سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 آبان 18 توسط منتظر | نظر بدهید

امروزه شاهد هستیم که بسیاری از دختران و حتی مادران ما به دنبال این هستند که هر طور شده دوش به دوش مردان و یا فعال تر از آنان در میدان کار حضور یابند؛‌  آن هم کار در بیرون از خانه. 

از برخی از مشاغل کاملاً مردانه و یا خارج از شأن خانم ها که بگذریم، این روزها دغدغه ی بسیاری از زنان و دختران ما ادامه ی تحصیل و متعاقب آن کار کردن است؛‌ اما به چه قیمتی؟‌ با این روند بسیاری از دختران،‌ موقعیت های مناسب برای ازدواج را از دست می دهند و  چه بسا در آینده از عملکرد خود پشیمان باشند و همچنین بسیاری از مادران بهترین وقت و فرصت تربیت فرزندانشان را به کار کردن اختصاص می دهند و وقتی متوجه آسیب های تربیتی فرزاندانشان می شوند،‌ برای جبران آن خیلی دیر شده است. 

یکی از دلایل عمده ای که برخی از زنان ما برای شاغل شدن بیان می کنند، تکراری شدن زندگی روزمره خانوادگی و سرگرم شدن آنان در محیط کار است؛ غافل از اینکه بعد از یک سال و یا حتی تنها چند ماه از شاغل شدن،‌ خودِ کار،‌ همکاران و حتی در مواردی ارباب رجوع نیز تکراری می شوند و باز هم نتیجه ی مطلوب و آرامشی که به دنبال آن هستند عایدشان نمی شود. مگر یک محیط کار تا چه اندازه می تواند تنوع داشته باشد؟! و یا در یک محیط فرضاً اداری تا چه میزان جای پیشرفت وجود دارد؟‌ گاهی اوقات شاید مدتها طول بکشد تا ارتقای شغلی حاصل شود. علاوه بر آن مگر از میان شاغلین در یک اداره چند نفر می توانند، ارتقای شعلی را کسب کنند؟‌ هرچند که همان نیز بعد از مدتی یکنواخت می شود. در کارهای آزاد نیز که غالباً تا این اندازه هم امکان ارتقا وجود ندارد. 

البته این مسئله ی عجیبی نیست. بسیاری از ما این روزها به هر دری می زنیم تا به آرامش دست یابیم. خرید وسایل نو و مدرنیته،‌ حضور در محیط کار،‌ تجمل گرایی و سرگرم شدن با انواع فیلم ها و سرگرمی هایی که ارمغان مدرنیته است... همه و همه برای خروج از روزمرگی است. اما آیا به راستی روح نهایت طلب و کمال گرای آدمی با این اعمال راضی می شود؟‌ اگر اینگونه است چرا بعد از انجام بسیاری از این کارها،‌ مجدد به دنبال کار جدید و سرگرمی دیگری هستیم؟‌  

کاش آن دسته از مادران و زنان ما که مشکل مالی ندارند و تنها به دلیل سرگرمی و خروج از یکنواختی و یا استقلال مالی به دنبال کار هستند،‌ می دانستند که در محیط های کاری نیز خبری نیست‌! بدون شک اگر قرار بود آرامشی را که به دنبال آن می گردند در محیط کار پیدا کنند خداوند متعال کار کردن را برای زن نیز واجب می کرد و دیگر تنها مردان موظف به پرداخت نفقه نبودند. کاش به جای چشم و هم چشمی و سرگرم شدن به آنچه که مطابق فطرتشان نیست،‌ به خداوند متعال و طریقی که برای آرامش آنان توصیه کرده،‌ اعتماد کنند و تمام همتشان را به کار گیرند تا مهم ترین وظایفشان یعنی شوهرداری و تربیت فرزند را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. به راستی همسر یا مادر نمونه شدن آن هم از نوع خداپسندانه،‌ زمان و تلاشی مضاعف می خواهد که متأسفانه امروز اکثر زنان ما از آن غافل اند. - و البته اگر زنی بتواند هم کانون خانواده را گرم نگه دارد و هم حضوری فعال و عفیف در محیط های کاری مناسب داشته باشد جای تحسین است؛‌ ولیکن اکثراً مادران و زنان ما خانواده را قربانی کار می کنند و محیط های کاری نیز عاری از گناه نیست. -

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.