر منتقدان دلسوز را شنیده و به کار بسته، به ظرفیتهای داخل اعتماد کرده و از یک سوراخ چند بار گزیده نشویم.

تنها شعار تدبیر کافی نیست. باید برای روزهای بعد و خسران کم کاری ها و سرگرم شدن های این سه سال، چاره ای اساسی اندیشید...




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95 آذر 2 توسط منتظر | نظر بدهید

به نظر شما مهمترین خبر روز کدامست؟

واردات چای از هند 30 درصد افزایش یافت!!

نرخ بیکاری 6 استان آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، کردستان و کرمان، دو رقمی شد.

کنگره امریکا، قانون تحریم ایران  (داماتو) را به مدت 10 سال دیگر تمدید کرد و میخ پایانی بر بیهودگی و کاغذ پاره بودن برجام زد.

مجلس نمایندگان امریکا، لایحه #ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را به تصویب رساند که از فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران جلوگیری می‌کند. خرید هواپیماهای گران، موضوعی که 2 سال است رئیس جمهور بنفش، آن را به عنوان رویا! و کارنامه خود بر سر مردم دولت میزند! 

روز قبل از اربعین! روادید بین ایران و #ارمنستان لغو و تردد خودرو  بین دو کشور هم آزاد شد! درست در همان روزها، هزاران نفر از زوار اربعین در مرز مهران بی سرپناه، گرسنه و تشنه، رها شدند و دولت هیچ اقدامی برای باز کردن مرز مهران صورت نداد. بجز اینکه بسیاری از زوار، به جرم نداشتن ویزا! بازداشت شده بودند!! 

سخنرانی! یک آقازاده وکیل الدوله در مشهد لغو شد!! دهها سخنرانی #منتقدان دولت هم تاکنون لغو شده! ولی کسی بمب نکرده!

بنظر شما، خبر اصلی و مطالبه و مشکل واقعی #مردم کدام است؟! کدام خبر فرعی و در واقع حباب است و برای پوشاندن اخبار اصلی، بمب و ترند می شود؟ و چه کسانی این بمب سازی کاذب را انجام می دهند؟!


محمد عبدالهی/ کانال مطالب راهبردی


و در ادامه جهت تکمیل بحث فوق‌:‌


5 + 1 پیشنهاد به آقای روحانی، رییس جمهور محترم!

پیشنهاد می کنم جناب آقای روحانی، رییس جمهور محترم در کنار دستور سریع بررسی علت لغو سخنرانی آقای مطهری به دو وزارتخانه، شش دستور دیگر هم برای حل برخی معضلات مهم اجتماعی و اقتصادی زیر صادر کنند: 

1- دستور بررسی وضعیت مسکن مهر پردیس به وزیر راه و شهرسازی

2- دستور بررسی وضعیت سهامداران پدیده به وزیر اقتصاد 

3- دستور بررسی وضعیت سپرده گذاران ثامن الحجج (ع) به رییس کل بانک مرکزی

4- دستور بررسی وضعیت 30 هزار واحد تولیدی که در 18 ماه گذشته تعطیل شده اند به وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی

5- دستور بررسی علت عدم پرداخت معوقات فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش

و ششمین مورد دستور بررسی علت قطع یارانه برخی بازنشستگان کم درآمد به رییس سازمان هدفمندی یارانه ها


آدرس کانال شخصی حسین قربانزاده / مدیرمسوول و سردبیر روزنامه همشهری 




نوشته شده در تاریخ جمعه 95 مهر 30 توسط منتظر | نظر

حرام نخوریم و به حرام خوری دیگران نیز رضایت ندهیم.

نکند با خوردن مال حرام روبه روی امام زمانمان بایستیم، همان کاری که کوفیان کردند.

یادمان باشد که کربلا به وسعت همه تاریخ است...

ارجاع به لقمه های حرام امروز در متن وبلاگ




نوشته شده در تاریخ جمعه 95 مهر 30 توسط منتظر | نظر

بارها شنیده ایم که عاملی که سبب شد کوفیان در روز عاشورا به سخنان امام حسین علیه السلام گوش ندهند و حتی برای نشنیدن صحبت های امام سر و صدا راه بیندازند، انباشته شدن شکم هایشان از مال حرام بود و این دلیل را خود امام که حجت خدا بر روی زمین است، بیان فرمودند.

