سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منتظر المهدی(علیه السلام)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 مرداد 8 توسط منتظر | نظر

"رئیس جمهور آمریکا فتوا صادر کرده است که باید مقاومت خلع سلاح بشود! بله، معلوم است؛ میخواهید خلع سلاح شود تا همین مقدار ضربه‌اى را هم که در مقابل این‌همه جنایت وارد می کند، نتواند وارد کند؛ ما عرض می کنیم به‌عکس، همه‌ى دنیا و بخصوص دنیاى اسلام، موظّفند هرچه می توانند به تجهیز ملّت فلسطین کمک کنند."    برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله) در خطبه های نماز عید سعید فطر

و دعای پایانی ایشان:  الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین، وانصر جیوش المسلمین، و اخذل الکفّار والمعاندین و المنافقین، و استغفرالله‌ لى و لکم. (آمین)




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 مرداد 8 توسط منتظر | نظر بدهید

خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر

بسم‌الله‌‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمدلله‌ ربّ العالمین، الحمدلله‌ الّذى خلق السّماوات و الارض و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذین کفروا بربّهم یعدلون، و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین، احمدالله‌ و استعینه و استغفره و اتوکّل علیه.
 همه‌ى برادران و خواهران عزیز را به رحمت و مغفرت الهى در این روز شریف و مبارک بشارت میدهیم و روز عید را به آنان تبریک عرض میکنیم. خداوند برکات خود را بر شما نازل کند و اعمال نیک و مجاهدات عبادى شما را - که در روزهاى گرم ماه مبارک رمضان و شبهاى پربرکت آن انجام دادید - از شما قبول فرماید.
 مردم ما بحمدالله‌ کسب فیض کردند از ماه مبارک رمضان، مجالس تلاوت قرآن، مجالس دعا و ذکر، مجالس اطعام، مجالس پرشور شبهاى قدر و توسّلات و تضرّعات که در سرتاسر کشور اسلامى بحمدالله‌ گسترده بود. این توجّهات و توسّلات و [مانند] اینها، زمینه‌ى رحمت الهى و مایه‌ى نزول فیض پروردگار است. در پایان ماه هم حرکت عظیم ملّت ایران در روز قدس [بود]، که خشم و خروش این ملّت زنده و آگاه را با صداى بلند به جهانیان اعلام کرد. اینها حوادث این ماه بزرگ است که بحمدالله‌ ملّت ما از آن سرافراز خارج شد و به روز عید رسید.
 برادران عزیز، خواهران عزیز! هرکدام از این اعمالى که در ماه رمضان انجام دادید، یک عمل صالح و یک قطعه‌اى از بهشت بود. اینکه در دعاى ماه مبارک رمضان از خداى متعال میخواهید که شما را فائز به جنّت کند، معناى آن همین است که این اعمالى را که تجسّم اخروى آن، بهشت موعود الهى است، نصیب شما بشود؛(1) و بحمدالله‌ شد. قدر آنچه را که در ماه رمضان آموختید بدانید، و آن را براى خودتان نگه بدارید. آنچه انسان در این ماه رمضان، در میان این اعمالِ شخصى و عمومى و مردمى و اجتماعى مشاهده میکرد، اطعام مردم به‌صورت عمومى و به‌صورت افطارىِ ساده و همگانى در بین مردم ما بود که بحمدالله‌ رایج شده است. سال گذشته از مردم عزیزمان خواهش شد که تشریفات افطار را کم کنند، کمّیّت ضیافت‌شوندگان در افطار را افزایش بدهند؛ امسال در مراکز عمومى، در مراکز مقدّس، در خیابانها، در حسینیّه‌ها، در جاى جاى کشور، خبرهایى که به ما رسید، نشان‌دهنده‌ى این بود که مردم همّت کرده‌اند و این کار را توسعه داده‌اند. توصیه‌ى این حقیر این است که این‌جور چیزها را - که در شکل دادن به سبک زندگى اسلامى تأثیر میگذارد - هرچه بیشتر توسعه بدهید.
 روز قدس هم حقّاً و انصافاً روز بزرگى بود؛ در آن هواى گرم، مردم ما با دهان روزه، مردان، زنان، بخصوص زنان و بانوان با حجاب، در زیر چادر، با کودکان در آغوش، به این راهپیمایى آمدند. یک ملّت وقتى بخواهد زنده بودن خود را نشان بدهد، وقتى بخواهد همّت عمومى خود را که مخصوص یک عدّه‌ى خاص و یک گروه خاص نیست، بلکه مربوط به عموم ملّت است نشان بدهد، در یک چنین جاهایى نشان میدهد و ملّت عزیز ما بحمدالله‌ این را نشان داد. خداوند برکاتش را بر شما ملّت عزیز نازل کند و روزبه‌روز عزّت شما را، آبروى شما را، پیشرفت شما را بیشتر کند و به مسئولین کشور توفیق خدمت روزافزون به شما را عنایت کند.
بِسمِ‌الله‌‌الرَّحمنِ‌الرَّحیم‌
قُلْ هُوَ الله‌ اَحَد. الله‌ الصَّمَد. لَمْ یَلِد وَ لَم یُولَد. وَ لَمْ یَکُن لَهُ کُفُوًا اَحَد.(2)

