سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ شنبه 93 شهریور 29 توسط منتظر | نظر

مدتی است  که نقش و جایگاه بازیگران، ذهن مرا به خود مشغول کرده است. با خود می اندیشم که آیا این قشر هم از اهمیت نقش خود و الگو آفرینی شان بویژه برای نوجوانان این مرز و بوم اطلاع دارند یا نه. اینکه نوجوانی نقشی را در فیلمی می بیند و شیفته آن می شود و چند روز بعد کنجکاوانه در مجلات، روزنامه ها، اینترنت و ... به دنبال کشف اطلاعات تازه ای درباره بازیگر آن می رود و در این هنگام تازه با واقعیت جدیدی مواجه می شود و آن این است که این شخص لزوماً آن کسی نیست که  در فیلم بوده و نشان داده شده است. و اینجاست که تناقضان زیادی پدید می آید. بازیگری که به دلیل استفاده از هنرش و موقعیتی که رسانه در اختیار او گذاشته، محبوب تعداد زیادی از مردم شده، اینک با چهره ای کاملاً متفاوت در بین ایشان ظاهر می شود و در اکثر موارد، حتی ظاهرش هم با معیارهای اسلامی و ارزش های دینی مطابقت ندارد. و جنبه ی تأسف برانگیز قضیه از آنجا آغاز می شود که گاهی از اوقات، ظاهراً بیش از نقش مثبت بازیگر و وجهه ی مذهبی او در فیلم ها، زندگی واقعی و احتمالاً رفتار غیر مذهبی اش، الگوی نوجوانان ما می شود. و بدین گونه بازیگران دانسته یا ندانسته اشاعه گر مدل زندگی خود در بین جوانان و نوجوانان می شوند. که در این صورت، اگر بر زندگی اصلی شان، خدا و عمل به دستورات دینی و الهی حاکم باشد مروج دین و تقویت کننده ایمان و حتی شکل دهنده ی باورهای مذهبی دوستداران خود می شوند و  در غیر این صورت آنان را نیز با خود به ورطه ی بی توجهی به اصول دینی و اعتقادی سوق می دهند . 

و بهترین مصداق سخنانم -از منظر مثبت و خداپسنده ی آن- در این روزها، خانم الهام چرخنده است. او که با محبتی مثال زدنی، در روز میلاد امام علی (علیه السلام)، ارادت خود را به مقام معظم رهبری(مدظله) اعلام می کند؛ در مقابل فشار بیگانگان و نااهلان نسبت به این عملش، می ایستد و در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(سلام الله علیها)، حجاب چادر را برمی گزیند.

به راستی این کار ارزشی و خداپسندانه کجا و اینکه بازیگری در نقشی مثبت و با حجاب مناسب در فیلمی بازی کند و در زندگی واقعی اش به ارزش های دینی پایبند نباشد کجا! – متأسفانه برخی از بازیگران زن بعد از بازی در فیلم ها، چنان با حجاب نامناسب در جلوی دوربین یا جشن ها و... ظاهر می شوند گویی می خواهند به مبارزه با حجاب و ارزش ها بروند و این را به مخاطب خود هم القا نمایند و هر طور شده این مسئله را به مخاطب خود بفهمانند که با آن شخصیتی که در فیلم ها دیده اند، متفاوتند!-  شاید هم گمان می کنند چون هنرمندند باید متفاوت از دیگران باشند آن هم تفاوتی اینگونه و یا اینکه، تنها به بازیگری به عنوان یک حرفه می نگرند و به تأثیری که روی مخاطب می گذارند واقف نیستند و یا این مسئله اصلاً برایشان اهمیتی ندارد.    

کاش هنرمندان و بازیگران ما با ارزش های اسلامی انس بیشتری بگیرند و به مبانی اعتقادی و اخلاقی پایبندی بیشتری نشان دهند و همچنین بر نقشی که در علاقه مندسازی افراد به آموزه های دینی  دارند، بیش از این واقف باشند. حتماً خودشان هم به این باور رسیده اند که هر کاری که ارزشی و الهی نباشد و با باور قلبی صورت نپذیرد جاودانه نمی شود، هر چند شاید چند صباحی سر و صدایش در جهان هم بپیچد.

و کار الهام چرخنده بدون شک از آن سری کارهایی است که جاودانه خواهد ماند و انشاءالله که مهر قبولی حضرات معصومین(علیهم السلام) هم بر آن بخورد....  

برای خانم بازیگر...

خانم چرخنده - سمت چپ- در عیادت از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.