سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ جمعه 95 اردیبهشت 31 توسط منتظر | نظر

اینکه نفوذ تا چه حد و در چه ابعادی به رسانه ملی سرایت کرده دقیقاً‌ مشخص نیست؛ ولیکن متأسفانه در بخش های مختلف مشاهده می شود و با کمی دقت می توان مصادیق آن را نیز برشمرد.

خوب که دقت می کنم در هفته ی اخیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) چندین سخنرانی در جمع اقشار مختلف از جمله طلاب، قاریان و ... داشته اند، اما هر چه نگاه کردیم و منتظر شدیم تا مشروح سخنان ایشان مانند گذشته همان شبی که روزش سخنرانی کرده اند و یا حداکثر یک شب پس از آن، از شبکه یک پخش شود، متأسفانه چیزی ندیدیم.

 آخرین سخنانی که اینجانب شاهد آن بودم، سخنان روشنگرانه ی ایشان در جمع فرهنگیان بود. مثل همیشه دقیق و حساب شده. سخنانی که نه تنها برای فرهنگیان که برای همه کسانی که کار فرهنگی و تربیتی می کنند هماند مادران و پدران و.. نیز مفید و کارآمد بود.

باید توجه داشته باشیم که سخنان ایشان همیشه تنها برای یک قشر خاص مفید نیست- هر چند شاید در ظاهر مخاطبشان گروه خاصی باشد- و به کار دیگران نیز می آید. حداقل مردم متوجه می شوند که چه افق دیدی باید درباره عملکرد گروههای مختلف شغلی داشته باشند و چه انتظارات و توقعاتی از مسئولین؛ همچنین بدین وسیله در جریان یک نگاه کلی، درست، دقیق و به روز از مسائل کشور و جهان  قرار می گیرند و بعضی از مسائل نیز تا حدودی آسیب شناسی می شود.

همزمانی ساعت پخش سخنرانی ایشان با ساعت پخش سریال که از قدیم بوده و چیز جدیدی نیست که بهانه ای برای عدم پخش آن باشد. اگر هم این شبها به دلیل طولانی شدن خبر ساعت 21 و در نتیجه دیر پخش شدن سریال این اتفاق افتاده، بهتر است مدت خبر را کاهش دهند نه اینکه مشروح سخنان رهبری را پخش نکنند.

چگونه است که همواره شاهد پخش انواع مختلف خبر، فیلم، سریال، پیام بازرگانی و... در سیما هستیم و مدتی است که مشروح سخنان مهم و به روز مهمترین، والاترین و راستگوترین شخصیت کنونی جهان اسلام از شبکه ملی پخش نمی شود. در حالی که انتظار می رود بهترین زمانها را به پخش سخنان ایشان اختصاص دهند و بعضی از سخنان هدایتگرانه و مفیدشان را نیز در زمان خودش بارها – بیشتر از زمان کنونی- پخش کنند. – بگذرد که متأسفانه این روزها نسبت به زمانی که پخش اولین نماز جماعت ها را از سیما شاهد بودیم، نمازهای رهبر معظم انقلاب هم کمتر پخش می شود و گاهی باید چند روز منتظر باشیم و در چندین شبکه جستجو کنیم که بتوانیم نمازی که به جماعت ایشان خوانده شده است را تماشا کنیم-

متأسفانه این روزها شاهد جریانی در کشور هستیم که در کمال گستاخی به تضعیف جایگاه رهبری و ولایت فقیه در جامعه می پردازد و هیچ ابایی هم از عملکرد خود ندارد. افراد  آن گاهی ادعای پیروی از خط امام راحل(ره) هم می کنند و خود را مسلمان و شیعه می نامند در حالی که ظاهراً این سخن امام یادشان رفته که «  قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک وتعالی درست کرده است؛ همان ولایت رسول الله است.» و حتی جایگاه ولایت فقیه را در قانون هم نادیده می گیرند. گاهی می بینیم که با دید محدود و دنیایی خود، از اینکه رهبر عزیزمان نگاهی جامع و وسیع به وسعت تشکیل دولت جهانی اسلام و هدایت بشریت دارند، ناراحت شده و انتقاد می کنند که چرا چنین است؟!  گویی یادشان رفته که جامعه اسلامی ما مقدمه ساز جامعه جهانی حضرت حجت(علیه السلام)‌است و بنا نیست رهبر آن مانند رهبران دیگر جوامع باشد. فقاهت، اسلام شناسی و عدالت از مشخصات بارز یک حاکم اسلامی است و اینها خود یکی از مهمترین دلایلی است که سبب افتخار و اقتدار اسلام و امت اسلامی می شود. جای بسی تعجب که این گروه منتقد، خود را دغدغه مند مشکلات اقتصادی مردم هم می دانند در صورتی که گام مؤثری برای بهبود آن بر نداشته و همواره به غرب چشم دوخته اند. به عنوان مثال وقتی رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی سخن می گویند، در جهت تحقق آن گامی بر نمی دارند و گمان می کنند با واردات بی رویه اجناس خارجی، تعطیل شدن کارخانه های داخلی، سرگرم کردن مردم به انواع سرگرمی های بیخودی و امیدهای واهی، بناست معجزه ی ایجاد شغل، رفاه مردم و ارزانی رخ دهد! و با همه اینها سرانجام مدعی می شوند که رهبری به فکر معیشت مردم نیست.

رسانه ملی و دست اندرکاران آن باید حواس خود را جمع کنند که مانع نفوذ تفکر غربزده و غیر اسلامی بر برنامه های سیما شوند و تحت تأثیر انواع گرایش های سیاسی قرار نگیرند. از مسئولین آن انتظار می رود در زمینه مسائل مختلف از جمله مسئله ی فوق با بصیرت و درایت بیشتری عمل نمایند. خوب است بدانند که این حق و خواسته مردم است که بخواهند چهره ی رهبر فرزانه، فقیه و عادلشان را بارها در سیما ببینند و در جریان به روزترین سخنان ایشان آن هم از زبان خودشان- و نه گویندگان خبر- قرار بگیرند.  




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.