به راستی با این سیل جریان حقوق های نجومی و دزدی های سربه فلک کشیده ای که امروز شاهد آن هستیم، آیا مسئولینی که به نوعی گرفتار و بانی این مسئله هستند -چه آنها که بیت المال را با عناوین مختلف غارت کرده اند و می کنند، چه آنها که ناظرند و سکوت کرده اند و چه آنها که در کمال جسارت و بی شرمی به دفاع از این عمل قبیح و افراد خاطی می پردازند- می توانند و یا اصلا تمایلی دارند که جامعه را به سمت آرمان های مهدوی پیش ببرند؟!  مگر نه اینکه حضرت حجت علیه السلام ان شاءالله مجری عدالت و حکومت علوی خواهند بود و مگر نه اینکه بسیاری از ما و مسئولین کنونی مدعی یاری امام زمان خود هستیم؟!

خدا نگذرد و یا بهتر بگویم رحم کند به همه آنان که با غارتهای نجومی به یک ملت و آن هم شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام ظلم می کنند و ککشان هم نمی گزد; آنان که می دانند و می بینند که بعضی از محرومین جامعه به نان شب محتاجند و گاهی از پس تأمین مایحتاج اولیه خود برنمی آیند. و شاید هم نمی دانند و به قدری در امیال و دنیای خود غرق شده اند که وقت نمی کنند، اوضاع و احوال مستضعفین و محرومین را جویا شوند و بدون شک اگر درصدد تغییر رویه خود برنیایند، حتی همین ندانستن هم برای آنان عذر بدتر از گناه خواهد بود.

علاوه بر این، متأسفانه علی رغم همه گرانیها، این روزها شاهد این مسئله هم هستیم که بعضا" اگر کسی بخواهد آب هم بخورد، باید به نهادها و ادارات دولتی پول بدهد. گویا یک عده همین مقدار حقوق های متعارف و یا پول های اندک را هم در دست مردم عادی نمی توانند ببینند.

و جای بسی تعجب و تأسف که قضات و مسئولین ناظر بر این دزدی های نجومی عمل قابل ملاحظه ای در مقابله با این خلافها و خلافکاران برنداشته اند; یعنی واقعا" آنها نمی دانند که این دزدی ها سبب می شود اعتماد مردم روز به روز نسبت به دولتمردان و حتی نظام کمتر شود و بسیاری از افراد در رده های پایین تر را نیز جسور می کند تا آنها هم برای خود و اطرافیانشان، حقوق اضافه ای قائل شوند؟!  و آیا تاکنون متوجه نشده اند که این کوتاهی ها سبب می شود، عملکرد خوب و پاک مسئولین صادق که تعدادشان به مراتب بیشتر از متخلفان است نیز نادیده گرفته شود؟

شاید اگر تنها حکم بریدن دستهای دزدان را از همان ابتدا برای چند نفر اجرا می کردند، الان شاهد این وضع نبودیم. حداقل اگر بنا نداریم چنین احکامی را اجرا کنیم، از وجود این حکم باید بفهمیم که در جامعه اسلامی دزدان باید تاوان سختی بدهند -چه رسد وقتی که از بیت المال دزدی کرده باشند-. اگر بنا بود به بهانه حفظ آبروی این افراد، با آنان برخوردی نشود که چنین حکمی آورده نمی شد! بهتر است مصلحت ها و اولویت های بالاتر را فدای مصلحت اندیشی های شخصی خود نکنیم و برخورد قاطع و محکمی با متخلفین داشته باشیم. حداقل اگر بنا نداریم دست طرف را قطع کنیم، مجازاتی برایش در نظر بگیریم که برای همیشه دستش از غارت در اموال مسلمین، کوتاه گردد و کس دیگری هم جرأت نکند رویه او را پیش بگیرد و به راستی چه بیچاره و کم فهم هستند آنان که نه تنها در صدد محکومیت مسئولین غارتگر  برنیامده اند که به دفاع از ایشان نیز برخاسته اند! چرا که بدون شک اینها نیز در این حرام خوری ها شریکند هرچند یک ریال هم به ظاهر به تصرف خودشان درنیاید.

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.