 بسم‌الله‌‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 الحمدلله‌ ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله‌ فى الارضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و على الصّدّیقة الطّاهرة سیّدة النّساء العالمین و على الحسن و الحسین سبطى الرّحمة و امامى الهدى و على علىّ‌بن‌الحسین و على محمّد بن علىّ و على جعفربن‌محمّد و على موسى‌بن‌جعفر و على علىّ‌بن‌موسى الرّضا و على محمّدبن‌علىّ و على علىّ‌بن‌محمّد و على الحسن‌بن‌علىّ و على الحجّة القائم.
 برادران و خواهران عزیز نمازگزار را و خود را و همه‌ى ملّت ایران را توصیه میکنیم به رعایت تقواى الهى. در همه‌ى زمینه‌ها این تقوا منشأ اثر است؛ از جمله در زمینه‌ى قضاوت و عمل در مسائل مهمّ اجتماعى و بین‌المللى و مسائل مربوط به جهان اسلام و مسائل مربوط به انسانیّت.
 امروز قضیّه‌ى اوّل جهان اسلام قضیّه‌ى غزّه است؛ شاید بشود گفت قضیّه‌ى اوّل دنیاى انسانیّت، قضیّه‌ى غزّه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است؛ چه کسى مظلوم‌تر از کودکان معصومى که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست دادند؟ چه کسى مظلوم‌تر از مادرانى که فرزندان خودشان را در آغوش خودشان گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر زدن آنها را مشاهده کردند؟ رژیمِ غاصبِ صهیونیستِ کافر، دست به چنین جنایاتى زده است امروز در مقابل چشم بشریت و انسانیت؛ بشریّت باید عکس‌العمل نشان بدهد.
 سه نکته در باب مسئله‌ى غزّه گفتنى است: نکته‌ى اوّل این است که آنچه امروز سردمداران رژیم صهیونیست انجام میدهند، یک نسل‌کشى است؛ یک فاجعه‌ى عظیم تاریخى است، و مجرم و پشتیبانان مجرم باید در سطح جهانى محکوم بشوند و باید مجازات بشوند. مجازات اینها چیزى است که سخنگویان ملّتها و مصلحان عالم و دلسوزان عالم باید مطالبه کنند؛ مرور زمان هم شامل آن نمیشود. باید مجازات بشوند؛ چه در رأس قدرت باشند، چه آن‌وقتى که از قدرت برکنار شدند و سقوط کردند؛ هم مرتکبان این جنایات، هم آن کسانى که دارند علناً از اینها پشتیبانى میکنند که در خبرها میشنوید و مى‌بینید این نکته‌ى اوّل.
 نکته‌ى دوّم این است که قدرت تحمّل و مقاومت مردمى را که پاى حرف حقّ خودشان ایستاده‌اند، ببینیم. مردمى محصور از همه‌طرف، در یک نقطه‌ى کوچک و محدود: دریا به‌رویشان بسته، خشکى به رویشان بسته، مرزها تماماً به روى آنها بسته؛ آب آشامیدنى‌شان، برقشان، امکاناتشان غیر قابل اطمینان، همه از دشمنىِ دشمن و از حمله‌ى دشمن و هیچ‌کس هم به آنها کمک نمیکند. این مردم در مقابل یک دشمن مسلّحِ خبیثِ بى‌رحمى مثل رژیم صهیونیست و رؤساى پلید و خبیث و نجس آن رژیم قرار گرفته‌اند و آنها هم بدون هیچ ملاحظه‌اى شب‌وروز دارند میکوبند؛ [امّا] این مردم ایستاده‌اند، مقاومت میکنند؛ این درس است. این نشان میدهد که قدرت مقاومت انسان، قدرت ایستادگى یک مادر که فرزند خود را در مقابل خود کشته میبیند [یا] یک زن که همسر یا برادر و پدر خود را زیر فشار میبیند، از آنچه ما در ذهن خودمان تصوّر میکنیم، بمراتب فراتر است. قدرت خودمان را بشناسیم. انسانها این‌جور قدرتمندند، این‌جور میتوانند ایستادگى کنند؛ که یک عدّه مردم - حدود یک میلیون‌وهشتصد هزار انسان - در چهارصد پانصد کیلومتر مربع زمینِ محصور و محاط، که باغشان را میزنند، دکّانشان را میزنند، خانه‌شان را میزنند، راه تجارت روى آنها بسته است، راه دادوستد بسته است، این‌جور هم مورد تهاجمند، در عین حال ایستاده‌اند؛ این نشان‌دهنده‌ى مبلغ و میزان قدرت مقاومت یک ملّت است. و من به شما عرض بکنم که سرانجام هم به توفیق الهى و به اذن الهى، اینها بر دشمن پیروز خواهند شد. کمااینکه تا همین حالا هم دشمن متجاوز، مثل سگ پشیمان است از کارى که انجام داده است، گیر کرده، نمیداند چه کار کند: برگردد، آبرویش میرود؛ ادامه بدهد، کار براى او روزبه‌روز سخت‌تر میشود؛ لذا شما مى‌بینید آمریکا و اروپا و همه‌ى مجرمان عالم دست‌به‌دست هم داده‌اند که این آتش‌بس تحمیلى را بر مردم غزّه تحمیل کنند، براى اینکه او را نجات بدهند. تا الان هم گیرکرده، بعد از این هم همین ‌[طور] خواهد بود. این نکته‌ى دوّم.
 و نکته‌ى سوّم این است که سردمداران سیاسى استکبار میگویند باید حماس(3) و جهاد(4) را خلع سلاح کنیم. یعنى چه خلع سلاح کنیم؟ یعنى حالا اینها یک تعدادى موشک دارند که در مقابل حملات بى‌امان دشمن لااقل از خودشان مختصرْدفاعى بکنند، [امّا] همین را هم باید از آنها بگیریم؛ اصلاً باید فلسطین - از جمله غزّه - جورى باشد که هر وقت دشمن صهیونیست اراده کرد بتواند حمله کند، بتواند هر آتشى روشن کند، آنها هم اصلاً نتوانند از خودشان دفاع کنند؛ اینها این را میخواهند. رئیس جمهور آمریکا فتوا صادر کرده است که باید مقاومت خلع سلاح بشود! بله، معلوم است؛ میخواهید خلع سلاح شود تا همین مقدار ضربه‌اى را هم که در مقابل این‌همه جنایت وارد میکند، نتواند وارد کند؛ ما عرض میکنیم به‌عکس، همه‌ى دنیا و بخصوص دنیاى اسلام، موظّفند هرچه میتوانند به تجهیز ملّت فلسطین کمک کنند.
 الّلهُمّ انصر الاسلام و المسلمین، وانصر جیوش المسلمین، و اخذل الکفّار والمعاندین و المنافقین، و استغفرالله‌ لى و لکم.
    بِسمِ‌الله‌‌الرَّحمنِ‌الرَّحیم‌
    قُل هُوَالله‌ اَحَد. اَلله‌ الصَّمَد. لَم یَلِد وَ لَم یولَد. وَ لَم یَکُن لَهُ کُفُوًا اَحَد.
    والسّلام علیکم و رحمةالله‌ و برکاته‌
 
