سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 97 تیر 21 توسط منتظر | نظر بدهید

چند سالی است در یکایک شهرهای کشور شاهد برگزاری راهپیمایی، تجمع یا همایش در روز حجاب و عفاف در کشور هستیم و این حاکی از اهمیت مسئله حجاب و عفاف برای مردم جامعه ماست  و همچنین نشان دهنده دغدغه ای است که در پی تهاجمات فرهنگی دشمن و در جهت سلامت اخلاقی و معنوی جامعه و خانواده ها ایجاد شده است- کما اینکه معمولا برای دیگر ارزشهای دینی کمتر شاهد اجرای اینگونه برنامه ها با این وسعت در سطح کشور هستیم-

مسئولین مربوطه نیز هر سال این تجمعات را می بینند و تا سال بعد اقدام قابل ملاحظه ای برای جلوگیری از افزایش رو به رویه بدحجابی ها انجام نمی دهند; که این کم کاری و بی توجهی به نوبه خود قابل تأمل و تأسف بار است و می تواند ناشی از دلایلی همچون گرایش به سبک زندگی غربی، کمرنگ شدن اعتقادات دینی و تهاجمات گسترده دشمن علیه حجاب باشد.به نظر می رسد در شرایط فعلی باید بیش از مسئولین - که البته مسئولیت آنها هم در برابر خدا و مردم ساقط نخواهد شد- عموم مردم برای دفاع از این ارزش الهی دست به کار شوند.

در این رابطه راهکارهای متعددی وجود دارد. برای مثال  در آموزه های دینی دستورات خاصی برای تنبیه گنهکار داریم که یکی از آنها بی اعتنایی به اوست; اگر مردم هنگام خرید وارد مغازه هایی که فروشندگان آن بدحجاب هستند، نشوند یا از آنها خرید نکنند، ان شاءالله سبب خواهد شد که آنها در وضعیت پوششان تجدید نظر نمایند و صاحب کاران نیز کارفرمایان خود را مجبور به آرایش و خودنمایی نکنند. در این صورت توجه مشتری به کالایی که می خواهد بخرد جلب می شود نه اینکه به فروشنده زن به چشم کالا بنگرد و به واسطه جلوه گرب او راغب به خرید شود. این شیوه را می توان هنگام برخورد با کارمندان ادارات و سازمان ها نیز به کار گرفت و متقابلا مغازه داران و یا صاحب کاران دیگر نیز می توانند با بی توجهی به مشتریان و مخاطبان بدحجاب سبب شوند که به لطف خدا آنان هم خطای خود را اصلاح نمایند.

باید توجه داشت که حجاب برای مصون ماندن زن از نگاههای حرام و دل های بیمار و همچنین حضور مؤثر، مفید و سالم او در بیرون از محیط خانه طراحی شده است و دستور آن در قرآن کریم نیز آمده است و "حجاب و عفاف" یکی از مهمترین عوامل سلامت اخلاقی و معنوی جوامع است که رعایت آن استحکام بیشتر روابط خانوادگی را به دنبال دارد. از بدحجابی زنان نیز بیش از همه مردان هوس باز و بی غیرت و دشمنان دین و کشور سود می برند.

در همین راستا کاش زنان جامعه ما با خود مهربان تر باشند و راضی نشوند که با پوشش نامناسب، چشم و دل مردان نامحرم را بربایند و با این کار خدای نکرده باعث سست شدن یا از هم پاشیدن روابط در دیگر خانواده ها شوند.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.