سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94 خرداد 4 توسط منتظر | نظر

در روزهایی که مردم کم کم به مذاکرات و بیانیه های هسته ای اِشراف پیدا می کردند و در صدد بر آمدند که از حقوق هسته ای خود، ملت و شهدای هسته ای دفاع کنند، دولت در اقدامی عاجل و غیر منتظره قیمت بنزین را افزایش داد آن هم بیشتر از 30 درصد. 

سئوال اینجاست که چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟! چرا دولت که برای هر اقدامی که می خواهد انجام دهد، از چند روز قبل بسیاری از رسانه ها به تبلیغ و تمجید آن می پردازند - و حتی در مواردی همانند مذاکرات لوزان تا چندین روز بعد هم شاهد تعریفات مبالغه آمیز هستیم - در افزایش دادن قیمت بنزین، اینچنین مردم را غافلگیر کرده و در عمل انجام شده قرار داده است؟! چرا چنین مسئله ای نباید از قبل مطرح شود؟ آیا مردم - که همیشه مسئولین از خدمت رسانی به آنان حرف می زنند- ارزش این را ندارند که حداقل از قبل در جریان این مسئله قرار گیرند؟ نکند سیاست سیاستمردان ما این شده است که تنها وقتی می خواهند به مردم نفعی برسانند از کارهایشان می گویند و آنجا که قرار است قیمتی افزایش یابد و دولت دستش را به طرف مردم دراز کند- که متأسفانه در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم- مردم حتی حق اطلاع هم ندارند چه رسد به اعتراض.  

و اینکه چرا دقیقاً همزمان با مذاکرات هسته ای - آن هم مذاکراتی که در عزتمند بودن آن برای مردم و میهن ما شک و تردید وجود دارد- قیمت بنزین افزایش می یابد؟ آن هم در این دولت که مدعی است تورم را تا حد زیادی کنترل کرده و نسبت به دولت قبل خیلی بهتر عمل می کند! -حداقل در دولت قبل بعد از یارانه ای شدن بنزین، یکبار شاهد افزایش قیمت بنزین بودیم و لیکن با وجود دو سال از عمر این دولت، این دومین بار است که قیمت بنزین افزایش می یابد- 

آیا این تقارن زمانی، باعث نمی شود که ذهن مردم از مسئله هسته ای و مذاکرات، معطوف به گرانی ها و به ویژه قیمت کنونی بنزین شود و عده ای سرگرم این مسئله شوند؟ و عده ای نیز همچنان امیدوار و خوش بین به مذاکرات، برای رفع تحریم ها شوند و به مذاکرات دل ببندند و خوش بین باشند؟  به مذاکراتی که رهبر فرزانه مان از همان ابتدا به آن خوش بین نبودند و تا همین اواخر هم اگر ایشان نمی فرمودند بسیاری از ما متوجه نمی شدیم که در مذاکرات و بیانه های اخیر، دشمن، حتی تقاضای مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما را کرده است. به راستی تا کی باید به دشمن خوش بین باشیم و گمان کنیم که قرار است تحریم ها لغو شود؛ تحریم هایی که همواره روی میز مذاکرات است. مگر مسئولین ما نمی بینند که روز به روز اهانت و جسارت آمریکایی ها نسبت به ما بیشتر می شود. که اینگونه برخورد آنها حتماً ناشی از ضعف عملکرد ما و کوتاه آمدن های ماست.

جای بسی تعجب است از گروهی از مردم، که در حال حاضر از دفاع از قدرت و عزت انرژی هسته ای مان گام مؤثری بر نداشته اند و حداقل اعتراض خود را در جهت حمایت از مواضع عزتمندانه رهبر معظم انقلاب به گوش مسئولین خوش بین ما نرسانده اند. عده ای گمان می کنند که معنی همدلی و هم زبانی دولت و ملت این است که سکوت کنند و شاهد باشند که دولت به هر نحوی می خواهد عمل کند. غافل از اینکه همانطور که خود حضرت آقا نیز فرمودند همدلی و هم زبانی به معنای این نیست که دیگر کسی نقد و یا امر به معروف و نهی از منکر نکند و مردم باید بر عملکرد دولتمردان و مسئولین نظارت و نسبت به مسائل اساسی کشور اهتمام داشته باشند. 

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.