1) اقبال‌الاعمال، ج‌1، ص‌25؛ «اَللهمَّ...هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة»
2) سوره‌ى توحید
3) جنبش مقاومت اسلامى فلسطین(حماس) که از سال 2007 کنترل نوار عزّه را در دست دارد.
4) جنبش جهاد اسلامى فلسطین‌v



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 مرداد 7 توسط منتظر | نظر بدهید

 

                   رمضان رفت ولی کاش صفایش نرود
               سحر و جوشن و قرآن و دعایش نرود
               کاشکی پر شده باشد دلم ازنورسحر
                  همره روزه و  افطار، نوایش نرود 
                           *************
                     رمضان رفت الهی برکاتش نرود
                    فرصت خوب دعا و صلواتش نرود
                           *************
               رمضان می رود و می برد از کف دل ما
               آن که یک ماه صفا یافت از او محفل ما
             حال که ای ماه خدا می روی آهسته برو
                 که ندانی چه  کند رفتن تو با دل ما

برای همدیگر دعا کنیم تا خداوند نام ما را در زمره متقین نوشته باشد و بتوانیم آثار و برکات ماه مبارک راحفظ کنیم




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 مرداد 7 توسط منتظر | نظر بدهید

ماه رمضان امسال هم تمام شد و یقیناً باز دل ما برای افطار، سحر و بسیاری از لحظات ناب آن تنگ خواهد شد و ...

