سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 94 اسفند 12 توسط منتظر | نظر بدهید

انتخابات و روزهای قبل از آن تمام شد. امسال هم حماسه ای دیگر بر برگ زرین انقلابمان رقم خورد. علیرغم همه محاسنی که می توانیم در این دوره از انتخابات برشمریم، نقاط ضعفی نیز بر جریان تبلیغات سایه افکنده بود که در برخی از نقاط کشور از نزدیک شاهد آن بودیم و چه بسا در شهرهای دیگر هم اتفاق افتاده است.  برخی از آن را به اختصار می نویسیم؛ باشد که مسئولین برای رفع آن چاره ای بیندیشند.

شمار بیش از حد نامزدهای تأیید صلاحیت شده: خوب است که برای هر شهر بر اساس تعداد جمعیت آن تعداد نامزدها مشخص شود تا هم آراء بیش از حد پراکنده نشود و هم نامزدی که در پایان انتخاب می شود مقدار قابل توجهی رأی داشته باشد.

اسراف بیش از حد نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات: متأسفانه در بعضی از شبها و روزهای قبل از انتخابات به قدری بروشور و عکس های تبلیغاتی نامزدها پخش می شد و روی زمین می ریخت که گویی کف خیابان های داخل شهر را با کفپوشی از کاغذ پوشانده اند. این کار هم زحمت کارگران محترم شهرداری را در تمیز کردن شهر چند برابر می کرد و هم مصداق کامل اسراف بود.

پهن شدن سفره های غذای فراوان: سالیان گذشته می شنیدیم و یا می دیدیم که برخی از حامیان و طرفداران نامزدها که معمولا همراه ایشان بودند و برای آنها به طور خاص تبلیغ می کردند، وعده های غذایی را میهمان نامزدها بودند و این امر تا حدی عادی و خالی از اشکال بود. بلأخره شام یا ناهار دادن به کسی که از صبح تا شب وقتش را برای کمک به هر یک از کاندیداها صرف می کرد، طبیعی و قابل انتظار است اما متأسفانه امسال این مسئله در همین حد متوقف نشد. پهن کردن سفره های شام چند صد یا حتی چند هزار نفری در مساجد، تالارها و... همه پیام ناخوشایندی را به همراه داشت. گویی عده ای مایل بودند به هر نحو ممکن رأی مردم را از آن خود کنند و یا بهتر بگوییم رأی ها را بخرند ولو به قیمت یک شام.

تخریب بیش از حد توسط برخی از نامزدها: اینکه یک نفر در غیاب دیگری، مدتها به تخریب از او بپردازد کاری غیراخلاقی و به دور از انصاف است و البته ترفندی ناپسند. متأسفانه گویا استفاده از این شیوه تبلیغاتی روز به روز بیشتر باب می شود و آن گونه که باید در قانون جلوی آن گرفته نشده است. اگر بنا باشد یک نفر و یا حامیان او به هر روشی متوسل شوند تا رأی کسب کنند و در همان لحظه ای که مشغول تخریب دیگران هستند، نتوان جلویشان را گرفت، چگونه می توان آبروی از دست رفته نامزد غایب را به او برگرداند و یا جماعتی را که مخاطب هستند از اشتباه درآورد. چه بسا این جماعت بر اساس همین سخنان باطل و بعضاً دروغ رأی نهایی خود را به صندوق ها بیندازند. هر چند در مواردی برخورد با متخلفین صورت گرفت ولیکن نسبت به حجم تخریب ها کمتر بود.

استفاده از انواع وسایل و ابزارها جهت کسب رأی: خریدن آرا با پول، پخش انواع خوراکی ها و یا کالاها، استفاده از امکانات مخابرات تنها توسط یک نامزد و ...

اینها همه سلامت انتخابات را حداقل به طور غیر مستقیم مخدوش می کند و اگر برای پیشگیری از آن چاره ای اندیشیده نشود چه بسا در آینده لطمات جبران ناپذیری را به همراه آورد. به نظر می رسد بایستی توسط مسئولین امر تمهیدات بیشتری لحاظ گردد تا نمایندگانی به مجلس راه یابند که از درجه تقوا، اخلاق، تخصص و تعهد بالاتری برخوردار هستد.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.