سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 آذر 5 توسط منتظر | نظر بدهید

هفته بسیج

 

هفته ی بسیج امسال نیز فرا رسید و بسیجیان - کارت دار یا بدون کارت- باز هم با امام خامنه ای(مدظله) عزیز،‌ آرمان های امام (ره) و شهدا تجدید بیعت کرده و روزهای پرشوری را سپری می کنند.  

بعضی از بیانات پربار و قابل تأمل رهبر فرزانه ی انقلاب،‌ این روزها در قالب پیامک بین بسیجیان رد و بدل شد. بیاناتی از قبیل:‌

«بسیجی یعنی علی(علیه السلام) که تمام وجودش را وقف اسلام کرده بود.»

«بسیج، یعنى کل نیروهاى مؤمن و حزب‌اللهى کشور ما»           
«بسیج یعنی این که هر جا و در هر زمانی به شماها نیاز است، در آنجا حاضر باشید. کشور و نظام ما به این روحیه احتیاج دارد و همین را هم داراست  .اگر فردی در یک تشکل دانشجویی ، در محیط کار، بازار، حوزه‌ی علمیه و یا در هر جایی، این احساس و روحیه را داشته باشد، آن فرد بسیجی است.»

«بسیجى بودن ارکانى دارد. همه‌ى ما باید این ارکان را روزبه‌روز در خودمان تقویت کنیم. جوانان عزیز! بارها گفتیم که در درجه‌ى اول، روحیه‌ى اخلاص و روحیه‌ى بصیرت است.»     
عزیزان من! بسیجى شدید، مبارک است؛ اما بسیجى بمانید. ایستادگى در راه، مهم است. بسیجى ماندن متوقف به این است که دائم خودمان را مراقبت کنیم، مواظبت کنیم و از راه بیرون نرویم.    
باید توجه داشته باشید که درگیرى و چالش وجود دارد؛ باید خودتان را آماده نگه دارید، خودتان را به‌روز نگه دارید، بصیرتتان را به‌روز نگه دارید، اخلاصتان را به‌روز نگه دارید، به‌روز بسیجى باشید و بسیجى بمانید.

«یک مسئله هم در بسیج مسئله ایثار است... و من به شما جوان‌هاى عزیز عرض کنم؛ سعى کنید این خصوصیت را در خودتان تقویت کنید. ما افراد بشر، دائم در کنار لغزشگاه داریم حرکت می‌کنیم. جاذبه‌ها ما را به خود فرامی‌خواند. دنبال منافع شخصى حرکت می‌کنیم. منافع شخصى، ما را جذب میکند. گاهى به خاطر منافع خودمان، حاضریم حق دیگران را هم پامال کنیم. باید مراقب خودمان باشیم. خودسازى بسیجى، یکى از خصوصیاتش همین است که بتواند این روحیه را در خود تقویت کند و پرورش دهد که ایثار کند».

«پایه‌ى اصلى کار بسیجى، اخلاص است. «گمنام»، از جمله تعبیرات امام است: «مکتب شاهدان و شهیدان گمنام». گمنام یعنى دنبال نام و نشان نبودن. گفت: «در کیش ما تجرد عنقا تمام نیست/ در قید نام ماند اگر از نشان گذشت.»

«اگر بخواهید این هویت را به صورت کامل برای خودتان تأمین کنید و حفظ کنید، و ان‌شاء‌الله کسانی که در آینده به شما ملحق خواهند شد در نسل‌های بعدی، همین طور این شجرة طیبه و این جریان مقدس ادامه پیدا کند، بایستی پایه‌های معارف را در دل‌هاتان مستحکم کنید. من توصیه میکنم در زمینه مسائل دینی، جوان‌ها از معارف بلندی که جزء بهترین آن‌ها آثار شهید مطهری است، حتماً استفاده کنند.»

«بسیج سیاسى است؛ اما سیاست‌زده نیست. سیاسى‌کار نیست. جناحى نیست. بسیج مجاهد است؛ اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست. بسیج عمیقاً متدین و متعبد است؛ اما متحجر نیست، خرافى نیست. بسیج بابصیرت است؛ اما ازخودراضى نیست. بسیج اهل جذب است ـ گفته‌ایم جذب حداکثرى ـ اما اهل تسامح در اصول نیست. بسیج غیور است. پاسدار خطوط فاصل است. بسیج طرفدار علم است؛ اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است؛ اما ریاکار نیست. بسیج در کار آباد کردن دنیاست؛ اما خود اهل دنیا نیست.»

«بسیجى گل سرسبد خیل عظیم انقلاب و اسلام است.»

«بسیجی اصلاً احتیاج به محافظه کاری ندارد و بدنبال از دست دادن چیزی نیست.یک کارت بسیج دارد و آن هم سند شهادتش است.»

به راستی آیا تعابیری زیبا،‌امیدبخش،‌ متعالی و تکلیف آور از این سخنان درباره ی بسیج  و بسیجی و یا هر ارگان دیگری شنیده اید؟!

چه خوشایند و غرورآفرین است وقتی که می دانیاین جملات از زبان متقی ترین و فرزانه ترین رهبر دنیاست ونیز چه افتخاری برای بسیجیان عصر بالاتر از اینکه سرباز امام خامنه ای (مدظله العالی) باشند.

بر محمد(ص) و آلش

بر علی(ع) و شیعیانش

بر حسین(ع) و اصحابش

بر خمینی(ره) و شهیدانش

و بر خامنه ای(مدظله)و بسیجیانش

"صلوات"




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.