یکی از موضوعاتی که پس از ماه مبارک رمضان تغییرات قابل ملاحظه ای می یابد و چه بسا وضعیت آن تأسف برانگیز می شود کیفیت برنامه های سیمای جمهوری اسلامی است. پخش انواع برنامه های مذهبی در ماه مبارک رمضان با موضوعاتی از قبیل قرآن، مناجات و دعا، سخنرانی های مذهبی، سریال هایی که به مضامین دینی می پردازد، برنامه های آموزنده برای کودکان و ... بیان گر این مطلب است که با عنایت خداوند متعال سیمای ما این ظرفیت و استعداد را دارد که برنامه هایی هنرمندانه و قوی با مضامین دینی، تهیه کند و روز به روز سطح کار خویش را ارتقا بخشد. اما نکته قابل تأمل این است که متأسفانه بعد از ماه مبارک رمضان برنامه های سیما با تغییری تقریباً صد و چند درجه ای مواجه می شود. به نظر می رسد این مسئله نیاز به بررسی و آسیب شناسی زیادی دارد. اینکه ما در کشوری اسلامی و شیعی زندگی می کنیم و طبق آموزه های دین مبین اسلام، ماه مبارک رمضان و برنامه های عبادی آن تمرینی است برای تمام طول سال؛ ما سی روز روزه می گیریم و حتی حلال خدا در زمان هایی برای مان حرام می شود تا یاد بگیریم و باور کنیم که بعد از ماه مبارک هم می توان اراده کرد و حداقل از حرام خدا چشم پوشید؛ و همه ی اینها برای این است که روز به روز به خداوند متعال نزدیکتر شویم و زندگی مان رنگ و بوی الهی تری بگیرد.

و اما، در سیاست های مربوط به برنامه های سیما،  ظاهراً چنین اندیشه و رویکردی وجود ندارد یا حداقل این جریان بسیار کم رنگ است. متأسفانه بسیاری از برنامه های آن -بویژه برنامه هایی که در ساعات پربیینده پخش می شود- نه تنها یاد خدا را در دل ها زنده نمی کند بلکه به نوعی دور کننده ما از او نیز هست. به عنوان مثال وابستگی بیش از حد برنامه های سیما به موسیقی و بعضاً پخش موسیقی هایی که هیچ سنخیتی با موسیقی های مجاز از منظر اسلام و مرجعیت - و نه نهاد یا سازمانی دولتی- ندارد، از جمله برنامه هایی است که حتماً کسی را به خدا نزدیک نخواهد کرد و اتفاقاً بسیار نرم و آرام تمایل به امور لغو و همچنین بی میلی و بی تفاوتی نسبت به مبانی و اصول دینی را در افراد نهادینه خواهد کرد حتی بدون اینکه خود ایشان متوجه شوند - بماند که این روزها نه تنها موسیقیِ اکثر ترانه ها، که محتوا و متن آن نیز بسیار تنزل پیدا کرده است- و از دیگر موارد آن، می توان از پخش بیش از اندازه انواع پیام های تبلیغاتی نام برد - که البته این مورد کم و بیش در ماه مبارک هم وجود داشت با این تفاوت که برخی از همین پیام ها هم رنگ و بوی الهی و مهربانی را داشت - که البته این مسئله جای شکر دارد- و دیگر از موسیقی های خلاف شرع، آرایش و سخنرانی بیش از حد زنان، پخش مسابقات با جوایز چندین میلیونی و کاملاً غیرمنصفانه و ... خبری نبود. 

بدون شک جهش یکباره برنامه های مذکور از سمت و سوی الهی به سرگرمی و سرگرم سازی صرف و یا حتی بیهوده و مضر بودن آن، تأثیر بسیاری بر گرایش مخاطبان به مبانی و آموزه های دینی و به طور کلی نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و یا غیر اسلامی در بین آنان خواهد داشت. هر چند در اکثر موارد معمولاً دلیل تولید برنامه های غیر مفید و حتی مغایر با برخی از اصول و احکام دینی، همین تمایل و میل مخاطب عنوان خواهد شد. اما آیا به راستی این دلیل کافی و قابل توجیه خواهد بود؟ باید از مسئولین و متولیان این امور پرسید که آیا ما این حق و یا اجازه را داریم که تنها به دلیل جذب مخاطب به ساخت و پخش چنین برنامه هایی ادامه دهیم؟ آیا در نهایت این خداوند متعال نیست که دلها را هدایت می کند و به کارهای مفید و الهی، برکت و تأثیر می بخشد؟ و چرا گاهی از اوقات ما حاضر می شویم، به دلیل تأمین سلیقه مخاطب، حتی اصول و احکام دین مان و برخی از خطوط قرمز را نیز زیر پا بگذاریم و آن هم از طریق رسانه ملی - خواسته یا ناخواسته- به ترویج و اشاعه اموری که با خواست خداوند متعال مغایر است بپردازیم؟

ضمن تشکر بسیار و دعای فراوان برای همه ی عزیزانی که در این سازمان مخلصانه کار می کنند و هدفشان کسب رضایت خداوند متعال است، از آنان که آگاهانه یا غیرآگاهانه بعد از پایان یافتن ایام مذهبی، سیر برنامه های سیما را به سمت و سویی دیگر هدایت می کنند خواستاریم که در اعمالشان تجدید نظر نمایند چرا که اولاً هرگز و در هر صورتی امکان جلب رضایت همه ی مخاطبین وجود ندارد و ثانیاً با وجود ماهواره و... امکان تماشای برنامه های صرفاً جذاب و مخرب زیادی برای آنان وجود دارد که حاضر به از دست دادن آن نیستند و ثالثاً از همه ی اینها مهم تر اینکه دو روز دنیا می گذرد و ایشان باید برای ساخت و پخش هر لحظه از این برنامه ها پاسخگوی خداوند عزّوجل باشند.

