سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 97 آذر 8 توسط منتظر | نظر بدهید

امروز دولت اعلام کرد که بناست حقوق کارمندان دولت در سال آینده 20 درصد افزایش یابد.

درباره این مسئله:

اول اینکه دولتمردان چرا از الان آن را اعلام می کنند مگر نه اینکه بعد از هر بار اعلام کردن موارد اینچنینی معمولا عده ای به فکر گران کردن اجناس می افتند و مگر نه اینکه هنوز تا موعد وعده داده شده 5 ماه و شاید بیشتر باقی مانده است. (بماند که از قرار معلوم این شیوه تبلیغاتی دولت آقای روحانی است که هر وقت بناست، بسته حمایتی داده شود، پولی واریز شود و... از چند روز یا چند ماه قبل مدام در رسانه ها اعلام می شود و گاهی به عمد جزئیات مسئله ای را هم نمی گویند تا همواره جمعی را منتظر و امیدوار نگه دارند و چه بسا پس از اعلام جزئیات، عده زیادی از افراد متوجه می شوند که در دسته حمایتی مذکور قرار ندارند)

دوم اینکه 20 درصد افزایش حقوق آن هم از سال آینده که اینقدر سر و صدا ندارد وقتی که قیمت اکثر اجناس دو و یا سه برابر شده است. اگر بنا باشد جبران مافات شود، بایستی حقوق کارمندان هم حداقل دو برابر گردد که قطعا با وضعیت فعلی چنین نخواهد شد.

سوم اینکه اگر در جنگ اقتصادی هستیم و مردم و مسئولین باید مقاومت کنند، مردم و از جمله کارمندان حتی با همان افزایش 20 درصدی هم ان شاءالله با صبوری،صرفه جویی و قناعت، مقاومت خواهند کرد، ولیکن دولتمردان چرا برای افزایش سرسام آور و بی حساب و کتاب قیمت ها کاری نمی کنند؟ نهادهای نظارتی از قبیل اماکن و... اگر امروز بر بازار و تنظیم قیمت ها نظارت نکنند و جلوی سودجویی عده ای را نگیرند، پس کی می خواهند برای مردم کاری انجام دهند؟ اینکه هر کس نرخی برای کالایی در نظر بگیرد و هر چند درصدی که مایل باشد، بر قیمت اجناس بیفزاید، تنها بر هرج و مرج بازار می افزاید و قدرت خرید مردم را کم می کند. مسئولین محترم باید بر این بازار آشفته نظارت کنند و تنها به جریمه و بازداشت عده ای از متخلفان دانه درشت اکتفا نکنند. 

و آخر اینکه مردم بیش از گرانی قیمت ها و کمبود حقوق، از بی عدالتی در میزان درآمدها ناراضی هستند. اگر جنگ اقتصادی مطرح است، باید همگان در مبارزه با آن نقش خود را به درستی ایفا کنند. چرا در جامعه ما درآمد قشر پزشکان بویژه بعد از اجرای طرح سلامت، به گونه ای است که حتی تازه کارترین پزشکان ماهیانه حقوقی معادل 10 برابر یک کارگر یا کارمند ساده می گیرند و چرا بودجه کشور ما صرف طرحهایی مانند بیمه سلامت شده که برای مردم عادی نفعی ندارد و به گفته برخی از کارشناسان، حتی در غرب و آمریکا هم یک طرح شکست خورده است. و یا در همین رابطه، مسئولین و رؤسا نیز باید انتظارات خود را کاهش دهند و پاداش ها و ریخت و پاش های اضافی را کم و حتی حذف کنند.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.