سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95 آذر 24 توسط منتظر | نظر

سلام بمبئی فیلمی است که در آن به بهانه حضور در هندوستان و فرهنگ متفاوت حاکم بر این کشور، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی نادیده گرفته شده و چه بسا تحقیر می شود. گویا سازندگان آن، عقده هایی در ساخت فیلم عاشقانه همراه با صحنه های رقص، آواز،خواب و... آن هم به سبک هندی داشته اند که اینگونه فیلمی ساخته اند و یا اینکه اصلا برایشان فرهنگ اسلام و ایران مهم نبوده و نیست که به جلب توجه تماشاگران به هر قیمتی پرداخته اند.

فرهنگ سازی از نوع ولنگاری آن هم با توجیه حضور در هندوستان و بازی بازیگران هندی! اگر هزینه این فیلم از بیت المال است که وای به حال عوامل آن که بدون شک رضایت مردم خداترس و عفیف ما را به همراه  ندارد و اگر هم تأمین هزینه اش برعهده شرکتی خصوصی است که باز هم جای تأسف است و نقد بر وزارت فرهنگ و ارشاد ما که چرا اجازه ساخت و پخش اینگونه فیلم ها را می دهد؟ مگر بناست در جامعه مسلمان ما به هر قیمتی مردم را بخندانند و به سرگرمی مشغول کنند و هیچکس هم پاسخگو نباشد؟! به راستی با اکران این فیلم چه گام مثبتی در راستای اعتلای فرهنگ این مملکت برداشته می شود؟! چه کسی پاسخگوی نقش مخرب این فیلم و امثال آن بر اذهان کودکان و نوجوانان ما است و یاخواهد بود؟ اگر بنا باشد که به بهانه آزادی و یا تعامل فرهنگی، فرهنگ عفیف و اخلاق مدار خودمان کمرنگ شود، این تعامل به چه درد می خورد! کاش بازیگران نام دار سرزمینمان هم به جنبه الگو بودن نقش ها و حتی خودشان، بیشتر توجه کنند و بخاطر منفعت حاضر به بازی در فیلمهای تجاری نشوند.

امید است که با تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد سابق، سیاست های مبنی بر سرگرم کردن مردم با کنسرت و فیلم های کنسرتی هم تغییر یابد و اگر جز این باشد احتمالا همین تغییر هم نوعی سرگرم کردن مردم است.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.