بنابراین بهتر و شایسته تر این است که برنامه های سیما - و همچنین صدای ما- روز به روز الهی تر شود تا انشاءالله در آماده سازی افراد جامعه مان برای ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، الگو شدن آن برای سیمای جهان اسلام و تحقق هر چه سریع تر تمدن نوین اسلامی، مؤثر و مطلوب باشد. علاوه بر این تجربه هم ثابت کرده است که هر زمان که کارهای فرهنگی مذهبی قوی و کارشناسانه ای داشته ایم، مردم ما نیز تمایل بیشتری به تماشای برنامه های خودی نشان  داده اند و معمولاً پر مخاطب ترین برنامه های سیما نیز همین برنامه ها هستند. 

کاش برنامه هایمان به گونه ای نباشد که بعد از ماه مبارک رمضان تمایل افراد به نوای دلنشین قرآن کریم، مناجات ها و ... کم شود و عده ای گمان کنند که این قبیل برنامه ها صرفاً مختص به ماه مبارک رمضان و است و بعد از آن دیگر نباید به جز مدت زمانی اندک، به آن اختصاص داده شود؛ که در این صورت فرضاً وقتی در ایام سال سالروز شهادت امامی از چهارده معصوم(علیهم السلام)، فرا می رسد و بناست که درباره ی سیره ایشان سخن گفته شود و یا برنامه عزاداری و... پخش شود، صدای عده ای درآید که چرا مدت زمان بیشتری را به عزاداری ها می پردازید و... و حتماً باید فرهنگ سازی های بسیاری در این زمینه و دیگر مسائل مبتلی به کنونی ما، انجام شود و خود سیما نقش عمده ای در آن دارد. 

 




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 مرداد 5 توسط منتظر | نظر بدهید

رمضان




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 مرداد 5 توسط منتظر | نظر بدهید

سلام. آقای رئیس جمهور! 

چرا شما بعضی از دیدارهایتان را دقیقاً هم زمان با رویدادهای مهم تر منطقه و جهان انجام می دهید؟ خدای نکرده با این تقارن ها که قصد ندارید مهم تر ها را تحت الشعاع دیدارها و برنامه های خود قرار دهید؟

چرا در حالی که شما همگان را به نقد کردن دعوت می کنید، در دیدار با هنرمندان و یا برنامه هایی اینچنینی، تنها آنان که به شما رأی داده اند و یا کاملاً موافق برنامه های شما هستند، اداره جلسات را به دست می گیرند و به نمایندگی از دیگران صحبت می کنند؟

چرا اصرار دارید نسبت به برخی از خطوط قرمز و اصول، بی تفاوت باشید و یا با سخنانی این تفکر را القا کنید که برخی از خطوط قرمزها اضافی هستند و منشأ واقعی و درستی ندارند؟ آیا حجاب هم از همین خط قرمزهاست و آیا می توان به راحتی حجاب نامناسب بدحجابان حاضر در جلسه مذکور را به راحتی نادیده گرفت و نسبت به آن بی تفاوت بود؟ مگر نه اینکه رسانه در انتقال ارزش هایی همانند حجاب به زنان و دختران ما نقش بسزایی دارد و می توان در جلساتی اینچنینی مخاطبان را به حفظ و حرمت بیشتر ارزش های اسلامی و انسانی فراخواند؟ آیا ما اجازه داریم خطوط قرمز شرعی و اسلامی مسلم مان را زیر پا بگذاریم تا همگان از ما راضی باشند و هر چه می خواهند بنویسند، بگویند، از پول بیت المال بر اساس آن فیلم بسازند و...

چرا در سخنانتان از دیگران و از جمله هنرمندان نخواستید و یا نمی خواهید که اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنند؟ دنیا بیش از اینکه محتاج صلح باشد - آن هم صلحی که در این زمان، مدعیان دروغین بسیاری دارد- نیازمند صداقت، آرامش و امنیت است؛ و اینها گاهی تنها با جنگ و مقابله به دست می آید؛ جنگ و مقابله با ظالمان و زورگویان. 

و چرا به بهانه اعتدال، گاهی ارزش های اسلامی و یا انسان های متعهد و مؤمن توسط شما و دوستانتان، نادیده گرفته می شوند؟ ... 

 




جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستند ابهامات موجود درباره سخنانش در دیدار با هنرمندان را برطرف کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی درباره ابهامات موجود در سخنان رئیس‌جمهور در دیدار با هنرمندان نامه‌ای نوشت و از وی خواست تا این ابهامات را برطرف کند.این نامه به شرح ذیل است:

"جناب آقای دکتر روحانی

سخنان جنابعالی در جمع هنرمندان قابل تقدیر و تشکر است اما نکات ابهامی در بین آنها دیده می‌شد که به نظر می‌رسد شفافیت آن به نفع کشور و دولت تدبیر و امید باشد.

