سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ شنبه 97 تیر 2 توسط منتظر | نظر بدهید

چند هفته ای است که در خانواده مان میزبان یک نوزاد عزیز هستیم. اوایل یعنی تقریبا تا کمتر از یک ماهگی،رنگ بسته بندی  بسته های پوشکی که برایش خریده می شد، پررنگ بود و قسمت چسبنده آن هم چسبندگی خوبی داشت، اما الان که عمر این کودک 50 روز است، هرجا برای تهیه پوشک مراجعه می کنند- پوشکی که به قول بعضی از فروشندگان بهترین مارک ساخت ایران است- علاوه بر اینکه رنگ بسته آن کمرنگ شده، چسب آن هم دیگر چسبندگی قبلی را ندارد و در نتیجه کاربرد خوبی ندارد. فقط خدا کند کیفیت مواد سازنده داخل آن کاهش نیافته باشد.

در همین رابطه، تقریبا یک هفته قبل از خانه بهداشت محل مان قطره های ویتامین a+d برای این کودک عزیز به مادرش دادند که با قطره های قبلی، متفاوت است هر چند ساخت یک شرکت است. رنگ و طعم قطره کاملا تغییر کرده به نحوی که دیگر طفل شیرخوار هم میلی به خوردن آن ندارد و بعد از خوردن آن را بر می گرداند. اینجا هم خدا کند فقط طعم دهنده قطره کم شده باشد و تغییر دیگری در آن اعمال نشده باشد. هر چند کم کردن همین طعم دهنده هم اگر سبب بد خوردن آن توسط نوزادان شود، در سلامت آنان در آینده مشکل ایجاد خواهد کرد.

این مطلب را نوشتم که بگویم در این آشفته بازار گرانی، احتکار و کم فروشی اگر عده ای خدا را فراموش کرده اند و فقط به فکر منافع خود هستند; و اگر مسئولین اجرایی نمی توانند و یا نمی خواهند جلوی آن را بگیرند، حداقل به کودکان مان رحم کنیم و با سلامتی آنان بازی نکنیم.

یادمان باشد کالای ایرانی تا وقتی مورد حمایت مصرف کننده خواهد بود که کیفیت داشته باشد وگرنه تولید کنندگان داخلی با کم فروشی نباید و نمی توانند انتظار داشته باشند که مردم به خرید آن ادامه دهند.و مسئولین هم باید حمایت خود را از تولیدکننده داخل بویژه درباره کالاهای اساسی در عمل نشان دهند و خاطر آنان را از لحاظ حمایت بعد و قبل از تحریم ها آسوده کنند تا روز به روز شاهد کم کاری و کم فروشی بیشتر نباشیم.

و خدا را خدا را خدا را فراموش نکنیم...




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.