جنابعالی در جایی ازسخنانتان فرمودید:"گروهی هنرمندان ما را به غرب‌زدگی متهم می‌کنند و استدلال آنها این است که بدنه هنری کشور را فساد گرفته است و باید این بنا را ویران کرد"در خصوص این سخنان سوال این است که چه گروهی این نظریه را در جامعه مطرح کرده‌اند؟

این نظر که البته کاملا هم محترم است به نظر می‌رسد برگرفته از عملکرد ناصواب برخی هنرمند نماها از جمله آنهایی که در شبکه‌های مستهجن آوازخوانی می‌کنند یا، با برهنگی کامل عکس می‌گیرند و قداست زن هنرمند مسلمان را زیر سوال می‌برند و حداقل‌های اسلامی و ایرانی را در جشنواره‌های ایرانی و خارجی رعایت نمی‌کنند یا آنهایی که اعتقاد دارند اعمال منافی عفت و استفاده از مشروبات الکلی منجر به پیشرفت سینما می‌شود یا آن دسته قلیلی که برخی مهمانی‌های مختلط و غیر اسلامی را می‌گیرند یا از واژه مقدس هنر را آلوده به سیاست بازی‌های افراطی می‌کنند یا این واژه مقدس را ابزاری برای سرپوش گذاشتن به برخی از فعالیت‌های ضد اخلاقی و امنیتی خود قرار می‌دهند یا اقدام به انتشار عکس‌هایی مدلینگ با بهره گیری از مدل‌های غربی می‌نمایند، باعث طرح چنین دیدگاهی شده است که البته ما هم معتقدیم که اکثر جامعه هنری ایران اسلامی نجیب، با حیا، معتقد و متعهد به موازین دینی و اسلامی و کاملا متخصص است که نمونه‌های آن بسیار زیاد است و در این مجال قابلیت طرح آن نیست و اگر طرح شود اجحافی عظیم در حق بزرگی و پاکی تعداد کثیری از هنرمندان این مرزوبوم است.

پس بهتر است واقع بینانه به برخی مسائل نگریسته شود و بدون آنکه جامعه مقدس هنری را آغشته به تهمت کنیم در صدد اصلاح امور باشیم و یا به قول جنابعالی در مقابل افراطگریها بایستیم و قشر حداقلی  تندرو که قصد دارند خود را بصورت گاز انبری وارد جامعه هنری کنند به انزوا ببریم....

جناب آقای دکتر روحانی

نکته قابل تقدیری فرمودید که سوختن و هیچ نگفتن هنر است، حاشا که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارجح هنرمندان عالمند که سوختند و ساختند و هیچ نگفتند...

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در جایی دیگر از بیاناتتان فرمودید: خطوط قرمز باید کاملا شفاف، صریح و قانونی باشد" سوالی که طرح می‌شود این است مگر تاکنون چنین نبوده است؟ مگر نه اینکه خطوط قرمز ما چیزی غیر از مسائل دینی، اعتقادی، اسلامی و همچنین منافع ملت ایران نیست؟ آیا این موارد شفافیت ندارد؟

به نظر ما خطوط قرمز کاملا شفاف و صریح است، آنچه که شفاف نیست نوع برخود با آنهایی است که با افراطی‌گری و برخوردهای گازانبری قصد دارند از خطوط قرمز ملت ایران عبور کنند.

رئیس جمهور محترم و اعتدالگرا

از اینکه فرمودید به دنبال ایجاد آشتی ملی و وحدت ملی هستید کمال تشکر و قدردانی را داریم اما مگر قهری در جامعه حاکم است که برای ایجاد آشتی تلاش شود؟

مگر می‌شود با افراطیون و آنهایی که پرچم مقدسات اسلامی را به آتش کشیدند و 8ماه جوانان عزیز این مردم را به خاک و خون کشیدند و الگوی براندازی استکبار را نوشخوار کردند، آشتی کرد؟ اصلا مگر این نوع اتفاقات کدورت است که ما برای رفع آن از سینه‌ها تلاش کنیم؟

پس اگر اینگونه باشد باید تمام مجرمان کشور را عفو کنیم تا کینه‌ای در دلشان نماند.

یقینا منظور جنابعالی از آشتی ملی چیز دیگری است که تقاضا داریم تا با شفافیت و تبیین دقیق آن از برخی سوء برداشت‌ها جلوگیری فرمایید.

برادر عزیز و رئیس جمهور ملت ایران

ما که مطمئن هستیم شما هم یکی از حامیان اعتدال در جامعه هستید اما باید مراقب بود خدایی ناکرده عدم تبیین شاخص‌های این مهم منجر به سوء استفاده برخی مغرضان نشود.

لذا در این باب پیشنهاد ما برای شروع حرکت در پیروی از اعتدال آن است که همانگونه که فرمودید افراطیون را به انزوا برانید و حتما پیگیری فرمایید تا فتنه گران سال88، به مجازات ظلم بزرگی که به نظام روا داشتند، برسند.

جناب آقای دکتر روحانی

نکته‌ای دقیق در خصوص آنهایی که هنوز صدای 24 خرداد را نشنیده‌اند فرمودید که جانا سخن از زبان ما می‌گویید.

این افراد قلیل و البته کاملا افراطی را خوب می‌شناسیم، اینها همانهایی هستند که نه تنها صدای ملت در 24 خرداد بلکه صدای ملت در 9 دی 88 را هم نشنیدند و گویی اصلا خود را به خوابی عمیق و غفلت گونه زده‌اند و هنوز هم بدون توجه به صدای رسای ملت به دنبال ایجاد فتنه‌هایی عمیق در کشور هستند.

پس برای اینکه صدای ملت را بشنوند جنابعالی که منتخب ملت هستید کمک کنید تا دستگاه قضا بتواند بدون حاشیه و با فراغ بال به محاکمه این افراطیون بپردازد.

ریاست محترم دولت تدبیر و امید

جای بسی تشکر ویژه دارد از اینکه طرح مبتکرانه جنابعالی در خصوص جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری مورد نظر جامعه جهانی قرار گرفت و این یعنی عظمت نظام اسلامی در عرصه بین الملل اما اگر اینگونه موارد مورد تبیین قرار نگیرد، ممکن است به همتان مدلی که شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها مبدل شد و بلای جان دولت آقای خاتمی شد همان اتفاق نیز برای این دولت بیفتد پس بهتر است این شعار مهم و کاملا مبتکرانه در داخل مورد بررسی و تبیین جامعه قرار بگیرد و با بهره مندی از قشر دانشگاهی و برگزاری کرسی‌های آزادفکری تعالی این طرح را مدنظر قرار دهیم.

ضمن تقدیر مجدد از جنابعالی در خصوص دیدار با هنرمندان عزیز که کاملا ارزنده و به جا بود تقاضامندیم همچنان در صدد برآیید تا شاخصه‌های اعتدال تبیین گردد وگرنه موج سواران منفعت طلب کشتی تدبیر و امید را به هر ساحلی که خودشان بخواهند خواهند برد."

قابل ذکر است دیدار رئیس جمهور با هنرمندان در ضیافت افطار جمعه شب برگزار شد. در این دیدار که اکثریت قریب به اتفاق و یا همه سخنرانان هنرمند آن رأی دهندگان و ارادتمندان به آقای رئیس جمهور بودند، هنرمندان مذکور بعد از تعریف و تمجیدهای فراوان از جناب رئیس جمهور! به برخی از مشکلات اشاره کردند و سپس آقای روحانی به ایراد سخنرانی چند پهلو و تاحدودی تفرقه انگیز خود پرداخت.




نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مرداد 3 توسط منتظر | نظر

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم):

"اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند از ما نیست."

**************

گاهی خواب روزه دار عبادت نیست، خیانت است...

هیس! اعراب خوابیده اند! به کودکان غزه بگویید سر و صدا نکنند...

وعده همه ما راهپیمایی جهانی روز قدس

**************

سامانه پرداخت الکترونیکی کمک به مردم غزه (اتحادیه بین المللی امت واحده)

http://unified-ummah.com/payment-qods.php

به کمک مردم مظلوم و داغدیده غزه بشتابید و به دیگران هم اطلاع رسانی نمایید.

**************

در این ایام مبارک و روزهای پایانی میهمانی، از خداوند متعال بخواهیم فرج منتقم همه مظلومین تاریخ را نزدیک و نزدیک گرداندتا انشاءالله با چشمان خود شاهد پایان یافتن تمام ظلم ها باشیم

اللّهم عجِّل لولیک الفَرَج...




...ان‌شاءالله در روز قدس هم دنیا خروش عظیم ملت ایران را خواهد دید؛ ملت ایران ان‌شاءالله در روز قدس نشان خواهد داد که چقدر انگیزه نسبت به فلسطین [در ایران‌‌] موج میزند. حالا یک عده‌‌اى خواستند با شعار «نه غزه، نه لبنان»، عکس این را نشان بدهند؛ نه، ملت ایران معتقد به دفاع از مظلوم [است‌‌]؛ کونوا لِلظالِمِ خَصماً و لِلمَظلومِ عَوناً؛(6) این خواست ملت ایران است که ان‌شاءالله نشان داده خواهد شد.

امروز قدرتهاى سلطه‌‌گر غربى - یعنى چند دولت بزرگ و ثروتمند و مقتدر غربى که در رأس آنها آمریکا است، پشت سرش هم انگلیس خبیث - محکم ایستاده‌‌اند براى اینکه از این رژیم غاصب و ظالم و سنگدل دفاع کنند؛ این خیلى مسئله‌‌ى مهمى است. صریح دارند حمایت میکنند. از چه حمایت میکنند؟ از این فاجعه‌‌آفرینى که هیچ انسان باانصافى، هیچ انسان متعارف و معمولى‌‌اى نمیتواند بى‌‌تفاوتى در مقابل این جنایات را قبول بکند. یک منطقه‌‌ى کوچک، یک وجب زمین به نام غزه، این‌‌جور هواپیماها، موشکها، نیروى زمینى، تانکها [به آن حمله کنند]، انواع و اقسام آتش‌‌بارى نسبت به این مردم صورت بگیرد؛ واقعاً چیز عجیبى است. این همه کودک کشته بشود، این همه خانه ویران بشود، زندگى مردم در خانه‌‌ى خودشان این‌‌قدر تلخ و همراه با زجر و شکنجه باشد، آن‌‌وقت حضرات از این حمایت کنند، از این دفاع کنند. با چه منطقى؟ با منطق مسخره‌‌ى آقاى رئیس جمهور آمریکا که میگوید اسرائیل حق دارد از امنیت خودش دفاع کند! خب فلسطینى‌‌ها حق ندارند از امنیت خودشان دفاع کنند؟ آیا اینکه یک دولتى براى آنچه امنیت خود مینامد، زندگى مردمى را که در محاصره‌‌ى ظالمانه‌‌ى او به سر میبرند و عکس‌‌العملى نشان نمیدهند، این‌‌جور تهدید بکند، این منطق قابل قبولى است؟ کسى این را قبول میکند؟ تاریخ چگونه قضاوت خواهد کرد در مقابل این منطق؟ مسئولین این کشورهاى مستکبر نمیفهمند که با این حمایتها، چه دارند میکنند با آبروى خودشان و آبروى کشورهایشان و رژیمهایشان در تاریخ! با کمال وقاحت مى‌‌ایستند و میگویند ما از اسرائیل حمایت میکنیم؛ هیچ اشاره‌‌اى نمیکنند به اینکه چه اتفاقى دارد در منطقه مى‌‌افتد و چه فاجعه‌‌آفرینى‌‌اى دارد به‌‌وسیله‌‌ى این عنصر مخرب و عنصر خطرناک اتفاق مى‌‌افتد.

این نشان‌‌دهنده‌‌ى این است که امروز منطق لیبرال‌‌دموکراسى - این منطق و نظام فکرى که امروز کشورهاى غربى بر اساس آن دارند هدایت و اداره میشوند - از کمترین ارزش اخلاقى برخوردار نیست. هیچ ارزش اخلاقى در آن وجود ندارد، احساس انسانیت در آن وجود ندارد؛ در واقع دارند خودشان را رسوا میکنند، دارند خودشان را در مقابل نگاه قضاوتگرِ امروز ملتهاى دنیا و فرداى تاریخ، رسوا میکنند. ما این را به‌‌عنوان یک تجربه‌‌ى مهم باید براى خودمان حفظ کنیم و آمریکا را بشناسیم. آمریکا این است، نظام لیبرال‌‌دموکراسى این است. این در عمل ما، در قضاوت ما، در برخورد ما، اثر خواهد گذاشت و باید اثر بگذارد. آن [جبهه‌‌اى‌‌] که امروز در مقابل نظام جمهورى اسلامى قرار گرفته است و در قضایاى مختلف، در چالش با نظام جمهورى اسلامى است، یعنى دولت ایالات متحده‌‌ى آمریکا و دنباله‌‌روانش، این هستند، واقعیتشان این است، حقیقتشان این است: نسبت به کشتار انسانها و نسبت به کشتار مردم بى‌‌دفاع هیچ حساسیتى که ندارند هیچ، از ظالم و مرتکب جنایت دلخراش و جنایتهاى بزرگ - مثل آنچه امروز در غزه دارد میگذرد - دفاع و حمایت هم میکنند. این باید براى ما یک معیار باشد. یعنى ملت ایران، دستگاه فکرى ما، دانشجویان ما، روشنفکران ما، نباید این را فراموش بکنند؛ آمریکا این است؛ نظام قدرت غربى و پایه‌‌ى فکرى او که لیبرال‌‌دموکراسى است این است؛ این امروز در مقابل نظام اسلامى قرار دارد...

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله) در دیدار با دانشجویان- 1393/5/1




نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مرداد 3 توسط منتظر | نظر بدهید

بیعت با امام خمینی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

من طى سالیان دراز, خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون , این روزها به حملات وحشیانهء خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب وپشتیبانان آن , به هم بپیوندند; و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعهء ماه مبارک رمضان را که ازایام قدر است و مى تواند تعیین کنندهء سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد, به عنوان " روز قدس " انتخاب و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند ازخداوند متعال پیروى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته- روح الله الموسوی الخمینی




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.